Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netbeans - Versioning

Pagina: 1
Acties:

• Qlii256
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-11 18:26
Beste

Vroeger gebruikte ik Adobe Dreamweaver CS4. Daarbij had je de mogelijkheid om met ftp online te werken. D.w.z. dat de bestanden die je opent gedownload worden van de ftp (bv. een PHP bestand) en niet lokaal worden opgeslagen. Dit kon je ook instellen dat het lokaal werd opgeslagen (ter back-up van de bestanden). Door deze actie had je altijd de laatste versie geopend van het bestand (als je met meerdere gebruikers aan een website werkt).

Ik gebruik nu Netbeans, een zeer goed programma. Het probleem is, ik moet hier telkens rechts klikken op een file, downloaden. Dit is iets waar ik mij echt aan erger omdat ik dit telkens bij alle files moet doen die ik wil bewerken. Ik heb al zitten zoeken naar plugins voor Netbeans maar heb niets gevonden. Gisteren kwam ik iets tegen met SVN. Ik heb dan ook maar even een SVN server opgezegt en dan het project uit Nebeans laten syncroniseren met die SVN-server. Maar ook hier moet je telkens laten zoeken op wijzigingen enzovoort. In Dreamweaver CS5 die ik ook gebruik is de functie om het online te bewerken (het eerst downloaden van de nieuwste versie van het bestand) verdwenen.

Tot nu toe heb ik nog altijd geen goed programma gevonden. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen? Hoe doen jullie dat als je met meerderen aan eenzelfde website werkt?

Dank bij voorbaat

Ruben Portier

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Waar hoort mijn topic?
Ik zie niet wat dit met WEB van doen heeft? En omdat 't ook geen concreet programmeerprobleem is lijkt me dit beter te passen in CSA.

WEB >> CSA

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Qlii256
RobIII schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:22:
Waar hoort mijn topic?
Ik zie niet wat dit met WEB van doen heeft? En omdat 't ook geen concreet programmeerprobleem is lijkt me dit beter te passen in CSA.

WEB >> CSA
Beste

Sorry dat ik dit verkeerd gepost heb/had. Ik had zitten twijfelen en ook al de regels van het forum nog eens doorgelezen. Ik dacht omdat het over een PHP programma ging dat het wel onder de web-categorie valt?

Bedankt om mijn topic te verplaatsen!

• Qlii256
BUMP

Niemand?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:46
Volgens mij is het inherent aan versiebeheer dat je handmatig de nieuwste versie moet binnenhalen, omdat het kan voorkomen dat je lokale wijzigingen hebt die je niet wil overschrijven (waarbij je dus ook soms een merge moet uitvoeren).

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Netbeans kan dit standaard, het is alleen een beetje verstopt.

Maak een nieuw project aan en kies dan voor "Project with existing source on remote server".
Vervolgens kun je de FTP gegevens invullen.

Telkens wanneer je wijzigingen opslaat wordt het bestand lokaal opgeslagen maar ook direct naar de FTP server doorgezet.

Het is onmogelijk om dit op een bestaand Netbeans project toe te passen, het moet echt via "New Project". Vandaar dat je het waarschijnlijk niet kon vinden.

[ Voor 19% gewijzigd door frickY op 11-11-2011 18:32 ]

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Qlii256 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:19:
Gisteren kwam ik iets tegen met SVN. Ik heb dan ook maar even een SVN server opgezegt en dan het project uit Nebeans laten syncroniseren met die SVN-server. Maar ook hier moet je telkens laten zoeken op wijzigingen enzovoort. In Dreamweaver CS5 die ik ook gebruik is de functie om het online te bewerken (het eerst downloaden van de nieuwste versie van het bestand) verdwenen.
Bij de svn plugin heb je wel icoontjes die aangeven wat verandert is ten opzichte van de repository:
Afbeeldingslocatie: http://forums.netbeans.org/files/bildschirmfoto_2011_02_18_um_151525_139.png
Hierbij is blauw gewijzigd, groen nieuw en geeft het icoontje bij mappen ook wijzigingen aan. Het zoeken naar wijzigingen tov de repository kan ook, maar niet automatisch. Als het continu zou gebeuren, kost het veel tijd om telkens te checken. Je kan het wel manueel doen voor je gehele project:
Afbeeldingslocatie: http://weblogs.java.net/blog/claudio/archive/nb55-svn-context-menu.png
Met show changes krijg je een subwindow met alle changes. Daar kan je kiezen voor alles (lokaal + remote) of alleen remote (om aan te geven dat je moet updaten) of alleen lokaal (om aan te geven dat je moet committen).

• Qlii256
Ok, bedankt allemaal!
Pagina: 1