Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben vanplan om in mijn auto een telefoon te maken.
Daarvoor wil ik een oud mobieltje gebruiken en die aansturen met een AT commando.

De telefoon die in de auto komt de hangen is zo'n oude bakelieten telefoon met draaitoetsen.
Het mobieltje wordt een Philips TCD128/SL.

Nu is het probleem alleen dat ik niet kan vinden wat de aansluitingen op het mobieltje zijn.
Is er misschien iemand die iets meer weet over een TCD128/SL?

Heel erg bedankt,

TCI

Verwijderd

Even afgezien van een waarschuwing dat je hiervoor boetes kan krijgen (telefoneren met telefoon in de hand) is het misschien een idee om in die bakelieten telefoon een blue tooth ontvangertje / zendertje te stoppen. Dat past er prima in en scheelt je heel wat werk.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het is ook niet de bedoeling dat je de telefoon gebruikt als je aan het rijden bent.
Sterker nog, dat gaat ook niet, want ik heb een bestel wagen met de telefoon achter in... :)

Bluetooth is een optie, maar ik wou het toch liever met behulp van een draadje doen.
Lijkt mij een wat betere verbinding, want hij moet het ook 24-7 blijven doen.

• Jackxl
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22:10
Je doet je naam eer aan xD

Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je uiteindelijk met de draaischijf het nummer in kunt geven?

Ik vraag me af wat voor een aansluitingen je op het mobieltje zoekt. want ik denk namelijk niet dat er een interface op zit om alle dingen die de telefoon kan extern te doen.

lijkt me dat je zelf een interface moet maken die de knoppen bediend enzovoorts.

p.s. Draaitoetsen? wat zijn dat dan xD

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er moet idd nog iets bedacht worden om die telefoon dus extern aan te kunnen sturen.
Momenteel hebben de hem aan een logic analyzer gehangen om te kijken wat voor een signaal hij verstuurd bij het drukken op verschillende toetsen. Zo kunnen we later ook het signaal verwerken dat nodig is om een externe bel aan te sturen.

TCI

btw, dit is een telefoon met zo'n draaischijf voor het nummer te kiezen:

https://lh4.googleusercon...LykFoPJ55Cg/telefoon2.jpg

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wil je het ding daadwerkelijk gaan gebruiken om gesprekken mee te voren, of moet ie simpelweg gewoon rinkelen?
Indien het laatste het geval is, zou ik met en simpel relaisje werken dat ik vanaf de speaker of vanuit de pinout van de GSM aanstuurde. Dat moet prima om te zetten zijn in een signaal van een paar volt dat die telefoon snapt waardoor ie gaat bellen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:01
Draai toestelen zijn PULS toestelen De huidige zijn toontoestelen..

Puls Toestelen kan je niet aansluiten op ons huidige netwerk. Je zult de puls toon moeten omzetten naar toon. Daar zit naar mijn weten behoorlijk wat techniek achter..

Je kan dus beter een goedkoop vast IP telefoontje nemen die je kan koppelen. Anders gaat het niet werken.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• The Eagle

The Eagle

To_Tall schreef op zondag 20 november 2011 @ 21:57:
Draai toestelen zijn PULS toestelen De huidige zijn toontoestelen..

Puls Toestelen kan je niet aansluiten op ons huidige netwerk. Je zult de puls toon moeten omzetten naar toon. Daar zit naar mijn weten behoorlijk wat techniek achter..

Je kan dus beter een goedkoop vast IP telefoontje nemen die je kan koppelen. Anders gaat het niet werken.
Not completely true ;)
Als je een pulstoestel aansluit gaat het ding over en kun je een gesprek aannemen en voeren. Werkt prima. Je kunt er alleen niet mee bellen omdat het huidige netwerk geen pulsen meer herkent :)

* The Eagle toevallig een maand of anderhalf nog door trial and error een soortgelijk bakkelieten toestel aan de praat gekregen op een Ziggo telefoonlijn :Y)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Als je creatief gaat doen, dan kun je met een PIC o.i.d. de pulsen tellen, om vervolgens de juiste 2 tonen uit te sturen (of digitaal data signaal naar de GSM). of een puls to tone convertor er tussen hangen.

Verwijderd

Topicstarter
Aragnut schreef op maandag 21 november 2011 @ 12:35:
Als je creatief gaat doen, dan kun je met een PIC o.i.d. de pulsen tellen, om vervolgens de juiste 2 tonen uit te sturen (of digitaal data signaal naar de GSM). of een puls to tone convertor er tussen hangen.
Dat is ook precies wat ik van plan ben. Alleen wou ik kijken op ik die Philips telefoon van buitenaf met een AT commando aan kon sturen. Dan moet ik alleen nog zien uit te vinden hoe ik de bel in de oude telefoon aan kan sturen, want bij het mobieltje komt het belsignaal en de spraak uit één luidspreker.

• The Eagle

The Eagle

Dat Philips ding zal vast wel een connector voor een lader + carkit hebben. Zoek daar de pinoutvan op, daar moet je volgens mij een belsignaal van af kunnen tappen :)

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op maandag 21 november 2011 @ 16:03:
Dat Philips ding zal vast wel een connector voor een lader + carkit hebben. Zoek daar de pinoutvan op, daar moet je volgens mij een belsignaal van af kunnen tappen :)
Nou, dat is juist het probleem..... Ik kan er geen info over vinden. Zou het leven idd veel makkelijker maken.... :)
Vandaar dat ik dit topic gestart ben, in de hoop dat iemand misschien wist waar ik eventueel zou kunnen zoeken.

Er zijn ook nog wel andere opties, maar uitlezen zou het mooiste zijn.

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45

SeatRider

Hips don't lie

The Eagle schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:04:
[...]

Not completely true ;)
Als je een pulstoestel aansluit gaat het ding over en kun je een gesprek aannemen en voeren. Werkt prima. Je kunt er alleen niet mee bellen omdat het huidige netwerk geen pulsen meer herkent :)

* The Eagle toevallig een maand of anderhalf nog door trial and error een soortgelijk bakkelieten toestel aan de praat gekregen op een Ziggo telefoonlijn :Y)
Jongens, het gaat hier over een mobiele telefoon. Zowel toon als puls doen daar niks. OK, toontjes zijn handig als je in het menu van een callcenter een keuze wilt maken, maar voor het kiezen van het nummer heeft het GSM netwerk zo zijn eigen standaarden.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• The Eagle

The Eagle

Eensch, maar het is eigenlijk nog steeds niet helemaal duidelijk wat TS nou wil. Ja, een oude Philips GSM aansluiten op een bakkelieten telefoon, en dat in de auto aansluiten. Maar wil ie met die oude bakkelieten telefoon ook kunnen bellen, of alleen gebeld worden?
@TS om dat op te helderen :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, mijn fout... :)
Het is de bedoeling dat ik die Philips aansluit op die oude bakelieten telefoon en dan zowel ermee kan bellen als gebeld worden. Het menu van de telefoon is niet belangrijk. Alleen de cijfertoetsen wil ik doortrekken naar de bakelieten telefoon. (en natuurlijk de bel en ophang toetsen)
Pagina: 1