Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WMPLAYER.EXE blijft 30% CPU gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 19:13
Beste mede-tweakers,

Ik heb een probleem waar ik helemaal gek van word. Mijn PC heeft gedurende een groot deel van de dag een constant CPU-usage van 30-35%, terwijl ik overwegend Chrome open heb staan en vaak een serie of film kijk. Dan heb ik er ook weinig last van, maar tijdens het gamen (BF3, GTA IV zijn CPU-intensieve games) heb ik er heel veel last van.

Als ik in mijn taakbeheer kijk, zie ik dat er één extreem hardnekkig probleem is: WMPLAYER.EXE, terwijl ik Windows Mediaplayer nooit gebruik. Het maakt ook niet uit of ik het proces beëindig of de prioriteit op laag zet; hij komt dan na een paar seconden weer gewoon terug en schiet vrijwel meteen door naar 30-32% CPU gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimage.org/sckk4knfj/WMPLAYER_PROBLEEM.jpg

Ik heb me suf gegoogled, maar ik kom alleen topics tegen van mensen bij wie WMPLAYER.EXE 100% cpu gebruikt. Er word gesuggereerd dat je bij instellingen een aantal zaken kunt uitzetten, zoals dagelijkse update van je library (staat nu op maandelijks) en synchronisatie met apparaten, maar het mag niet baten allemaal.

Wie herkent dit probleem? Wat zou de oorzaak kunnen zijn? En natuurlijk belangrijker, wat kan ik hier tegen doen? Ik wil gewoon >90% van mijn CPU beschikbaar hebben voor de zware taken!

Kan het bijvoorbeeld zo zijn dat mijn onboard geluidskaart dit veroorzaakt, omdat ik eigenlijk altijd wel muziek/film aan heb staan? Ik gebruik S/PDIF.
Kan het zijn dat het gelinked is aan Zune? Ik heb een Windows Phone 7.5 toestel dat is gekoppeld aan Zune, alhoewel die niet via USB is aangsloten.

Help! :? 8)7

Specificaties PC:

- AMD X3 450 (3x3,2ghz)
- 8GB DDR3 1333mhz (Kingston HyperX)
- ASrock 870 Extreme3
- Asus 5850 DirectCU

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Gebruikt hij niet gewoon 100% van 1 core?

Verwijderd

Denk niet dat het aan je geluidskaart of aan ZUNE ligt.

Kijk is bij processen naar wmpnetwk.exe. Wat verbruikt deze?
Om de een of andere achterlijke reden wil die ook nog wel is op hol slaan...

Wanneer je de pc boot, ga dan eens gelijk naar je processen heen en kijk eens of ze allemaal een gebruikersnaam krijgen of dat dit pas enkele minuten later komt...

Verder; verwijder alle codec's die je hebt en re-install wmp. <- Denk niet da dat het is maargoed, je kunt het proberen.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:10

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Kijk eens hoe vaak de executable op je PC voorkomt voor hetzelfde geld heb je een trojan op je pc staan met de naam WMPLAYER.EXE.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:12

hilgo

Clear your mind of can't.

Het zou aan je Zune sync kunnen liggen, of eigenlijk de instellingen in je Sync Centre. Linkje gaat over Vista maar dit gaat ook voor Windows7 op.

Discogs

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:37
Heb jij toevallig een Logitech Gaming Keyboard (G15 - G19 - G510 *G13 expansion*) deze creëren tijdens de install namelijk het Windows Sideshow applet om WMP op je keyboard te laten zijn. Met de een naar laatste update (8.0.1) van de Logitech Gaming Software zuigt dit zo hard dat je dit beter uit kan zetten. Deze applet zorgt ook dat WMPLAYER.EXE automatisch wordt gestart.

Dit kan in Configuratiescherm (Klassieke modus *kleine/grote pictogrammen*) en dan in Windows Sideshow en daar de vinkjes weghalen bij Logitech Gamepanel Devices (Mono) & Logitech Gamepanel Devices (QVGA).

Als je dan opnieuw opstart of het WMPlayer.exe process beëindigd zal deze niet meer automatisch terugkeren.

[ Voor 6% gewijzigd door Starke op 11-11-2011 15:10 ]

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-11 19:13
Ha! Starke, dat is precies wat het was. Moest inderdaad in Sideshow de twee vinkjes weghalen bij Windows Mediaplayer en voilá, opgelost. Heb inderdaad de G15 en dat was het hele probleem.

Bedankt mannen!
Pagina: 1