2x tulp op één ingang

Pagina: 1
Acties:

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:16
Tweakers, ik heb jullie hulp nodig: Ik heb een miniketen van kenwood met maar een ingang (tulp stekkers). Momenteel hangen al mijn toestellen (bluray, digibox en ps3) via hdmi aan mijn tv en mijn tv hangt via tulpstekkers aan de versterker.

Nu had ik zo'n squeezebox ding op het oog. Probleem is natuurlijk dat ik geen openstaande ingangen meer heb op de miniketen. Is het verstandig om een soort splitter ertussen te steken om die ingangen te verdubbbelen? Zo ja, welke splitters moet ik me aanschaffen?

(ja, ik weet dat er zeker iemand zal zeggen: "Koop een echte versterker met 100 aansluitingen", maar die miniketen is echt wel degelijk :) )

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Ik zou eens zoeken op een RCA Switch Box. Je kan wel met splitters gaan werken, maar met een analoog signaal is switchen toch mooier. Zeker als je van meerdere outputs naar één input gaat. Van één output naar meerdere inputs gaat toch wat makkelijker met verloopjes.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Kr7Br
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:16
Merci, ik heb eens gezocht en die bakjes moeten allemaal bediend worden met een schakelaar. Dat is niet echt de richting die ik uit wil met mijn audio-video toestanden. Logitech zal dus moeten wachten tot de mini-keten overleden is.

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Mocht je toch nog een splitter overwegen, dan heb je er wel eentje nodig waarbij de signalen eerst allebei door een weerstand gaan voordat ze worden samengevoegd (zal je dus zelf moeten solderen). Een gewone splitter kan de uitgangen van de tv en squeezebox beschadigen slopen als die niet kortsluitvast zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door TBTL op 12-11-2011 13:07 ]

Verwijderd

TBTL schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 18:57:
Mocht je toch nog een splitter overwegen, dan heb je er wel eentje nodig waarbij de signalen eerst allebei door een weerstand gaan voordat ze worden samengevoegd (zal je dus zelf moeten solderen). Een gewone splitter kan de uitgangen van de tv en squeezebox beschadigen.
Krijg je dus zoiets:
http://www.phoenixcompute...Input-Resistive-Mixer.jpg

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Gewoon proberen met die goeiekope splitters. Je moet er rekening mee houden dat je dan niet 2 signalen erop zet, want dan weet ik niet wat er gebeurd. (ik denk overstuurd geluid)

• j-phone
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 29-01 11:20
Je kan eventueel de squeezebox audio uitgang aansluiten op één of andere audio ingang op je tv. Het nadeel is dan dat je de tv aan moet houden tijdens het beluisteren van de squeezebox.

Journalism 101: "If someone says it's raining & another person says it's dry. It's not your job to quote them both. Your job is to look out the fucking window and find out which is true."

Pagina: 1