Goedemorgen medetweakers,
Ik probeer resultaten uit de database te halen welke gekoppeld zijn aan een situatie. De structuur is als volgt:
## Situaties
Situatie_id
Situatie_parent_id
Situatie_naam
Voorbeeld data:
1 - NULL - Amsterdam
2 - 1 - Verkoop
3 - 2 - Team A
4 - 2 - Team B
## Resultaat
Resultaat_id
Resultaat_percentage
Situatie_koppel_id (gekoppeld aan situatie_id)
Voorbeeld data:
1 - 50 - 4
1 - 55 - 3
Waar ik mee bezig ben is een query die per team, maar ook per afdeling en per locatie data weergeeft.
Uit een dropdown haal ik alle situaties met parents, dit werkt prima. Bij het kiezen van een situatie (welke zich op een bepaald niveau bevindt) haal ik met queries afzonderlijk per niveau de parent op, en consolideer ik deze data uiteindelijk. Ik kijk dus eerst als volgt: is het ID dat ik wil weergeven een ID met childrens en hebben deze childrens ook weer childrens.
Als ik nu dus resultaten van Amsterdam wil ophalen, dus ook resultaten van alle childrens, dan heb ik losse query's voor elk niveau en voeg ik dit samen. Mijn gevoel zegt dat ik hier gigantisch omslachtig bezig ben.
Heeft iemand een goede beredenering welke ik kan gebruiken in deze situatie?
Ik probeer resultaten uit de database te halen welke gekoppeld zijn aan een situatie. De structuur is als volgt:
## Situaties
Situatie_id
Situatie_parent_id
Situatie_naam
Voorbeeld data:
1 - NULL - Amsterdam
2 - 1 - Verkoop
3 - 2 - Team A
4 - 2 - Team B
## Resultaat
Resultaat_id
Resultaat_percentage
Situatie_koppel_id (gekoppeld aan situatie_id)
Voorbeeld data:
1 - 50 - 4
1 - 55 - 3
Waar ik mee bezig ben is een query die per team, maar ook per afdeling en per locatie data weergeeft.
Uit een dropdown haal ik alle situaties met parents, dit werkt prima. Bij het kiezen van een situatie (welke zich op een bepaald niveau bevindt) haal ik met queries afzonderlijk per niveau de parent op, en consolideer ik deze data uiteindelijk. Ik kijk dus eerst als volgt: is het ID dat ik wil weergeven een ID met childrens en hebben deze childrens ook weer childrens.
Als ik nu dus resultaten van Amsterdam wil ophalen, dus ook resultaten van alle childrens, dan heb ik losse query's voor elk niveau en voeg ik dit samen. Mijn gevoel zegt dat ik hier gigantisch omslachtig bezig ben.
Heeft iemand een goede beredenering welke ik kan gebruiken in deze situatie?
Falling down is how we grow. Staying down is how we die. --Brian Vaszily