Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb vorige maand bij de MediaMarkt een Samsung UE40D6530 LedTV gekocht.
De tv stond op veel websites bekend als een van de betere tv's van dit moment.

Nah wat onderhandelen in de winkel toch besloten om de tv voor een mooie prijs mee te nemen ondanks dat hij wel duurder was dan vergelijkbare philips tv's (qua specs dan).

Nu gebruik ik de tv een maand lang en erger ik me al een maand lang aan haperingen/stotteringen terwijl ik tv kijk, of het nou HD of SD uitzendingen zijn, een heel klein aantal lijkt maar echt prima te lopen.

Daarnaast heb ik de tv aangeschaft voor het spelen van games op mijn ps3.

Nu heb ik al een aantal spellen geprobeerd maar merk toch dat ik tijdens het spelen van spellen ik me groen en geel erger aan de ontzettende brakke framerate en enorm veel haperingen.

Nu heb ik al veel op internet zitten lezen over situaties waar men zegt motion plus op helder te zetten of dit juist uit te zetten, de tv op gamemode te zetten of wat dan ook, voor mijn gevoel heb ik alles geprobeerd.

Nu heb ik gisteren Skyrim binnen gekregen en hier is het zo merkbaar en duidelijk dat ik me echt geen raad meer weet.
Zet ik de tv op gamemode, hapert de tv niet echt meer maar lijkt de framerate wel op onder de 30 frames te komen (het beweegt gewoon niet vloeiend zoals je dat gewend bent van hd).
Zet ik gamemode uit ziet het beeld er immens scherp uit en beweegt het ook nog eens heel soepel, maar beweeg ik maar iets te hard begint het te stotteren en vertonen er in de onderste hoeken van de tv ontzettende vertekeningen.

Ik heb zojuist geprobeerd om in skyrim de camera om mijn mannetje te laten draaien en heel veel functies aan en uit te zetten maar het blijft maar haperen als een gek....

Ook fifa was vanavond een probleem en Test Drive Unlimited 2 is helemaal om te huilen.

Allen vertonen ontzettende stotteringen en haperingen.

Iemand van jullie die hier ervaring mee heeft of een oplossing voor mij?

Ik heb trouwens ook al geprobeerd een iets duurdere hdmi kabel aan mijn tv te hangen. Dat leek een heel klein beetje te helpen met de vertekeningen in de hoeken maar ook dat mocht niet echt baten wat betreft het gestotter en gehaper.

Een heel verhaal maar misschien kan iemand mij helpen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Probeer de firmware van je televisie te updaten, dat kan nog weleens helpen en is vrij makkelijk. Is het euvel daarna nog niet opgelost, dan kun je contact opnemen met MediaMarkt. De garantie van hun is in mijn ervaring best goed en ze zullen je zeker proberen te helpen!

Een duurdere hdmi kabel is overigens een fabeltje :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks voor je reactie!

Zojuist de firmware van 7 november geinstalleerd. Leverde weinig tot geen resultaat op.

Ik ga sowieso morgen met samsung bellen en naar de mediamarkt toe als samsung me niet kan helpen.

Maar vraag me af in hoeverre men dit een probleem vind. De tv doet het maar ik kan me niet voorstellen dat dit normaal gedrag is van de tv. Als dat wel zo is raad ik iedereen die serieus wil geniet van hd met tv kijken of console games spelen, af.

Maar iemand anders nog eravringen, ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20-09 11:07
Ik zou ook contact opnemen met de Mediamarkt en vragen of er een monteur langs kan komen. Misschien kan hij het beter afstellen. Zij hebben een speciale afstandsbediening en kunnen bij de verborgen instellingen. Succes :)

Ik heb gisteren naar een nieuwe tv gekeken. Ik vond de Samsung ivm bv een Panasonic een slechtere beeldkwaliteit hebben. Kwam door het spiegelende scherm. De Panasonic had een mat scherm. Plus veel betere strakkere kleurweergave en geen haperingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie....ik was ook al van plan om inderdaad de mediamarkt er te naar laten kijken.

Het is nu namelijk zo dat ik echt overal op internet lees dat deze tv ZO perfect moet zijn en ik loop me werkelijk helemaal op te vreten.

De meeste ps3 games haperen en stotteren.....niet onspeelbaar maar het is zo overduidelijk aanwezig...Replays van fifa bijv. zijn om te huilen.
En het maakt overigens ook niet meer uit of ik de game modus van de tv inschakel of niet.
Zonder game mode is alles haarscherp als het stilstaat maar zie je met veel bewegen haperingen en 'smeerplekken en ghosthing'.
Met game mode aan lijkt het spel wel op minder dan 30fps te draaien

Zojuist voor de eerste en enige keer een fullhd film gekeken waar ik het soms niet zag...maar vorige week toy story op dat ding was om te huilen.

Vanmiddag ga ik nog gran turismo 5 op de ps3 proberen omdat ik weet dat dat spel gewoonweg niet hapert ofzow en kijken hoe dat werkt...

Maar wat is jullie ervaring met problemen en de mediamarkt...de tv is pas anderhalve maand oud, maar ik ben altijd een beetje huiverig met dit soort dingen....aangezien sommige mensen de haperingen op de tv niet zien (zeggen ze maar ok, misschien hebben andere een scherper oog)