Toon posts:

Asus HD6870 problemen na overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedenacht!

Ik heb zojuist mijn HD6870 overclocked.
Na het overclocken (wat waarschijnlijk teveel was) kreeg ik rare strepen in beeld en daarna werd het zwart.

Is er een manier om deze videokaart terug te zetten naar factory default?
of moet ik wachten tot de kaart dit zelf doet?

Alvast bedankt!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

InFamous

excommunicado

Hoe heb je de kaart overclocked welke programma's?

Formerly known as Ragdoll

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:43
Je ziet helemaal niks meer op je beeldscherm? Ook niet als je hem opnieuw opstart?

Verwijderd

Topicstarter
met het programma ati overdrive
Heb de kaart nog niet eens tot de max overclocked
de exacte settings weet ik niet meer

na het opstarten doet ie precies hetzelfde..... :(

• Dwarrelegel
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-01 10:26
Tot de max overgeclocked? De max die er mogelijk is met overdrive? Bij overclocken is er niet echt een max, het is de bedoeling dat je in kleine stapjes de snelheid verhoogt en telkens stabiliteit test.

Heb je in 1 keer de settings gewoon omhoog gegooid?
Ik denk dat overdrive softwarematig overclocked dus probeer eens in windows safe mode te komen?
Of zie je ook geen boot meer?

Verwijderd

Topicstarter
Na een paar keer opnieuw opstarten kom ik wel in windows maar als alle programmas opgestart zijn krijg ik weer strepen. knipperd het beeld een paar keer en wordt het zwart.
'
Had de kaart al overclocked maar ben iets te ver gegaan dus (niet tot de max) max kon nog wel 150 mhz hoger geloof ik.

probeer ff in safe mode.
is er geen reset jumper op die videokaart? kan het niet zien met de kap eraf.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn pc opstart in veilige modus kom ik niet in catalyst control center
iemand nog een idee?

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 02:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 02:33:
[...]

Beschouw het als een duur leermoment. :F
Misschien dat een firmware flash de OC reset??
haha hoop het niet zeg
probeer nu even een systeemherstel in velige modus

waar staat OC voor?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:22

D4NG3R

kiwi

:)

OverClock.. Dat had je zelf wel kunnen bedenken 8)7..

Hoe is je ervaring met OC'en? Want domweg de frequenties omhoog pompen zonder te weten wat je doet kan je dit soort scenario's opleveren.. Misschien is je kaart wel kapot.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
ben zeker geen expert. vandaar
het is natuurlijk ook dom van mezelf.

maargoed. hoe flash je je firmware? :)

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:13
klinkt als een gefrituurde kaart. 150Mhz is ook een flinke overklok, heb je ook het voltage verhoogt? En heb je toen ook op de temperaturen gelet?

AtiFlash heet het programma geloof ik, maar als ik jou was zou ik je eerst maar wat inlezen voordat je lukraak dingen begint te flashen.

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:59
auto startup van CCC uitzetten met "msconfig" (start->run-> "msconfig").
Als je de kaart overclocked hebt met CCC (CatalystControleCenter) is de overclock alleen softwarematig. Flashen van de kaart zal dan niet helpen. Zoals je het omschrijft start je systeem (videokaart op standaard waarden) normaal op, maar zodra CCC geladen wordt past deze automatisch de overclock toe waardoor je kaart over de flos gaat

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:44

Format-C

Tracing Rays

Deinstalleer in veilige modus je videodrivers eens, en probeer dan eens te booten, en je drivers opnieuw te installeren...

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX5090 Phantom/ Gbyte B650 GAMING PLUS/ 32GB G.Skill Z5 6000 CL30 / Team M2 1TB/ 990Pro M2 1TB/ MX500 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ Corsair 1000w/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX/ LG 65" OLED TV

Verwijderd

Topicstarter
Blastpe schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 10:48:
auto startup van CCC uitzetten met "msconfig" (start->run-> "msconfig").
Als je de kaart overclocked hebt met CCC (CatalystControleCenter) is de overclock alleen softwarematig. Flashen van de kaart zal dan niet helpen. Zoals je het omschrijft start je systeem (videokaart op standaard waarden) normaal op, maar zodra CCC geladen wordt past deze automatisch de overclock toe waardoor je kaart over de flos gaat
Autostartup van CCC uitgeschakeld
windows werkt nu wel normaal

ga nu even de driver opnieuw proberen te installeren!
Als het werkt alvast heel erg bedankt !

Verwijderd

Topicstarter
iets te vroeg gejuicht helaas

Heb mn videokaart drivers gedeinstalled en opnieuw geinstalleerd (in normale windows modus)
Het installeren ging prima, maar nadat de pc opnieuw opstart krijg ik weer problemen.
het beeld schiet steeds vanuit links voorbij op hoge snelheid. na een tijdje weer strepen en zwart beeld.

kan het zo zijn dat mn videokaart hardwarematig aangepast is en het softwarematig dus niet op te lossen is?

Verwijderd

Nee, je hebt met CCC niks hardwarematigs aangepast en nee je kunt hem ook niet kapot maken hiermee.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:51:
Nee, je hebt met CCC niks hardwarematigs aangepast en nee je kunt hem ook niet kapot maken hiermee.
Dat is een hele gerust stelling, maar hoe kan het dat het opnieuw installeren van CCC niet werkt?
je zou dus zeggen dat de clockinstellingen na het opnieuw installeren weer op default zouden moeten staan.
dit lijkt er bij mij niet op. krijg dezelfde problemen

Verwijderd

Klopt, instellingen blijven staan ook al deinstalleer je de drivers.

Deinstalleer de drivers nog maar eens en voer driver sweeper uit om de restanten te verwijderen, hierbij zouden ook overclock instellingen verwijderd moeten worden. Daarna weer de drivers installeren.

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:59
Vond deze nog op het net:
1. Download and save latest Catalyst Software Suite from AMD.

2. Download and install Driver Sweeper (latest version from phyxion.net, NOT guru3D as it links to an old version).

3. Complete uninstall all ATI software from control panel.

4. Restart, press F8 during startup to go into safe mode with networking.

5. Run driver sweeper, make sure it cleans everything to do with ATI.

6. Go to C:\Users[your login name]\AppData\Local and delete entire ATI folder (requires view hidden files setting to access).

7. Run regedit, navigate to [HKEY_CURRENT_USER\Software\ATI] and delete the entire ATI folder.

8. Not necessary, but may as well do this while you're at it - go to C:\ and delete the ATI folder which contains old installer files.

9. Restart back into normal mode and install the catalyst software suite.

10. Restart again, and check in catalyst control center - everything should be back to clean install defaults.

Verwijderd

Topicstarter
Hou van jullie!

Heel erg bedankt
Zal volgende keer ff flink googleen voor ik ga beginnen met overclocken!
Pagina: 1