Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 18:56
Hoi, hier een gebruikte Sapphire HD4850 512 MB aangeschaft.

Op 2 systemen uitgeprobeerd, ik krijg geen beeld op analoge output via verloopje van DVI > VGA.
Systeem 1 is een HP DC7900 tower met Core2 E8500.
Systeem 2 een zelfbouw met o.a. Asus P5Q Pro met E8600, 450 watt voeding, en een HD3850 als de 4850 er niet in zit.
Beide systemen hebben prima werkende analoge monitoren die goed op andere D-sub analoge VGA aansluitingen werken, daar ligt het zeker niet aan.

Op systeem 1 levert alleen de DVI output beeld, op systeem 2 (andere lokatie) heb ik alleen monitoren met D-sub / VGA (analoge) aansluiting, daarop weer geen beeld. Systeem 1 met recentste drivers ATi gedaan. Systeem 2 de bestaande ATI driver gebruikt, zou toch iig BIOS meldingen moeten geven, niet?

Ik zie niks, geen sync, geen BIOS, geen post berichten, niks op D-sub. Beide uitgangen geprobeerd.
Voeding verwacht ik niet, hij trekt pas echt stroom voorbij de teksmodus (BIOS/POST berichten). Bovendien 2 PC's doen hetzelfde, de DC 7900 is een HP workstation, die mag wat reserve voor zoiets hebben ook lijkt me.

Ziet iemand nog een andere conclusie dan dat ie op analoge output defect is?

Groet,

Evert

[ Voor 7% gewijzigd door EvertSchut op 11-11-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:00
je gebruikt in beide gevallen het verloopje dvi-vga?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-07 07:26

JanW23

Mine mine mine mine

Beetje een verwarrend verhaal...

Het is dus gewoon: pc 1 doet het wel en pc 2 niet?
Weet je zeker dat alle voedingskabels goed aangesloten zitten bij pc2? Extra 4 pins op moederbord... eventuele extra videokaart voedingsstekker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
JanW23 schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 14:50:
Beetje een verwarrend verhaal...

Het is dus gewoon: pc 1 doet het wel en pc 2 niet?
Nou ik moest inderdaad even aandachtig lezen maar ik denk dat er wat anders staat. Namelijk minimaal op 1 pc digitaal beeld en op 2 pc's geen analoog beeld.

@ts Toevallig ook meerdere verloopjes geprobeerd? (De kaart heeft dus 2xDVI, geen analoge D-sub)

En anders even navragen bij de verkoper of die iets weet. Wel grote kans dat deze de monitor nooit analoog gebruikt heeft. De laatste monitor die ik analoog heb aangesloten was toch echt een CRT. En dat is lang geleden :)

• EvertSchut
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-07 18:56
@Tens In beide gevallen is verloopje dvi-vga gebruikt.
@janwillem:
Pc1 op lokatie 1 doet het alleen via dvi, niet op d-sub.
Pc2 op lokatie 2 daar kan ik geen dvi gebruiken, alleen d-sub, daar krijg ik bij gebrek aan dvi niets op scherm.
De 6 pins extra power supply kebel is in beide gevallen aangesloten geweest, op lokatie 1 werke de kaart dus zeker ook want op dvi wel beeld.
@noguro: ja zo is het. Op lokatie 1 de meegelverde verloop geprobeerd, op lokatie 2 een andere gebruikt.

Verkoper heeft de kaart thuis ook getest, ook geen d-sub beeld, wel dvi, analoog lijkt gewoon defect. (Heb mn geld teruggkregen, prima dus). Via Google niks kunnen vinden, misschien heeft iemand ooit nog wat aan deze discussie.

D-sub is wat mij betreft nog wel gangbaar hoor. Mijn monitor is een Asus productreview: Asus VW202S review door EvertSchut; deze heeft enkel en alleen D-sub (goedkoopje), en mijn nieuwste monitor/tv van Philips draait full HD 1080x1920 op D-sub productreview: Philips T-line 231T1SB review door EvertSchut.
Dus ondanks dat deze standaard oud is, is hij niet voorbehouden aan CRT's. Is vaak een prima fall-back ook bij defecte apparaten. Juist DVI gaat er uit ten faveure van HDMI is mijn indruk, hoewel D-sub wel maxxed out is (Full HD gaat niet met iedere VGA kabel, ik heb er 6 geprobeerd, alleen korte nieuwe werken op FullHD). Maar d-sub gaat dus wel op flatscreens en ik gebruik het dagelijks.

Bedankt voor het meedenken. Ik denk dat topic op slot kan?

[ Voor 4% gewijzigd door EvertSchut op 17-11-2011 15:14 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

EvertSchut schreef op donderdag 17 november 2011 @ 15:14:
Juist DVI gaat er uit ten faveure van HDMI is mijn indruk...
Toch is het in 2015 het einde voor VGA ;)

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1