Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Synology nas benaderen via internet met een Davolink modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Enkele weken terug heb ik een NAS aangeschaft van Synology type DS110j (192.168.1.7)
Deze heb ik via een kabel verbonden met mijn tele2 modem/router een davolink dv2020 (192.168.1.1)

Via mijn eigen netwerk kan ik deze benaderen nadat ik in het modem / router de DMZ host het ingesteld naar het ip van de nas.

Nu wil ik graag via internet de nas ook kunnen benaderen, en dat wil maar niet lukken.

ik heb begrepen dat ik een poort moet forwarden in de router naar de nas.
ik ben ingelogd via de admin account op het modem en heb het volgende gedaan.
via advanced setup - nat - port triggering:
trigger: protocol: tcp start en end poort 80
open: protocel tcp start en end poort 80

dit had niet het gewenste resultaat.

vervolgens bij advanced setup - nat - virtual servers:
external port start: 80
external port end: 80
internal port start: 80
internal port end: 80
server ip adres 192.168.1.7

Dit alles zonder het gewenste resultaat.

Wie kan mij verder helpen? Het liefst in jip en janneke taal aangezien ik hier dus nog niet zoveel ervaring mee heb.

• SpamLame
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:27

SpamLame

niks

Is meer een /19 vraag dan iets voor PNS, zeker ook gezien je verzoek om jip en janneke raal.
Heb je Het Grote Poortmappingsverhaal al doorgenomen?

Wat heb je gedaan dat je de conclusie trekt dat het (nu) niet werkt?

[ Voor 17% gewijzigd door SpamLame op 11-11-2011 08:07 ]

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 02-11 21:53
Op welk ipadres probeer je van buiten af je NAS te bereiken? Dit moet namelijk niet het internet IP adres van je NAS zijn, maar het externe IP adres van je internetverbinding. DMZ zou namelijk moeten inhouden dat alle poorten al naar je NAS worden geforward, in ieder geval, meestal :)

Post hier niet je volledige IP adres, maak bijvoorbeeld het laatste octet anoniem met x-jes (123.123.123.xxx)

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-10 22:48
tenzij je de poort van DSM hebt aangepast in je nas, moet je poort 5000 forwarden en benaderen op je externe IP :)

port 80 kan je gebruiken voor de ingebouwde webserver (dat je zelf webpagina's online kan zetten), maar de manager draait standaard op 5000

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:45
Poort 5000 en 5001 (indien je standaard https aan hebt gezet).

Voor meer info en een complete tutorial: http://forum.synology.com...Remotely_via_the_Internet

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Move naar Netwerken :)

Welke resources prober je nu vanaf extern te benaderen? De administrative webpage, of de files op je NAS.. :?

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 17:34
Wat probeer je te benaderen van buiten af.
wil je bij de webserver op de NAS,
Admin page,
of de files dus via een share.

Verwijderd

Topicstarter
@SpamLame:
het poortmapping verhaal heb ik inderdaad doorgenomen. en (volgens mij) snap ik wat de bedoeling is. ik krijg het alleen niet juist ingesteld in mijn router. op de site portforward.com staat wel mijn modem en NAS. maar op de antwoord pagina staat dat er niets bekend is over deze combinatie. daar heb ik dus niet zo heel veel aan.
ik heb het testen laten doen door iemand anders vanaf zijn huis.

@nielsl:
ik heb dmz laten verwijzen naar de nas. echter zonder effect. Hoe zou dat kunnen komen?
het ip adres wat ik gebruik is het externe adres en niet de interne.

@nick_haak en frankster:
ik heb de poorten 5000 5001 nu ook geforward naar het ip adres van de NAS. echter zonder resultaat.

@equator en firefly112:
wat ik probeer te benaderen is mijn admin account en de quest account zodat ik familie foto's en films kan delen.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01:44
Verwijder alle instellingen in Virtual Servers.
Geef je NAS een statisch/vast ip adres. Bijvoorbeeld 192.168.1.100, daarmee zit je DHCP server niet dwars.
Geef dat ip adres in als server in de DMZ Host van de Davolink.
Reboot router en NAS.
De poorten staan open. Als je NAS goed ingesteld is, kan je via een andere verbinding of via een internet proxy
contact krijgen met je bestanden.
Gebruik dus niet je WAN ip adres, want dat werkt niet met de Davolink.

Klaar.

Verwijderd

Topicstarter
@cornfed99111
maar hoe kan ik dan contact krijgen met mijn nas als ik niet het WAN ip adres moet gebruiken?

bijvoorbeeld, ik zit op mijn werk en wil een bestand van de nas bekijken. wat moet ik dan doen als ik mijn modem heb ingesteld zoals je net zegt?

Verwijderd

Ook ik heb Tele2 en een Synology.

Ik heb bij NAT / DMZ HOST het ip adress van mijn Synology ingegeven.

Ik kan altijd via het internet de Nas op gewoon door mijn thuis IP adress in te geven.

• cornfed99111
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 20:28:
@cornfed99111
maar hoe kan ik dan contact krijgen met mijn nas als ik niet het WAN ip adres moet gebruiken?

bijvoorbeeld, ik zit op mijn werk en wil een bestand van de nas bekijken. wat moet ik dan doen als ik mijn modem heb ingesteld zoals je net zegt?
Als je op je werk bent, is dat een andere verbinding in vergelijking met die van je huis?
Als je NAS goed ingesteld is, kan je via een andere verbinding of via een internet proxy
contact krijgen met je bestanden.
Je was vast en zeker thuis toen je poorten wilde openen voor je NAS.
Dan slaat mijn advies dan ook op je thuis situatie.

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 13-11-2011 22:24 ]

• daanh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 29-07 13:49
Hallo, ook ik krijg een Davolink DV2020 niet gecombineerd met een Synology NAS (DS214se).

Ik heb in de Davolink de poorten 22,80, 5000 en 5001 geprobeerd te forwarden naar het interne IP van de NAS. Hij geeft dan de melding bij poort 22: SSH is moved to 2222 en bij poort 80: Webserver moved to 8080.

Het lijkt alleen of het forwarden niet werkt. Als ik mijn IP ingeef: IP:80 kom ik op de router in plaats van de NAS.

Bij IP:5000 kan hij de pagina niet vinden.

Bij DMZ in de router heb ik toen het interne IP adres van de NAS ingesteld, maar dit lijkt ook geen effect te hebben.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt, Daan

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

Daan... een topic kapen voor een vraag is niet de aanpak. Hiervoor zou je een nieuw topic aan kunnen maken.

Maar om toch inhoudelijk op je vraag in te gaan:
Stop met je port forwarden (tenzij je mij kan overtuigen van de noodzaak), de kans is erg groot dat je NAS misbruikt gaat worden en alle data op straat komt te liggen.

Daarnaast, grote kans dat de forwardings prima zijn maar dat je manier van testen niet klopt. Test het eens vanaf een andere locatie (nu ben je aan het testen of NAT loopback werkt).

Eerst het probleem, dan de oplossing

• daanh
Lier, het leek me juist beter om NIET een nieuw topic aan te maken, maarja kennelijk is dat hier anders dan bij andere fora.

Ik wil de NAS van buiten kunnen bereiken, met Quickconnect en met SFTP. Daar heb ik toch die poorten voor nodig?

Trouwens, het lijkt inderdaad van buiten het netwerk WEL te werken.

Bedankt, Daan

• cornfed99111
daanh schreef op zondag 31 mei 2015 @ 14:29:
Hallo, ook ik krijg een Davolink DV2020 niet gecombineerd met een Synology NAS (DS214se).

Ik heb in de Davolink de poorten 22,80, 5000 en 5001 geprobeerd te forwarden naar het interne IP van de NAS. Hij geeft dan de melding bij poort 22: SSH is moved to 2222 en bij poort 80: Webserver moved to 8080.

Het lijkt alleen of het forwarden niet werkt. Als ik mijn IP ingeef: 82.173.38.xxx:80 kom ik op de router in plaats van de NAS.

Bij IP 82.173.38.xxx:5000 kan hij de pagina niet vinden.

Bij DMZ in de router heb ik toen het interne IP adres van de NAS ingesteld, maar dit lijkt ook geen effect te hebben.

Kan iemand mij helpen?
Al die meldingen van die router lijken niet van een Davolink te komen.

Bedankt, Daan
Al die meldingen van die router lijken niet van een Davolink te komen.
Weet je zeker dat je een Davolink hebt?

[ Voor 8% gewijzigd door cornfed99111 op 31-05-2015 16:13 ]

• daanh
Ja. En het werkt nu ook. Alleen weet ik nou niet of ik nu een groot gevaar loop door die geforwarde poorten.

• Rfrancois
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-11 23:01
VPN gebruiken.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:54

lier

MikroTik nerd

daanh schreef op zondag 31 mei 2015 @ 16:33:
Ja. En het werkt nu ook. Alleen weet ik nou niet of ik nu een groot gevaar loop door die geforwarde poorten.
Als je het niet weet dan loop je gevaar.

})

Eerst het probleem, dan de oplossing

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:36

The Eagle

I wear my sunglasses at night

daanh schreef op zondag 31 mei 2015 @ 15:11:
Lier, het leek me juist beter om NIET een nieuw topic aan te maken, maarja kennelijk is dat hier anders dan bij andere fora.

Ik wil de NAS van buiten kunnen bereiken, met Quickconnect en met SFTP. Daar heb ik toch die poorten voor nodig?

Trouwens, het lijkt inderdaad van buiten het netwerk WEL te werken.

Bedankt, Daan
Je snapt dat iedereen met een quickconnect app en een poortscanner nu simpelweg kan gaan zoeken of ie jou NAS kan vinden en vervolgens benaderen he? ;)

NAS staat voor Network Attached Storage. niet voor Internet Attached Storage. Zie het zo: zet jij al je waardevolle spullen dag en nacht op de stoep voor je deur neer, en ga je er vanuit dat er dan niemand aan zal komen of misbruik van maken? Zo ja, dan kun je ook met een gerust hart je NAS aan het internet hangen. Zo nee: dan kan het alsnog maar moet je er niet van opkijken als er op een gegeven moment dingen met je data gebeuren ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• daanh
Maar er zit toch een wachtwoord op dat ding? Ik heb m'n IP toch niet helemaal opgeschreven? Ik heb quickconnect iig maar uitgezet.

[ Voor 17% gewijzigd door daanh op 31-05-2015 23:56 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:51

JT

VETAK y0

Zoek maar even op SynoLocker.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Pagina: 1