• MrCrashdummy
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-07 18:47
Hallo,

Ik heb een Netgear WNDR3700, nu wil ik overstappen naar XS4all.
Bij het pakket daar wordt de Fritzbox 7340 geleverd.

Nu vraag ik mij af, is het mogelijk de Fritzbox als modem te gebruiken, en de Netgear als router/switch.
Of vraag ik nu iets heel doms?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dat moet kunnen ja, dan moet je de modem in bridged modus zetten, of je Netgear gewoon als tweede router erachter zetten.

Maar waarom zou je het willen? Die Fritzbox is minstens even goed als die Netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrCrashdummy
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-07 18:47
Mijzelf schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 09:24:
Dat moet kunnen ja, dan moet je de modem in bridged modus zetten, of je Netgear gewoon als tweede router erachter zetten.

Maar waarom zou je het willen? Die Fritzbox is minstens even goed als die Netgear.
Maar de Fritz!Box heeft maar 2 lan poorten, en ik heb er 4 nodig. Is het dan niet handiger om één van die lan poorten naar de netgear te leiden, en dan vanaf daar naar de computers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ah zo. In dat geval kun je de Netgear als switch inzetten. Schakel de DHCP server op de Netgear uit, schakel wlan uit, indien mogelijk, en verbind 1 van de LAN poorten met een LAN poort van de Fritzbox. Dan houd je op de Fritzbox 1 poort over, en op de Netgear 3.
Bedenk wel dat dit hoogstwaarschijnlijk meer stroom trekt dan een 'echte' switch.