Toon posts:

Aansluiten Kenwood microketen op Pioneer versterker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik zit met een vraag ivm het aansluiten van een Kenwood C-717DV microketen (met dvd,usb,sd,...)Een kennis heeft dit toestel net gekocht ter vervanging van een oude defecte cd speler.In de winkel hebben ze haar dit (dure) toestel aangesmeerd,en haar verteld dat er geen "gewone",aparte cd spelers meer verkocht worden.Leugens natuurlijk,maar maak dat maar es wijs aan een oudere dame.Nu wil ik dit toestel aansluiten op een oudere AV receiver van Pioneer(weet even het type niet meer)Er komt langs geen kanten klank uit dat ding.De luidsprekers van de Kenwood zijn niet aangesloten,maar dat doet niks ter zake,omdat het signaal naar de Pioneer wordt gestuurd.Ik heb via de bijgeleverde cinchkabel verbinding gemaakt met zowat alle uitgangen op de Pioneer,en de selectiekeuzetoets steeds goed gezet op het frontpaneel,doch ik krijg er geen noot uit.Ik vind dit echt vervelend omdat ik het dametje beloofd had om een oplossing te vinden.Weet hier iemand raad mee?Alle vragen en suggesties welkom!
Groetjes,Stavio

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-01 14:27

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Welke uitgang gebruik je op de Kenwood?

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-01 23:31
De kenwood kan alleen audio uitsturen via hdmi. Dus als de Pioneer geen hdmi ingangen heeft, zal er geen noot uit kunnen komen. Maar dat had je natuurlijk ook zelf kunnen afleiden uit de handleiding.

Eventueel kan je kijken of zoiets werkt, maar ik zou het ding snel gaan omruilen voor een simpele cd speler. Scheelt een hoop gedoe.

[ Voor 30% gewijzigd door Tronic op 10-11-2011 22:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste mensen,

Ik heb de AUX-in van de Kenwood genomen,en zo aan de poort "CD/LD" van de Pioneer aangesloten.
Dat leek me het zinnigste.Vooraan ook de juiste selectieknop ingedrukt(cd-ld),maar niets...Ik heb verder alle andere in en uitgangen geprobeerd,zonder resultaat.Er zijn dus niet echt veel uitgangen aan de Kenwood,enkel de AUX,HDMI,eentje voor een subwoofer,en dan drie voor videodoeleinden.(een CR,CB,en Y uitgang)deze zijn groen en purper gekleurd.De Kenwood speelt prima met de eigen luidsprekers,maar verder niets dus.Ik lees hier de reactie ivm de HDMI aansluiting,en dat lijkt wel wat.Volgens mij is de Pioneer te oud voor dit soort zaken.Voor de rest speelt hij alle andere,originele apparaten perfect(tuner,tapedeck,oude cd speler,..)dus daaraan zal het niet liggen.Ik krijg er het pleuris van dat ze de oudere mensen met een hoop kosten van een nieuw toestel huiswaarts sturen!Er kan nog perfect een component cd speler verkregen worden volgens mij,zonder al die overbodige rommel erbij.Toppunt van heel de zaak is dat dit Kenwoodje maar eventjes 250,00€ kost!En dat voor een luttele 2X20 watt.Akkoord er zijn wel een boel aansluitingen zoals HDMI,SD slot,USB,etc...maar dan nog.Een hoop geld is dat.Wat betreft de kabel die je gelinkt hebt,Tronic,die gaat van HDMI over in RCA,en dan zit er nog een aansluiting bij die voor de PC kan dienen neem ik aan?Enfin,iedereen is alvast bedankt voor de snelle en nuttige informatie en mochten jullie nog iets hebben,laat maar komen!

Met vriendelijke groet,
Stavio

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:34

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:34:
Ik heb de AUX-in van de Kenwood genomen,en zo aan de poort "CD/LD" van de Pioneer aangesloten.
Van ingang naar ingang gaat nooit werken, je zal een uitgang op de Kenwood moeten vinden. Maar is het niet handiger om die Kenwood gewoon terug te brengen en een losse CD (of desnoods DVD-speler) kopen? Die zijn er echt al vanaf een paar tientjes en beschikken voor 100% zeker over analoge en digitale uitgangen. Die aansluiten op de Pioneer zou mogelijk moeten zijn.
Van digitaal naar analoog in één kabel? Dat gaat niet werken, er zal altijd een converter tussen moeten aangezien het signaal omgezet moet worden. Die kabel gaat net zo goed werken als zoiets.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:15

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Breng terug dat ding. Ik heb hier nog wel een cd speler staan die stof staat te vangen. Nog wel 2 ook :+

Of, vergeet de oudere AV receiver en gebruik gewoon de kenwood set als versterker. Of is dat totaal niet wenselijk?

Wise enough to play the fool

Verwijderd

Topicstarter
Net even opgezocht op Google:de handleiding.Er is achteraan enkel een AUX-in.Verder zijn er enkel VIDEO monitor OUT uitgangen,en een SUB.Zal dus niet echt werken zoals Fear al heeft gezegd.Ik had gedacht om mijn ouwe Limit CD speler aan te sluiten op de Pioneer,dan is dit al van de baan.De Pioneer heeft vier speakeruitgangen,waarvan er momenteel twee zijn aangesloten.(keuken) De bekabeling van de twee andere zit klaar in de muur,enkel nog aansluiten(woonkamer) Bedoeling was om als mijnheer rustig zijn krantje leest in de keuken,het geluid daar kon worden uitgeschakeld.Als mevrouw intussen graag een streepje muziek had terwijl ze de strijk doet in de woonkamer,kon ze op de Pioneer de speakers in de keuken uitschakelen terwijl ze wel spelen in de woonkamer.De Pioneer heeft hiervoor de A-B schakelaar,om de speakergroepen aan of uit te zetten.Nu aangezien de compabiliteitsproblemen tussen de Kenwood en de Pioneer lijkt het me zinvol om ze gescheiden te houden.Ik zou de Kenwood aansluiten op zijn eigen twee speakers in de woonkamer,dan kan er daar ook CD,tuner,etc..worden beluisterd terwijl er in de keuken beschikking is over al het overige materiaal.Eveneens zou ik de Kenwood via de HDMI kabel aansluiten op de tv,zodat er wanneer nodig ook tv-geluid uit speakers komt.Ik hoop dat het probleem hiermee is opgelost.Ik zal hieronder even de link zetten van de handleiding (pdf,pagina zes van de handleiding)Mijn excuses voor de overload aan informatie,ik ben nogal een leek op dit gebied.

images.kenwood.eu/files/prod/2258/5/C-717DV_ENG.pdf

Met vriendelijke groet,
Prettige dag,
Stavio
Pagina: 1