[pc] Afwachten tot een miscchien Demo of.. d/l...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Poekie McPurrr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:33
Vroeger kon je gewoon een speelbare demo downloaden, had je een idee van het spel en of je pc het uberhaupt aankon. Tegenwoordig lijkt het anders te zijn.. als je mazzel hebt is er een open-beta en anders.. of game kopen en proberen.. of de game "illegaal" downloaden. Filmpjes op oa youtube zijn leuk maar laten niet zien hoe het zich toont op jouw pc. En met specs als minimum en en recommended waren we tien jaar geleden al zoet.. bij de 1 was minimum ok.. de ander recommended ok... en bij velen was het gewoon meh.

Mijn idee..laat die games weer eens normale demo's geven , speelbaar, block ze op x uur of x level.

Le Meow

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zich zijn er nog best wat demo's.
Inderdaad niet zoveel als vroeger, daar heb je gelijk in, maar toch aardig wat.
Al ben je tegenwoordig wel veel meer overgeleverd aan recensies en inderdaad Youtube Let's Plays, etc.

In Steam zie ik 399 demo's, bijv., met redelijk recente spellen.
(Moet ik trouwens zeggen dat ik geen flauw idee heb waar je tegenwoordig elders demo's moet downloaden, trouwens :X Gamershell, bestaat dat nog?)

[ Voor 49% gewijzigd door anandus op 10-11-2011 21:20 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Poekie McPurrr schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:16:
Vroeger kon je gewoon een speelbare demo downloaden, had je een idee van het spel en of je pc het uberhaupt aankon. Tegenwoordig lijkt het anders te zijn.. als je mazzel hebt is er een open-beta en anders.. of game kopen en proberen.. of de game "illegaal" downloaden. Filmpjes op oa youtube zijn leuk maar laten niet zien hoe het zich toont op jouw pc. En met specs als minimum en en recommended waren we tien jaar geleden al zoet.. bij de 1 was minimum ok.. de ander recommended ok... en bij velen was het gewoon meh.

Mijn idee..laat die games weer eens normale demo's geven , speelbaar, block ze op x uur of x level.
Ikzelf haal ook wel eens een game af, "om eens te kijken". Is de single player goed (zonder hem uit te spelen), dan ga ik meestal over de aankoop, al dan niet een Steam Sale afwachtend. Maar aangezien de meeste games die ik speel multiplayer-functionaliteit (moeten) hebben, "demo" ik even de gameplay in de single player en als het spel goed aanvoelt qua besturing etc, koop ik het voor de multiplayer.

Met de hoge prijzen van vandaag en de gemiddelde duur van de single-player campaign van zogenaamde "AAA-titels" (CoD, BF, ...)- want er zijn natuurlijk ook mensen die niet multiplayeren en de game gewoon kopen voor de campaign- wil ik ervan overtuigd zijn dat de game mijn geld waard is, en niet dat ik na 2 uurtjes vechten om de game werkend te krijgen nog steeds niet fijn kan spelen (Rage CTD's (ook al waren de problemen volgens Carmack de schuld van ATIAMD en nVidia).
1 verkoop meer of minder gaat natuurlijk geen boodschap uitsturen naar de uitgever, maar ondertussen worden we al zo lang "aan het lijntje gehouden" met opgepoetste re-releases van oude games/franchises dat misschien wel meer mensen de prijs/kwaliteit verhouding van een game moeten beginnen in acht nemen. Tuurlijk zijn er uitzonderingen qua speellengte: Skyrim zal zo bijvoorbeeld wel gemakkelijk 50 - 60 uur (en meer) aan spelplezier opleveren, maar die hebben dan geen multiplayer. Op zich niet erg dat de single-player in games als BF3 kort is, als er maar genoeg plezier kan beleefd worden online. Maar als de game om te beginnen gewoon al slecht afgewerkt aanvoelt in de singleplayer, geef ik m'n geld wel aan iets anders, want dan ben ik er zeker van dat de multiplayer even haastig is ontwikkeld :) .

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20:59

M2M

medicijnman

Nou ja, demo's... Met een standaard quad core processor en een videokaart van 90 euro kun je elk spel spelen. De meest veeleisende misschien niet met volle settings, maar wel degelijk speelbaar.

Sinds de consoles nog op verouderde hardware lopen zullen er geen games komen die, zoals vroeger, nauwelijks speelbaar zijn zonder high-end videokaart.

Vergeet niet dat softwareissues bij veel mensen die minder verstand van pc's hebben een groter probleem zijn. Hierdoor worden prestaties van pc's soms wel in tweeen gehakt. Meerdere virusscanners, of een pc vol met mallware. Alle meegeleverde software standaard draaiend. Oude drivers en zo kan ik nog wel even doorgaan.

[ Voor 31% gewijzigd door M2M op 13-11-2011 18:20 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:51
Demo's? Die staan allemaal gewoon op The Pirate Bay, hoor.

Elk product mag je na 2 weken proberen terugbrengen, maar als het een game is niet. Dus gewoon downloaden. Bevalt-ie? Koop 'm dan voor het platform waar je hem op wilt spelen. Bevalt-ie niet? Dan heb je je mooi een GIGANTISCHE berg geld bespaard.

Ik game niet zo veel. Ik koop per jaar 3 games of zo. En door m'n demo-methode zijn het altijd geweldige games.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Ik begrijp dat jouw favoriete spel geen demo heeft, das wel klote. Een Betá heeft niet veel met een Demo te maken behalve dat bij beide je het spel speelt zonder het te kopen. Specificaties waren inderdaad 10 jaar geleden ook al een probleem maar zonder verbeteringen zou de tijd ook stil staan dus wees blij dat de ontwikkeling niet stil staat en games ook mooier kunnen worden na een GPU upgrade of twee! Dus wat is nu je vraag, wil je toestemming om illegale dingen te doen van mede Tweakers? Als je het over BF3 hebt zit je in het verkeerde topic, en als je daarvan al een demo wil zien kan je daar gerust rond de kerst op rekenen.

btw.: Het maken van een Demo kost ook geld voor de ontwikkelaar en deze kunnen de tijd beter besteden aan de ontwikkeling van het werkelijke product. Meestal koop je een spel toch omdat het vorige deel geweldig was of omdat iedereen om je heen het ook speelt.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 91626 op 13-11-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Een of andere grote baas van een uitgever heeft een tijd geleden een keer gezegd dat demo's gewoon te veel tijd en geld kosten tegenwoordig en dat ze dat liever in de echte game stoppen.

Volgens mij was dat die geldwolf van Activision, Bobby Kotick die dat zei.
Andere uitgevers zullen er wel hetzelfde over denken :)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325725

is het grote probleem niet meer dat wat vroeger de inhoud van een demo was nu verkocht worden als 'spel' :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Nee ;)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online

Aganim

I have a cunning plan..

btw.: Het maken van een Demo kost ook geld voor de ontwikkelaar en deze kunnen de tijd beter besteden aan de ontwikkeling van het werkelijke product. Meestal koop je een spel toch omdat het vorige deel geweldig was of omdat iedereen om je heen het ook speelt.
Reclame kost ook geld, maar blijkbaar is de meerwaarde genoeg om bedrijven over te halen toch dure filmpjes te schieten. Dat gaat imho ook op voor demo's, fabrikanten/uitgevers mogen best wat moeite (en dus geld) steken in de promotie van hun product, de meesten moeten me toch echt eerst overtuigen voor ik mijn zuurverdiende geld hun kant op schuif.

Dat een vorig deel goed was is leuk, maar geen garantie dat dit deel ook het kopen waard is. En lang niet alle spellen zijn opvolgers, iedere serie moet ergens beginnen.
Dat gaat ook op voor je andere argument: lang niet iedereen koopt een spel, alleen maar omdat "iedereen" het speelt, we zijn niet allemaal schapen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Slechte reclame kost ook geld ;)
Als ze geen demo releasen moeten de ontwikkelaars zich niet zo uitsloven om een goede game te maken. Althans, zonder demo kan je van een slecht spel niet zeggen dat het slecht is.
En dan krijg je dus de huidige situatie: Mensen kopen het spel, maar als het tegenvalt kan je die pc-game wel niet inruilen...Dus meer impulse-buyers

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 09:40
Ik ben een paar keer enorm op m'n plaat gegaan met het 'blind' kopen van games, zoals MW2 en de laatste Settlers. Dus ik download 'em eerst, en als het dan tof is koop ik 'em. Uitzonderingen zijn indy games voor 15E ofzo, dat risico wil ik wel nemen, maar ik ga geen game van 44E kopen zonder ff te checken of het leuk speelt.

https://niels.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-05 22:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Altijd handig met MMO's, die hebben zo'n beetje standaard een trial, beta of demo-periode, kan je altijd testen. Maar ook daar zie je veel grappige situaties, mensen die eerst private servers gaan proberen, complete gimped servers wat niet bepaald in de buurt komt van het orgineel, kraken het spel af en gaan weer verder.

Toegegeven, PS3 heeft een enorm groter aanbod aan demo's, beta's en trials, geeft je een glimp hoe de game uiteindelijk zal zijn.

Ik heb ook diverse miskopen gedaan, jammer, niets aan te doen, helaas. Maar van die diverse games heb ik ook gewoon de demo gespeeld, ik dacht dat de game geweldig was, maar eind-resultaat was behoorlijk matig.

En qua specs, heb je beetje mid/high-end hoef je je daar echt niet druk om te maken. Zit je nog met een 8800GTS en een X2 AMD, tja.. dan komt het stukje logica om de hoek kijken.

[ Voor 11% gewijzigd door SinergyX op 15-11-2011 11:13 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Pagina: 1