Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ik heb een virus zegt ziggo?

Pagina: 1
Acties:

• crazman
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik heb dus vandaag een brief thuis gehad van Ziggo met de mededeling dat ik een zogenaamde virus "trojan Rustock" heb. Ik dacht dus van effe snel een scannetje en opgelost, maar ik vind helemaal niks. Ik weet niet waar Ziggo het vandaan haalt. Ik heb zelfs geprobeerd manueel de virus te verwijderen, maar de bestanden(virus) is/zijn er gewoon niet.

Nu dreigen ze dus dat als ik de virus niet binnen 5 dagen heb verwijderd mijn internetverbinding af te sluiten.

Wat ik dus al heb geprobeerd:
avg: volledige scan x2
avg: anti rootscan
dr web: volledige scan
Manueel de bestanden op te zoeken, niks gevonden.

Mis ik hier iets of weet iemand wat ik zou moeten doen, want ik weet het echt niet meer.

Ik hoop dat jullie een oplossing voor mij weten, en niet dat mijn internetverbinding word afgesloten.

met vriendelijke groet,

crazman

Verwijderd

draai een full scan stuur een screenshot terug en zeg dat ie weg is..

• ExploitSolo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:37
een scan van de brief zou ik toch wel leuk vinden :)

• jowan073
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-10 15:53
ik heb ook een zoiets met Xs4all gehad..
maar nog geen melding of zo.. meteen internet eraf..
gelukkig wist ik dat xs4all een proxy had en kon ik gewoon lekker door internetten..
en heb het toen ook meteen stopgezet. en naar ziggo gegaan.. en met dezelfde computer ( zonder herinstall) geen problemen met ziggo.

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 27-11 20:59

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

-Hitman Pro downloaden en scannen
-Malwarebytes' Anti-Malware downloaden en scannen.
-Norton Antivirus trial 2012 downloaden en scannen

Dit moet voldoende zijn. :)

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11 15:36
Antivirus programma's draaien op een al besmette PC geeft vaak geen oplossing. De besmetting "verbergt" zich voor de scanners (stealth techniek). Of virusscanner van opstart CD draaien, of bijvoorbeeld de opstartscan van avast, of de schijf aan een andere PC hangen.

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ik moet zeggen dat combofix toch ook goed zijn werk doet.
Is wel aggressief, maar vind vaak meer dan de meeste scanners die ik gebruik

• crazman
  • Niet online
tweede optie had ik al geprobeerd, maar de bestanden zijn er niet.
Splinter Cell schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:10:

Morgen de hele dag maar scannen, hopelijk zal dat het oplossen.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:13

Wildfire

Joy to the world!

Toeval wil dat een kennis van mij vandaag dezelfde brief heeft ontvangen, ook Rustock. Vind ik wel erg toevallig.

Heb z'n systeem nu hier en ik vind idd diverse besmettingen, waaronder ook via TDSSKiller van Kaspersky.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Als ik rustock google schijnt het een root kit te zijn,
tevens is het volgens mij niet echt een virus maar eerder om de machine in een botnet op te nemen.
Ik ga er dan ook vanuit dat je door ziggo p de hoogte bent gesteld dat je machine in een botnet heeft gezeten , en deze is opgerold door de FBI in maart.

Ik denk dat je met een root kit scanner verder komt, alleen vraag ik me af om zeker te zijn , of het niet beter is om de hele pc maar opnieuw te installeren.

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Kijk hier eens. Pagina van Symantec.
Details en how-to removal.
http://www.symantec.com/s...docid=2006-070513-1305-99

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Rootkit krijg je er niet zeker af is mijn mening. Complete reinstall met verwijdering van partities is de enige oplossing. Skippen van provider is gewoon wegrennen voor het probleem. Je loopt het risico om waardevolle informatie te verliezen etc, etc. Lees je maar in en accepteer het. Neem dit serieus, je pc kan compleet normaal lijken te functioneren, je kan niets meer vertrouwens aangezien een rootkit opstart met je master boot record kan het daarna je hele pc besturen zonder dat je het weet.

Als ziggo goed bezig is zullen ze een schone scanlog niet accepteren aangezien dit gewoon niks zegt.

Nogmaals, ookal zeggen als je scanner dat het goed is, dit betekent NIKS. Volgens keer dat jij een tan-code intikt kan hij gebruikt worden om je geld ergens anders heen te sluizen. Verander na complete reinstal AL je passwords inclusief die van je provider.

[ Voor 17% gewijzigd door Dinictus208 op 11-11-2011 22:04 ]

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Splinter Cell schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:10:

NO WAY dat dit voldoende moet zijn!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:56

Onbekend

...

Standaard vragen: Heb je een draadloze router waar andere mensen op ingelogd kunnen zijn? Hebben die geen rootkit?

Zo niet, gewoon de boel formatteren en dan weet je zeker dat je er vanaf bent.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• crazman
  • Niet online
Ok ik heb gisteren diverse virusscans, waaronder tddskiller gedraaid en heeft toch stuk of 5 trojans gevonden. Die heb ik ook verwijderd. Ik ben nu wel benieuwd of morgen of overmorgen mijn internet eruit gaat of niet. De brief van Ziggo is getekend op 8 November, en het moest binnen 5 dagen. Als ik dan opeens geen internet meer heb, dan installeer ik de os opnieuw.

Weet iemand als je de os opnieuw installeert, of die ook de schijf formateerd?

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:04

NoFearCreations

3DPrint the world!

Dat moet je aangeven tijdens de installatie. Ik zou nu al beginnen met backups maken/branden, want alles moet van je PC af. Alle partities weg, zodat je weer 1 grote schijf heb, en dan opnieuw indelen.

---RAWE CEEK!!!---

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewoon gelijk nu opnieuw installeren die handel, de pc is gewoon niet meer te vertrouwen ongeacht of Ziggo je wel of niet gaat afsluiten. En niet alleen formatteren maar ook je partities weggooien en opnieuw aanmaken.

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03:49

SuBBaSS

-has Ryzen

Tijdje geleden had ik eenzelfde iets met Telfort, ook een brief met dreiging tot afsluiting. Ging ook om een rootkit, wel een andere maar hoe dan ook: scan ook eens met tdsskiller van Kaspersky! Speciaal voor rootkits.

• crazman
  • Niet online
tddskiller heb ik al gedraait.

Volgens mij heb ik nooit een rustock gehad. Rustock creëert namelijk een aantal bestanden, en die waren er bij mij niet.

Ik heb ik ieder geval nog internet.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:23
Meerdere pc's in huis ? :), wireless lan ? ( maybe zit iemand op jouw wlan mee te liften ? )

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Misschien hebben ze hem gewoon verkeerd geidentificeerd, dat het niet het ene virus is maar het andere.
SuBBaSS schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:47:
Tijdje geleden had ik eenzelfde iets met Telfort, ook een brief met dreiging tot afsluiting. Ging ook om een rootkit, wel een andere maar hoe dan ook: scan ook eens met tdsskiller van Kaspersky! Speciaal voor rootkits.
Lezen is ook een vak he.
Ok ik heb gisteren diverse virusscans, waaronder tddskiller
ik heb ook een zoiets met Xs4all gehad..
maar nog geen melding of zo.. meteen internet eraf..
gelukkig wist ik dat xs4all een proxy had en kon ik gewoon lekker door internetten..
en heb het toen ook meteen stopgezet. en naar ziggo gegaan
En mensen vragen zich nog af waar al die spam en DDOS aanvallen vandaan komen. Want mensen hebben liever een zombie PC in de huiskamer dan dat ze even de moeite doen om het op te lossen.
tevens is het volgens mij niet echt een virus maar eerder om de machine in een botnet op te nemen.
Dat is ook gewoon een virus.

• crazman
  • Niet online
We hebben een 2e pc, maar die is niet aangesloten. Zou een telefoon of een tablet een virus kunnen hebben? En qua wireless ben ik gewoon goed beveiligd. Ik kan ook altijd zien wie er online is en wie nieuw is.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Als het een rootkit is dan zou het kunnen zijn dat je die niet kunt scannen. Dan zou je van dvd moeten opstarten en van daaruit de scanner starten. Want de registry key/files kunnen door een rootkit verborgen zijn.

Even goed is het handig als ziggo details geeft (datum/tijd) zodat je wellicht kunt vaststellen welke PC het betreft.

En uiteraard kan het om een false positive gaan van ziggo. de detectie software is immers ook niet onfaalbaar.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1