Toon posts:

Debian installatie probleem, na melding isolinux niets meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals de titel al zegt loopt mijn debian installatie (naja ok de installatie cd) bij de eerste melding (dat is als het goed is ISOLINUX bla bla bla) vast (zwart scherm).

Heb al op internet zitten zoeken maar daar krijg ik alleen zwarte schermen als de installatie voltooid is maar ik kan hem dus helemaal niet installeren want ik kom genees in het installatie menu.

Ik heb dit bij alle iso bestanden die ik bij debian vandaan haal (volledige cd en netinstall), het lig niet aan de dvd speler want ik heb wel met succes opensuse geinstalleerd, de iso's zijn ook goed omdat ik ze wel kan installeren in virtualbox.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit op kan lossen (debian en opensuse heb ik alle 2 vanaf de zelfde cd-rw geinstalleerd), want ik wil toch echt op debian draaien.

Alvast bedankt

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07:52

Crakie

I want my board back, Lance

Van stickje proberen te installeren?

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al geprobeerd enigste probleem is dat de progs die ik daar voor gevonden heb er allemaal voor zorgen dat dat wat op de stick staat niet werkt, dus als iemand een goed progje daarvoor weet hoor ik het graag, de progs die ik al geprobeerd heb zijn:UNETBootin, Universal-USB-Installer en LiveUSB-Creator.

Ps. de grootste usb stick die ik heb is 128Mb (ja sorry mijn 16Gb ligt ergens verstopt bij mij of een maat) of het moet kunnen via een card-reader maar dat hielp met die 3 programma's niet, kreeg allemaal foutmeldingen maar kwam wel in het install menu maar liep door de foutmeldingen daar vast.
Mijn andere computer is trouwens een windows systeem dus linux manieren van een usbboot maken kunnen helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je opstarten met live CD meuk: Parted Magic 11.11.11?
  • pmagic-i486-11.11.11.iso.zip (<= PII & i586)
  • pmagic-i686-11.11.11.iso.zip (>= Pentium III class)
  • pmagic-x86_64-11.11.11.iso.zip (64 bit cpu)
iso downloaden op windows computer en iso branden op 4 speed CD.
Kijken of je daarmee kunt opstarten en dan eventueel vertrekken vanaf cd met:
Officiële businesscard images voor de „stable” release

Dit image heeft een grootte tot 40 MB. Het is klein genoeg om op een CD in de vorm van een businesscard te passen (beschikbaar in verschillende groottes, bijv. 58×75 mm/2,3×3"). Dit image bevat enkel wat nodig is om een Debian-installatie te starten, bijv. de delen van de installer die nodig zijn om het netwerk te configureren en de rest van het installatiesysteem te downloaden.
http://www.debian.org/CD/netinst/

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 19:00 . Reden: 11.11.11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Heb je de juiste arch (i#86 / x86_64)? Dat wil ook wel eens roet in het eten gooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Jan:
Ok ik ga het allemaal even proberen.

@Mindstorm:
Ik had de juiste gedownload i386 het is namelijk een P4-HT 3.2Ghz en nog geen 64bit

Jullie horen nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stick zal wel fat32 geformateerd zijn? Vermoedelijk een driver issue: videokaart niet herkent in grafisch of zo. Als de eerste laadt en correct werkt lukt het misschien met de businesscard vanaf cd en dan de tekst installatie mocht hij grafisch voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam met debian helemaal niet in een installatie keuze menu, ik zag alleen de bootloader (heet dat zo?) staan:
Afbeeldingslocatie: http://img829.imageshack.us/img829/6243/screen1oc.th.jpg

De optie boot krijg je als je snel op ESC drukt dan stopt hij met laden en krijg je dus deze optie.

En als je dan tab doet krijg je vanzelf de opties te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img27.imageshack.us/img27/359/screen2bn.jpg

en als ik dan install-kde doe dan werkt alles zoals het eigenlijk hoort en buiten het install menu om.

hoop dat iemand hier ook wat aan heeft.

En de rest bedankt voor de reacties.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 20:18 ]

Pagina: 1