Toon posts:

[Ziggo] IRHD-5100C ontvanger geen sterkte/kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Wij hebben vandaag de Humax IRHD-5100C ontvangen van Ziggo (wij zijn nieuwe klanten)
Smartcard keurig geactiveerd, geeft hij ook aan op de site. Smartcard erin, stekker erin, hdmi aansluiten en aanzetten. Maar de zenders moeten nog geconfigureerd worden. Frequentie, Netwerk id en symboolwaarden in orde, maar de 2 balkjes onderaan van sterkte en kwaliteit geven 0% aan, het verplaatsen van de ontanger heeft geen zin. Heb ik een stap overgeslagen? Wie kan mij helpen?

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Het duurt altijd even voordat de card daadwerkelijk geactiveerd is.
Durf zo geen exacte tijd te noemen.
Mij is wel eens hetzelfde overkomen, tijdje gewacht en de card was wel actief en kon dus alle zenders zonder problemen vinden.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:17
Switchie schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:31:
Het duurt altijd even voordat de card daadwerkelijk geactiveerd is.
Durf zo geen exacte tijd te noemen.
Mij is wel eens exact hetzelfde overkomen, tijdje gewacht en de card was wel actief en kon dus alle zenders zonder problemen vinden.
Dit is het probleem niet. De decoder krijgt gewoonweg geen signaal blijkbaar.

Werkt de coaxkabel wel op een televisie (met analoge zenders)? En anders heb je misschien een brakke coaxkabel. Je zou eventueel een pre-made kabel kunnen proberen om zeker te weten dat het daar niet aan ligt. Deze kun je bijvoorbeeld bij Action halen, kosten maar een paar euro en zijn altijd handig!

De buren hadden namelijk hetzelfde probleem en daar was gewoonweg de kabel rot :X.

Verwijderd

Topicstarter
Moet er een coax kabel aan? Misschien een domme vraag, maar het is digitale televisie.
Verder is er zover ik weet geen coax kabel aanwezig (kan hem niet vinden, geen kruipruimte, niet in de meterkast) hierdoor kunnen wij de internet modem ook niet aansluiten.

De smartcard is ongeveer 4 uur geleden geactiveerd, lang genoeg toch?

• alex3305
Ja, je neemt digitale televisie van Ziggo via de kabel welke via coax verloopt. Dus ja, je moet een wandcontactdoos hebben van Ziggo met een coax aansluiting. Misschien toch een monteur laten komen?

Je hebt in ieder geval mijn avond weer goed gemaakt _O-

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha, misschien omdat we voorheen altijd digitenne van KPN hebben gehad, maar die had een antenne, maar stel dat er geen coax kabel is in dit pand? Zowel word het weer flink boren in huis om alles op zn plaats te krijgen.....krijgen we dit gezeik weer

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:44:
Hahaha, misschien omdat we voorheen altijd digitenne van KPN hebben gehad, maar die had een antenne, maar stel dat er geen coax kabel is in dit pand? Zowel word het weer flink boren in huis om alles op zn plaats te krijgen.....krijgen we dit gezeik weer
Komt er een dikke groene kabel ergens de meterkast binnen?

Waarom hebben jullie geen monteur laten komen? Met alle respect, maar deze basale stappen en kennis zijn toch wel essentieel als je zelf de installatie wilt uitvoeren :)

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:55:
[...]

Komt er een dikke groene kabel ergens de meterkast binnen?

Waarom hebben jullie geen monteur laten komen? Met alle respect, maar deze basale stappen en kennis zijn toch wel essentieel als je zelf de installatie wilt uitvoeren :)
Ik kijk zo nog wel eens, word er ondertussen wel een beetje gek van, je moest je postcode enzo invullen of Ziggo bij jou beschikbaar was (ja overigens) en verder stond er geen informatie bij over of je een coax kabel nodig had en dergelijke, daar kwamen wij zojuist net achter. Internet komt hier via ADSL en tv dus KPN maar met Ziggo is het dus heel anders hmpf

Een monteur laten langskomen is een optie, maar stel dat er geen coax kabel is heeft het weinig zin.

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Toverstaf, je bent terug???
/offtopic

Ziggo adverteert met gratis monteurs dus als ik jou was zou ik er even achteraan bellen om te kijken of je deze alsnog kan regelen :)

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:10:
Toverstaf, je bent terug???
/offtopic

Ziggo adverteert met gratis monteurs dus als ik jou was zou ik er even achteraan bellen om te kijken of je deze alsnog kan regelen :)
Er staat een busje van Ziggo op de markt dus daar gaan we morgen maar eens langs, maar stel dat er geen coax kabel is, hoe moet het dan? er loopt wel een adsl lijn door het huis.

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-02 12:06
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:21:
[...]

Er staat een busje van Ziggo op de markt dus daar gaan we morgen maar eens langs, maar stel dat er geen coax kabel is, hoe moet het dan? er loopt wel een adsl lijn door het huis.
Dat gaat niet lukken, maar er moet ergens bij je huis of in begin van de woning wel coax zijn.
ben alleen bang je dat door je hele huis dan moet trekken ;)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:21:
Als er geen coax kabel is, dan gaat ziggo er voor zorgen dat er een aansluiting in je huis komt.
Vanaf de aansluiting tot je tv mag je zelf regelen.

Maar ga eerst maar eens opzoek in de meterkast of je woonkamer.
Dat zijn bijna de enige plekken waar de coax aansluiting afgemonteerd worden.

[ Voor 14% gewijzigd door job op 10-11-2011 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
pff, word weer heel veel gezeik -___- helemaal geen zin in. Bedankt voor het helpen :)

• alex3305
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:31:
pff, word weer heel veel gezeik -___- helemaal geen zin in. Bedankt voor het helpen :)
Misschien volgende keer eerst het een en ander uitzoeken voordat je wat besteld? :)

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:42

painkill

Pain(k)(ill)

Nee hoor, ziggo betaald tot je meterkast, daarna is het aan jou..
Moet toch wel op te lossen zijn?

Mijn SNES verzameling!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-02 15:53

Acid_Burn

uhuh

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:00:
en verder stond er geen informatie bij over of je een coax kabel nodig had en dergelijke, daar kwamen wij zojuist net achter.
Daarom lees je dus eerst de veelgestelde vragen
Wat heb ik nodig om digitale televisie van Ziggo te kunnen ontvangen?

Voor digitale televisie van Ziggo heb je het volgende nodig:

een tv abonnement (TV Standaard, Plus of Extra) en kabelaansluiting van Ziggo
een televisie met minimaal een scartaansluiting, voor HD is HDMI beter geschikt
een digitale ontvanger
een smartcard

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Pagina: 1