Anoniem: 418245

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben aan het overwegen om een (teken-)tablet te kopen, om gewoon eens af en toe op mijn computer wat te tekenen en nu blijkt dat je ook nog een andere leuke zaken met zo'n ding kan doen - zo schijnt Mac OS X handwriting recognition te ondersteunen.

Dit wordt dan mijn allereerste tablet - ik heb er nog nooit mee gewerkt o.i.d. dus ik ben redelijk nieuw hierin.
Nu leek me deze Wacom Bamcoo Pen wel leuk... ik vroeg me af of iemand al ervaringen met deze tablet (of Wacom tablets in het algemeen) had? Of hebben jullie andere suggesties?

Groeten,
Nils

• Nismod
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-03 02:03
Ik heb zelf de Wacom pen & touch, vind het geweldig werken voor mijn fotografiewerk, maaaarrr als ik het over zou doen zou ik meteen investeren in de intuos 4 :).

Een ding, wat tablets betreft sowieso een Wacom, dat is eigenlijk gewoon een feit.

Topicstarter
Nu is het zo dat ik een redelijk beperkt budget heb, en omdat ik toch 'maar' een beginner ben, denk ik dat ik best voor de goedkope(re) Pen ga - zo veeleisend ben ik op dat vlak niet, dus tja... dan vind ik € 200 toch wel wat duur.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16:15
Ik heb de oudere versie gehad. Was wel een leuk dingetje, echt detecteren van handschift enzo werkte bij mij nog niet zo goed. Vooral omdat je bij je hand schrijft maar "feedback" op je scherm krijgt.

Anyway ik heb hem na een paar dagen verkocht met de plannen de nieuwere versie te gaan kopen - tot dusver nog niet gedaan :P

Topicstarter
Het is ook niet echt de bedoeling dat ik 'm ga gebruiken voor het handschrift - het is wel een redelijk leuke functie, vind ik zelf, maar waar heb je anders een toetsenbord voor? - maar bijvoorbeeld tekenopdrachten voor school die ik zo niet meer hoef in te scannen, of gewoon eens leuk krabbelen.

Wie weet kan ik er na verloop van tijd nog meer mee doen, maar dat zien we dan wel.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 16:18
Ik heb zelf nog een Bamboo One en een Intuos4. Ik gebruik eigenlijk alleen nog de One. Dat is de voorloper van de Pen. Alleen wanneer ik echt heel secuur en nauwkeurig moet werken met diverse pennen (die heb je) dan pak ik de intuos4. De One voldoet voor mij ruimschoots voor 90% van het werk

Dus ik zou gewoon voor de Pen gaan om het ff lekker uit te proberen. Mocht je het uiteindelijk zoveel gebruiken en mis je uiteindelijk de precisie, dan zou ik een Intuos4 pas gaan aanschaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Op dit moment heeft Wacom nét een nieuwe productlijn geïntroduceerd. De kans is dus groot dat je tegen een schappelijk prijsje een Bamboo Fun Pen & Touch op de kop kunt tikken :)

Zie ook hier (normaal €99): pricewatch: Wacom Bamboo Fun S Pen & Touch

T.net gallery | V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillum
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-05 13:10
er staat er ook nog een bij V&A.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catanan
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-06 16:33
Mijn zoon heeft de cte 450, de eerste generatie dus. Hij gebruikt hem iedere dag voor school (gamedeveloper GLU) en thuis om te tekenen. Mijn dochter heeft de intuos4 medium, iedere vrije minuut gebruikt ze hem om te tekenen. Ze gebruikt hem ook als vervanging voor haar muis. Beiden gebruiken de zoomfunctie van de ronde knop vaak. (die zit geloof ik niet meer op de opvolger, maar dat weet ik niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101094

Hallo Niels,

Ik werk al jaren met een Intuos en naar volle tevredenheid.

De enige tip die ik je kan geven is om je muis per direct overboord te gooien en er niet meer naar om te kijken.
Gooi dat ding in de kast en laat hem daar vooral liggen.

Het is namelijk even wennen aan het werken met een tablet, maar als je dat eenmaal gewend bent, dan wil je nooit anders meer. Een muis wordt dan echt een onhandig voorwerp om te gebruiken.
Pagina: 1