Toon posts:

BIOS chip vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ehh mensen, wat is de eenvoudigste (lees snelste) methode om je bios chippie te vervangen als deze de geest heeft gegeven? Zijn er misschien speciaalzaken die ze verkopen?

Bij een vriend van mij *D komt er namelijk alleen "BIOS ROM checksum error. Insert boot disk" op het scherm...

M'n vriend :) heeft trouwens een Abit KT7

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

De kans is groot dat er niets met de chip mis is. Het lijkt erop dat de ROM defect/gewist is, en de vraag om de boot-disk suggereert dat dit bord in deze situatie te upgraden is door van een speciale boot-disk te booten, waar dan een flash-BIOS image opstaat. Ik heb het ooit moeten doen toen ik een verkeerde BIOS geflasht had.
Dus surfen naar de homepage van de leverancier en even rondkijken.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat was ik vergeten te zeggen, ik heb de bios al een aantal keer proberen te flashen zonder resultaat: krijg steeds hetzelfde scherm. Ook heb ik de CMOS clear jumper gebruikt zonder resultaat ... :'(

Verwijderd

Bad flashes komen voor maar het kan ook dit zijn:

Vanaf Abit bios versie WZ wordt de het ISA-slot alleen ondersteund als hij PnP is.
Ik heb een not PnP (Isa) scanner
Na het flashen gaf dit gaf bij mij het befaamde Bios checksum Error:'( . Na her-flashen van oude bios WW was probleem over.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het ook niet:

Ik heb het systeem met alleen m'n G400 in het AGP slot geprobeerd.

edit:

en trouwens, het is "BIOS ROM checksum error", niet "BIOS checksum error", die ken ik namelijk al (ben bepaald geen newbie hierin vanwege o/c-en)

Ik heb trouwens BIOS WZ gebruikt (heb ik eerder succesvol geflashed) om opnieuw proberen te flashen.

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :'(

• b_buster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 17:01

b_buster

Ojajoh?

Ik denk dat je Bios-chip gewoon kapot is. Als je nog garantie hebt, kun je het moederbord nog laten repareren.

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd genoeg bleek het m'n duron te zijn!
Vandaag nieuwe gehaald (garantie :9)
Pagina: 1