[LaTeX] Graphics probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Voor het maken van een document ben ik nu wat aan het prutsen met LateX en aangezien ik niet weet in welk subforum ik moet zijn, post ik mijn vraag hier maar even. Ik gebruik Eclipse + TeXlipse plugin + MiKTeX library en ik heb een probleem met het plaatsen van graphics. Als ik een lap tekst typ in mijn .teX file, daaronder een plaatje invoeg, d.m.v.:

begin{figure}
includegraphics{figure.png}
end{figure}

... en daaronder weer een lap tekst typ, gebeurt er het volgende: in de output (PDF) staan de twee lappen tekst keurig onder elkaar, met daaronder twee keer de naam van de file (dus in dit geval: figure.pngfigure.png) en rechts daarvan het plaatje, dat door de tekst maar voor de helft op de pagina past. Heeft iemand enig idee hoe dit te verhelpen? Alvast bedankt!

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Als je het plaatje eens binnen een nieuwe \par gooit?
Of wat witruimte maakt met [0.1cm]
Dit is hoe ik in een semi-random tex bestand een plaatje middenin heb gedefinieerd trouwens:
code:
1
2
3
4
5
VIM is een uitgebreide editor met juist die functies die nodig zijn. \\
\begin{center}
\includegraphics[width=450px]{en_vi-vs-emacs} 
\end{center}
Maar om toch een b

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-09 11:46

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Ok, maar als ik het plaatje niet in het midden maar bijvoorbeeld rechts wil hebben, moet ik dan op een bepaalde manier de offset vanuit de center meegeven ofzo? Oh en ik wil ook nog graag een text toevoegen die iets zegt in een trant van: "Figure 1: this figure shows something" en dan het liefst op een newline eronder "Figure 1 was retreived from reference [1]". Dit heb ik geprobeerd te realiseren door gebruik te maken van een \caption tussen de begin en end, wat resulteerde in een syntax error. Verder krijg ik ook een hoop warnings, die zeggen dat de plaatjes niet gevonden kunnen worden (wat nogal vreemd is, aangezien ze wel op de juiste manier worden geprint) en ik krijg warnings over hboxes die overfull of underfull zijn. Toch bedankt voor je hulp!

[ Voor 32% gewijzigd door Neophyte808 op 10-11-2011 19:01 ]

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 05:38

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Poeh, ja, moment, de begin-center is natuurlijk gewoon rechts/links te zetten (in't engels dan :P )

ff zien of ik ergens een werkende captioned kan vinden ;). Schrijf niet vaak op die manier uit luiheid...

brb

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!