Hoi Remco,
Ik heb ca een half jaar geleden een BTO notebook (17CL36) gekocht. Ik doe veel 3d-werk, wat inhoud dat het notebook vaak nachtenlang beeldbestanden voor animaties moet berekenen en vervolgens overdag weer grote 3d bestanden voor zijn kiezen krijgt. Ik durf te beweren dat mijn BTO geen makkelijk leven heeft.
Leuk ... maar waarom stuur ik dan deze mail?
Ik wilde je, zoals we een half jaar geleden hadden afgesproken, laten weten hoe het jullie hardware vergaat:
... ik heb er een tijdje over nagedacht ... maar nee. Het systeem doet, zo als ik dat wilde, hetgeen waarvoor het is aangeschaft. Er zijn wel dingen die ik graag anders zou willen hebben maar grotendeels kan dat in Laptop-land nog steeds niet.
a omdat jullie reeds weten dat jullie goede producten in huis hebben dus de mail was overboodig.
b ik in het verleden op HP Acer Toshiba en Sony heb gewerkt ... laat ik vooral geen poging doen om uit te leggen waarom BTO om lichtjaren beter is voor het werk wat ik doe.
Af en toe wil je geloven dat een product doet wat op de 'verpakking' staat ... Wetende dat dit uiterst zeldzaam geworden is, verdienen het goede producten onder de aandacht van derden gebracht te worden.
Op gevaar dat dit een best slijmerig mailtje zou kunnen worden ... wil ik me afsluitend bedanken voor de goede hardware die ik van jullie ontvangen heb en en het relaxte gevoel dat ik nog iedere ochtend heb als ik de BTO opstart
Greetz
Ik heb ca een half jaar geleden een BTO notebook (17CL36) gekocht. Ik doe veel 3d-werk, wat inhoud dat het notebook vaak nachtenlang beeldbestanden voor animaties moet berekenen en vervolgens overdag weer grote 3d bestanden voor zijn kiezen krijgt. Ik durf te beweren dat mijn BTO geen makkelijk leven heeft.
Leuk ... maar waarom stuur ik dan deze mail?
Ik wilde je, zoals we een half jaar geleden hadden afgesproken, laten weten hoe het jullie hardware vergaat:
- Stil - en dan bedoel ik niet stiller dan de afzuigkap in de keuken, maar geluidsloos. Ik dacht eerst dat er iets stuk was.
- Belastbaar - gisteren nog een bestand onder hoge tijdsdruk berekend van 13.000 pixels breedte (2,3m x 1,8m x 100dpi) voor een tentoonstelling in Enschede. De `fat clients` op locatie stopten al bij het inladen van het bestand.
- Betrouwbaar - Eén van mijn opdrachtgevers heeft net nieuwe laptops (Sony) in gebruik genomen (ik had jullie naam wel doorgegeven - men koos voor iemand uit de regio). Ik ga je niet vermoeien met wat er alles mis is, ook omdat de leverancier dat schijnbaar ook niet weet?!?!
De 17CL36 heeft tot op heden nog geen krimp gegeven onder de boven omschreven omstandigheden. - Snel - Ik bedoel niet - raw powerhouse brute force - (want die roem is vergankelijk) Tot aan de log-on screen start de laptop sneller op dan mijn smartphone. Laat ik het anders zeggen: Als ik de laptop `s ochtends opstart zie ik een log-on voordat ik klaar ben met het opbergen van de laptoptas - nee ik heb generlei lichamelijke gebreken
Snelheid ontstaat door de afstemming tussen proc, ssd, vid, mem, os, etc, etc. Maar wie zit ik dat nou te vertellen. - TCO (total cost of ownership) Ik ben gestopt met tellen hoe vaak ik het aanschafbedrag al weer terug heb verdient.
Ik kom op plekken waar herhaaldelijk de stoppen eruit liggen, medewerkers dus bestanden kwijt raken, prog-servers het begeven, back-up verdwijnt of onbruikbaar is, downtime voor netwerken wekelijkse kost is, voedingen overlijden - een de mijn BTO is dan de enige comp die gewoon door gaat . Ik merk meestal dat er weer wat mis is als het ineens stil wordt en twee tellen later iedereen om me heen begint te vloeken.
Ik zou aan deze plek iets moeten zeggen over jullie helpdesk en klantgerichtheid en zo, maar om eerlijk te zijn ... ik spreek, mail jullie nu voor het eerst. Ik heb geen idee of jullie een helpdesk hebben ... maar ja, misschien is dat ook wel de beste recensie die je kan wensen.
... ik heb er een tijdje over nagedacht ... maar nee. Het systeem doet, zo als ik dat wilde, hetgeen waarvoor het is aangeschaft. Er zijn wel dingen die ik graag anders zou willen hebben maar grotendeels kan dat in Laptop-land nog steeds niet.
- Een laptop-beeldscherm die color-sync is met drukbestanden. (doe ik nu met een extern 24" HP scherm) Maar die is niet echt mobiel.
- Decent verlicht toetsenbord - als je in een slecht verlichte omgeving 's avonds aan het werk bent, of tijdens presentaties, raken mijn ogen aan het heldere scherm of de beamer gewend, en dan zie je niet meer wat er op het toetsenbord moet gebeuren. Jammer dan ... misschien de laptop die ik over 2 jaar bij jullie koop
a omdat jullie reeds weten dat jullie goede producten in huis hebben dus de mail was overboodig.
b ik in het verleden op HP Acer Toshiba en Sony heb gewerkt ... laat ik vooral geen poging doen om uit te leggen waarom BTO om lichtjaren beter is voor het werk wat ik doe.
Af en toe wil je geloven dat een product doet wat op de 'verpakking' staat ... Wetende dat dit uiterst zeldzaam geworden is, verdienen het goede producten onder de aandacht van derden gebracht te worden.
Op gevaar dat dit een best slijmerig mailtje zou kunnen worden ... wil ik me afsluitend bedanken voor de goede hardware die ik van jullie ontvangen heb en en het relaxte gevoel dat ik nog iedere ochtend heb als ik de BTO opstart
Greetz