• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 17:22

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Als ik een adreslabel print (Dymo Labelwriter 400), moet ik voor het afdrukken aangeven dat dit label liggend geprint moet worden (als ik niets doe, gaat hij "staand"). Tot dusver geen probleem. Druk ik vanuit hetzelfde programma nog iets af, en kies ik hier de "normale" printer gebeuren er twee dingen. 1 - Standaard moet hij lade 1 pakken, maar hij wil papier uit lade 2 hebben, en 2 - Hij drukt het A4-tje liggend af in plaats van staand.

Dit probleem deed zich voor in een stukje kassa software, maar dit gaat ook fout in bijvoorbeeld Notepad. Het gaat om een Windows 7 client, met een Dymo Labelwriter 400 en een HP Laserjet 4250n (2 laden). De HP is de standaardprinter met lade 1.

In het kort hoe dit te reproduceren is in Notepad.
1. Druk iets af op de normale printer. Dit zou normaal afgedrukt moeten worden (Staand en A4 in mijn geval).
2. Print een label, ik moest bij de printereigenschappen van de Dymo alsnog liggend afdrukken instellen. (Ik kies hier de Dymo als printer, en via de eigenschappen zeg ik "liggend printen")
3. Print nogmaals iets volgens stap 1, dit gaat dan ook liggend (en bij mij nog de andere lade ook). (Ik kies weer de standaard printer, verder doe ik niets)

Ik heb bij de voorkeursinstellingen voor afdrukken (bij de Dymo 400) standaard "liggend printen" aangegeven. Dit geeft geen effect, ik moet nog steeds in het afdrukken scherm op "Eigenschappen" klikken en de orientatie op liggend zetten.

Het lijkt er dus op dat hij de printstand onthoudt en op alle printers laat toepassen, in plaats van de standaard instelling van de printer zelf. Op zich zou het niet zo'n probleem zijn om de instelling weer op "staand" te zetten, ware het niet dat in de kassa software labels via het Windows schermpje afgedrukt worden, en facturen direct (zonder tussenkomst van printer, pagina's etc kiezen).

Is dit een bekend probleem? En belangrijker nog, is er een oplossing cq workaround?

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Notepad is sowieso een bitch met printen, pakt altijd de standaardprinter no matter what.
Is het probleem ook te reproduceren als je vanuit bijv Word print?

Ik weet niet hoe je die labels print, maar als dat toevallig vanuit Word is: Word en andere applicaties onthouden zelf printerinstellingen. Als je ze hard wilt zetten, moet je het voor de printer zelf configgen, in je configscherm. Dan zou het volgens mij wel gewoon goed moeten gaan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypho
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11-09 17:22

Ypho

Allround Nerd

Topicstarter
Nu een paar dagen weg, ik zal dit maandag eens testen vanuit Word.

🃏 TCG Codex - Je volledige TCG verzameling in je broekzak ::: 🍏 TCG Codex for iOS ::: 🤖 TCG Codex for Android