pc kan nie meer opstarten...

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
owkee..

het probleem is dus dat ik me pc niet meer opgestart krijg. voeding is goed en beeldscherm + videokaart ook. er komt gewoon nix op me beeldscherm. gister was alles nog perfect.

kan het zijn dat me bios chip kapot is ??

Verwijderd

Nou, lijkt me onwaarschijnlijk, heb je helemaal geen spanning, of gaat de power aan en meteen weer uit?
Geef aub ff wat meer info.

• DARKLORD
fan's draaien, cdrom kan open/dicht. dus de spanning is goed. ( denk ik toch ). pc blijft ook gewoon aan staan, maar er gebeurt verder nix.

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
piept ie wel? met aantal piepjes en ami/award bios is de error goed op te zoeken.
#

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• DARKLORD
hij piept niet.
dat heeft ie ook nooit gedaan geloof ik bij het opstarten.

beeldscherm is gewoon zwart en dat was het.

hij is gewoon dood :'(
maar misschien kan ie gereanimeerd worden!

khoop het

moederbord is SiS 5600

iemand een oplossing??

Verwijderd

Gaan de lampjes van de power en de harddisk wel brandZo ja dan moet je ff je cmos resetten mischien helpt dit. Heeft bij mij ook een keer geholpen.

• DwarV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 07:31

DwarV

Rekent aan het leven

moet ik hieruit concluderen dat je niet eens een mogelijkheid krijgt om er een opstartschijf in te proppen en dan op te starten, of hangt het systeem al voordat je zover komt... :?

• DARKLORD
Op woensdag 21 maart 2001 22:25 schreef DwarV het volgende:
moet ik hieruit concluderen dat je niet eens een mogelijkheid krijgt om er een opstartschijf in te proppen en dan op te starten, of hangt het systeem al voordat je zover komt... :?
ik kan nix doen... geen opstartschijf enz.
systeem hangt gelijk nadat ik powerknop indruk.

ik heb cmos gereset.. maar helpt nix

Verwijderd

Heb je met kabels zitten kutten... zo ja kijk vooral ff naar je IDE-kabels of alles nog vast zit.

• G-RaX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-04 17:44

G-RaX

Unofficial TopCat

- Je RAM zit er goed in?
- Je kabels zitten goed stevig op het moederbord en harde schijf enzo?
- De voeding is goed aangesloten op het moederbord?

Wat heb je er nog meer in zitten ?(geluidskaart etc)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Heel erg idiote oplossing, maar het gebeurt me helaas wel vaker dat het wel DE oplossing is:o

Heb je gekeken of de kabel van je monitor niet per ongeluk los zit of zo?

Als je zegt dat alles draait, je fannetjes blazen, dus spanning is goed.
je HDDs ratelt, dus er gebeurt iets,
je hoort geen piepjes, dus is er niks mis met toetsenboord, geheugen, etc. (of je moet je luidspreker net als ik uitgeschakeld hebben)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Epsilon
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

Op woensdag 21 maart 2001 21:28 schreef DARKLORD het volgende:
hij piept niet.
dat heeft ie ook nooit gedaan geloof ik bij het opstarten.

beeldscherm is gewoon zwart en dat was het.

hij is gewoon dood :'(
maar misschien kan ie gereanimeerd worden!

khoop het

moederbord is SiS 5600

iemand een oplossing??
ik weet het ook nie want ik heb dat mobo ook liggen. Zeker zo'n kut aldi pc? (had ik nl ook).

ik had er een pci videocard in gepropt en hij deed het weer. Of het nou aan de videocard heeft gelegen weet ik nie.

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 16:05 schreef DARKLORD het volgende:

[..]

ik kan nix doen... geen opstartschijf enz.
systeem hangt gelijk nadat ik powerknop indruk.
Zoiets heb ik dus ook. Heb je al geprobeerd om met de schakelaar aan de achterkant van je kast te switchen?
Bij mij is dat de enige mogelijkheid dat ie 'normaal opstart'. Druk ik nl. de gewoone knop aan de voorkant in dan branden bij mij ook alle lichtjes en alles doet het behalve het beeld.

Blijft vaag.....

• Epsilon
  • Laatst online: 20:30

Epsilon

nu is er nog steeds geen oplossing behalve dan een andere (pci) videocard in pleuren.
iemand anders nog suggesties?

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Op woensdag 21 maart 2001 19:42 schreef DARKLORD het volgende:
owkee..

het probleem is dus dat ik me pc niet meer opgestart krijg. voeding is goed en beeldscherm + videokaart ook. er komt gewoon nix op me beeldscherm. gister was alles nog perfect.

kan het zijn dat me bios chip kapot is ??
FF heel simpel .. trek batterij van bios eruit ... ff w88 ... en de batterij er weer in en kijken wat ie dan doet :+

• DARKLORD
ik zal het es allemaal gaan proberen...
jullie horen het nog wel

alvast bedankt voor de hulp!

yooooh,

bob

Verwijderd

stel nu dat niets werkt, dan kan je altijd nog een vragen of de fabrikant je een nieuwe bios flash rom opstuurt!

IS bij een maat van mij wel eens gelukt.

Mailtje naar de makers en there is your new bios!

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
helemaal geen beeld => pc kan het beeld niet initialiseren..anders zie je altijd iets..probeer eerst gewoon eens je grafische kaart uit het agp slot te trekken en er weer in te stoppen. dat kan al genoeg zijn ff schoon maken de contactjes etc...

verder heb je nix vreemds gedaan met je videokaart ?? misschien een beetje (te) ver overgeklockt ? >:)>:) daardoor zou bijv het geheugen van je vidkaart kaduuk kunnen gaan..

Verwijderd

Op donderdag 22 maart 2001 19:22 schreef joffri het volgende:
helemaal geen beeld => pc kan het beeld niet initialiseren..anders zie je altijd iets..probeer eerst gewoon eens je grafische kaart uit het agp slot te trekken en er weer in te stoppen. dat kan al genoeg zijn ff schoon maken de contactjes etc...

verder heb je nix vreemds gedaan met je videokaart ?? misschien een beetje (te) ver overgeklockt ? >:)>:) daardoor zou bijv het geheugen van je vidkaart kaduuk kunnen gaan..
En dat is aan de buitenkant niet te zien, dus there you go with a brand new GPU :)!

• joffri
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
gheghe...

gewoon leverancier bellen en zeggen: "hij doet ut nie meer !!"

en doen alsof je neus bloed..

Verwijderd

Okeej....net op een ander topic ook al verteld: alles van je mobo aftrekken, except ram, cpu, vidkaart. Booten, als ie het doet: alles 1 voor 1 terugzetten, kom je het probleem vanzelf tegen. Als ie het dan nog nie doet: zie 1 van de oplossingen hierboven.

• Steven
  • Laatst online: 12-08 09:30
Voeding in je Mobo even aandrukken, alle kaarten behalve videokaart eruit. IDE apparatuur los en geheugen erin doen die het ZEKER doet en DAN proberen te booten..

Verwijderd

Hij moet altijd wel mindstens 1 piepje geven. Kijk anders even of de PC speaker is aangesloten.

• DARKLORD
hij heeft nooit piepjes gegeven bij mij...

owkee,

ik heb batterij eruit gehad -> geen effect
alles los -> geen effect
pci videokaart -> geen effect

1 ding is me opgevallen. als ik de voeding van me monitor in me pc doe, dan gaat de monitor gelijk aan ( groen lampje ). vroeger knipperde dit lampje. dus maybe is de voeding naar me monitor fout?!.

de monitor is in orde, omdat ik daarmee nu dit berichtje aan het typen ben.

conclusie: maybe voeding naar monitor kapot?

Verwijderd

Heb zelfde probleem. Bij mij help alleen dit. Stekker van voeding er 15-20 sec uit halen en dan weer terugstoppen. Elke keer als je opnieuw opstart.

Heb trouwens iets in de spits of metro gelezen over een virus dat ervoor zorgt dat de pc niet meer opstart.... Is dit het? :?

Ik sta nog voor een raadsel

Verwijderd

Als je nog nooit een piepje hebt gehoord uit je compu, zit je speaker waarschijnlijk niet goed aangesloten. Dit lijkt me toch wel erg belangrijk om aan te sluiten als je wilt weten wat het probleem is

• DARKLORD
[b]Als je nog nooit een piepje hebt gehoord uit je compu, zit je speaker waarschijnlijk niet goed aangesloten. Dit lijkt me toch wel erg belangrijk om aan te sluiten als je wilt weten wat het probleem is
speaker heeft het altijd gedaan... nu dus ook.
maar hij "zegt" nooit iets bij het opstarten.

wel bij foutmeldingen etc...
Stekker van voeding er 15-20 sec uit halen en dan weer terugstoppen.
help nie..

iemand nog??
als ik enz er nie uitkomt, dan ga ik maar es naar reparatieshop toe.. :(

bob

Verwijderd

heb je laatst een nieuwe processor erin gedaan of je andere eruit gehaalt want als dat zo is moet je ff kijken of je eem goed erin heb gedrukt had ik ook eerst kheb 3 dagen lopen zoeken toen ik er achter kwam dat de processor een extra duwtje nodig had|:(

• DARKLORD
nee dat is het ook nie..

ik heb alles eruit gehaald en erop nieuw ingestoken

denk toch dat me moederbord kapot is of processor..

me toetsenbordlampjes gaan nie meer an bij het opstarten...

echt zwaar klote gewoon, eerst zit je lekker een beetje te kompjoeteren en dan doet hij het de volgende dag opeens niet meer. :'(

Verwijderd

Probeer in ieder geval even je CMOS te resetten. Ik heb het zo ooit opgelost. :)

• The_Sentinel
  • Niet online
Ik ben dit probleem wel eens vaker tegengekomen op mijn werk en toen bleek telkens de CPU defect te zijn. Ik denk dat bij jouw de cpu ook defect is, of je moet je bios hebben geflasht met de verkeerde image file|:(

Als ik jouw was zou ik ff een andere CPU proberen in je machine :Y)

WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?

• DARKLORD
Ik ben dit probleem wel eens vaker tegengekomen op mijn werk en toen bleek telkens de CPU defect te zijn. Ik denk dat bij jouw de cpu ook defect is, of je moet je bios hebben geflasht met de verkeerde image file|:(

Als ik jouw was zou ik ff een andere CPU proberen in je machine :Y)
hehe, nee kheb me bios niet geflashed, dus daar zal het niet aan liggen.

ik d8 ook al zoiets, dat me cpu kapot is...

mensen, bedankt voor de reacties!! toch wel tof eigenlijk dat er zoiets als tweakers bestaat! je hebt een probleem, en andere helpen mee op het op te lossen. superhandig!!
:)

laturs,

bob
Pagina: 1