Verwijderd

Topicstarter
hallo medetweakers,

ik heb zojuist een nieuwe voeding in mijn pc gezet, de xfx 750pro.
nu heb ik het volgende probleem, hij gaat aan, ook de bios geeft geen probleem, maar dan krijg ik een zwart scherm met een blinkend _ tekentje.
nu heb ik sinds gisteren ook een crucial m4 128 gb in mijn systeem( als boot+battlefield schijf), dus ik dacht dat dit misschien het probleem is, maar als ik vanaf mijn data schijf wil booten( staat ook windows 7 op) krijg ik het zelfde probleem.
nu dacht ik misschien: voeding DOA? maar in de bios worden beide schijven wel herkend dus dit zou het toch niet moeten kunnen zijn?

mvg

Verwijderd

Staan alle bios instellingen nog goed? Het lijkt erop dat de pc geen bootmedium kan vinden. Voeding lijkt mij niet het probleem als de schijven in het bios worden gezien.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:06:
Staan alle bios instellingen nog goed? Het lijkt erop dat de pc geen bootmedium kan vinden. Voeding lijkt mij niet het probleem als de schijven in het bios worden gezien.
welke instellingen bedoel je dan?

Verwijderd

Topicstarter
hij zegt inderdaad voor de bios : NO HDD detected :-/

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14:35
verzaakte cd heb je er niet inzitten? dat knipperende streepje doet ie bij mij altijd om te checken of er een bootable cd in zit.

Verwijderd

Topicstarter
Gerjannn schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:17:
verzaakte cd heb je er niet inzitten? dat knipperende streepje doet ie bij mij altijd om te checken of er een bootable cd in zit.
er zit geen cd in :-/

• Gerjannn
hmm, even alle onnodige usb-dingen eruit, behalve muis en toetsenbord, en dan nog eens misschien? Anders Ubuntu even op een cd'tje branden en die booten vanaf cd (niet installeren dus). Kijken of dat wel goed gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Gerjannn schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:23:
hmm, even alle onnodige usb-dingen eruit, behalve muis en toetsenbord, en dan nog eens misschien? Anders Ubuntu even op een cd'tje branden en die booten vanaf cd (niet installeren dus). Kijken of dat wel goed gaat.
externe hdd eruit gehaald, nu start hij wel op alleen moet ik windows 7 opnieuw installeren( niet zon groot probleem) maar ook herkent hij mijn data schijf niet meer:S ook niet in de bios...

• Gerjannn
En je SSD?

Verwijderd

Topicstarter
die word wel herkent, en hij boot gewoon :)

• Gerjannn
Hmm, je kan proberen je data schijf in een andere pc te beunen en kijken wat er dan gebeurd, en als ie een weer niet ziet voelen of ie wel trilt, en wat voor eng geluid die dan maakt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:35:
[...]

externe hdd eruit gehaald, nu start hij wel op alleen moet ik windows 7 opnieuw installeren( niet zon groot probleem) maar ook herkent hij mijn data schijf niet meer:S ook niet in de bios...
En zitten alle voedingstekkers op de juiste plaats in de pc, alles goed aangesloten?
Je melde overigens in je eerste post dat alle schijven wel door het bios herkent werden.
Met instellingen bedoelde ik oa bootvolgorde, hdd modus (ahci,ide etc.)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:27:
[...]

En zitten alle voedingstekkers op de juiste plaats in de pc, alles goed aangesloten?
Je melde overigens in je eerste post dat alle schijven wel door het bios herkent werden.
Met instellingen bedoelde ik oa bootvolgorde, hdd modus (ahci,ide etc.)
ja eerst werden ze beide gewoon herkend, nu alleen de ssd nog:S ook in de bios is tie niet meer terug te vinden
Pagina: 1