MacBook Pro trouble...

Pagina: 1
Acties:

• Elmo299
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-07 14:11
Ik kan van een maat van me een MacBook Pro overnemen.

Deze start enkel nog in veilige modus op als je de shift ingedrukt houd. Verders weet hij het ook niet...

Dit word dan ook mijn eerste keer met Mac OS. Is dit normaal een Hardware fout, HDD of geheuen of iets??

Of is het gewoon een kwestie van hard recoveren en klaar??

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Elmo299 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:09:
Of is het gewoon een kwestie van hard recoveren en klaar??
Waarschijnlijk wel. Zou ik sowieso doen als de Macbook van eigenaar wisselt. :)

Kan die 'maat' niet wat meer uitleg geven over hoe het zo kwam?

[ Voor 11% gewijzigd door Cubix op 10-11-2011 15:12 ]

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:46
Wat voor Macbook Pro is het ?, ( spec's )
Misschien het bekende Nvidia probleem

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

hehe, risico als je 'm nu al fixed is natuurlijk dat hij 'm waarschijnlijk niet meer zal willen wegdoen :p

• Elmo299
Voor 275 neem ik hem zoiezo wel. Maar dat Nvidea klinkt ernstig hardwarematig..... Ik heb de productcode opgevraagd bij hem

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 19:27

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mektheb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:12:
Wat voor Macbook Pro is het ?, ( spec's )
Misschien het bekende Nvidia probleem
Bij het NVIDIA issue krijg je sowieso geen beeld, dus dat lijkt me in dit geval (nog) niet aan orde ;)

Launching containers into space

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:46
Whieee schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:26:
[...]

Bij het NVIDIA issue krijg je sowieso geen beeld, dus dat lijkt me in dit geval (nog) niet aan orde ;)
Hoeft niet kan ook zijn dat bij de driver inschakeling het beeld pas wegvalt. ( hardware acceleratie of niet etc ) ( Had mijn Xps 1710 ook, Veilige modus wel / Normal niet, was dan wel geen Apple maar heb er denk ik in totaal al 50 tot 70 gezien / gefixed / gebakken )
Dus ja je bent niet gelijk de sjaak zegmaar.

[ Voor 22% gewijzigd door Mektheb op 10-11-2011 15:30 ]

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-06 17:02
Mensen die problemen hadden met NVIDIA videokaarten losten dit vaak op door de kaart 10 minuutjes op 200 graden in de oven te stoppen. Misschien een aanrader voor deze Macbook ;)

• Elmo299
http://www.everymac.com/s...tats/macbook_pro_2.0.html

Het is deze.. Hier zit een Ati kaart in BTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-10 14:37

Stoffel

Engineering the impossible

brederodekater schreef op donderdag 10 november 2011 @ 20:42:
Mensen die problemen hadden met NVIDIA videokaarten losten dit vaak op door de kaart 10 minuutjes op 200 graden in de oven te stoppen. Misschien een aanrader voor deze Macbook ;)
Apple erkent dit als productiefout tegenwoordig, tot 2 jaar na aankoop wordt onder garantie je Logic Board vervangen. Geen oven voor nodig dus gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 jaar na aankoop is wel erg weinig voor een erkende productiefout... Dat kun je nauwelijks erkennen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Het bekende Nvidia probleem wordt dan ook 4 jaar na aankoop gratis gerepareerd, het dubbele van 2 jaar dus. :)

Maar je kan idd de macbook pro proberen te herinstalleren, ik zou er alleen niet al teveel voor geven, het model komt wel uit 2006 alweer.. 275 is een mooie prijs als hij het goed doet, als hij echt kapot is niet. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-10 14:37

Stoffel

Engineering the impossible

Satch schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:26:
Het bekende Nvidia probleem wordt dan ook 4 jaar na aankoop gratis gerepareerd, het dubbele van 2 jaar dus. :)
Op hun site staat 2 jaar:
Apple biedt gratis service aan voor aangetaste MacBook Pro's (15-inch) tot twee jaar na aankoopdatum. Apple biedt, indien nodig, verlengingen voor dit programma aan. Dit wereldwijde Apple-programma verlengt niet de standaard garantiedekking van de aangetaste MacBook Pro.
Maar als consument heb je sowieso al 2 jaar garantie natuurlijk, lijkt me dat ze er niet al te moeilijk over doen. Die van mij is in ieder geval vorige week gratis gerepareerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet de discussie die we hier moeten voeren.. maar lees alsjeblieft de Over: (Veilig) online winkelen / faillissementen / garantie door voordat je nog eens gaat beweren dat je 2 jaar garantie hebt. Dat is gewoon niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Stoffel schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:37:
[...]

Op hun site staat 2 jaar:

[...]

Maar als consument heb je sowieso al 2 jaar garantie natuurlijk, lijkt me dat ze er niet al te moeilijk over doen. Die van mij is in ieder geval vorige week gratis gerepareerd :)
Jij hebt het hier niet over het grote 'nvidia probleem'. Het ging namelijk om Macbook Pro's van rond 2007 met de 8600M GT videokaart. En daar geven ze gewoon 4 jaar voor: http://support.apple.com/kb/ts2377

Het artikel dat jij aanhaalt is voor een ander videokaart probleem blijkbaar. :)
Pagina: 1