Bestanden raken corrupt

Pagina: 1
Acties:

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-02 23:40
Hallo Tweakers,

Ik heb er sinds een aantal dagen last van dat ingepakte bestanden die ik download corrupt zijn. Dit gebeurt echt bij bestanden die andere mensen wel kunnen gebruiken. Zoals PC Mark, maar ook bij het updaten van Samsung Kies krijg ik foutmeldingen of bij het downloaden van een firmware verpakt in een rar bestand. Hoe groter het bestand is, hoe groter de kans dat die beschadigd is. Bij bestanden van rond de 80 MB wil opnieuw downloaden nog wel eens helpen.

Waarom in deze sectie van GoT? Omdat ik er last van heb op alle computers in het netwerk. Ik heb al de pc bedraad en direct verbonden met de router/modem van UPC. Zelf heb ik er een Netgear WNDR3700 tussen, want die levert simpelweg betere prestaties bij draadloos gebruik. Maar daar ligt het dus niet aan, omdat hetzelfde probleem optreedt als ik de Netgear ertussenuit haal.

Alvast bedankt voor de hulp!

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:43

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

-Edwin- schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:42:
Omdat ik er last van heb op alle computers in het netwerk.
Betekent dit dat andere gebruikers op dezelfde computer het wel kunnen? Zo ja, dan zit het in jouw gebruikersprofiel.

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

• -Edwin-
Nee, want op mijn laptop kan zijn ze ook corrupt. En het lijkt me sterk dat op beide systemen er een fout is in mijn gebruikersprofiel.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
UPC modem al eens reset?

https://discord.com/invite/tweakers

• -Edwin-
Ja, ook al gedaan.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:53

D4NG3R

kiwi

:)

Is je computer overgeklokt? Een instabiele overklok kan namelijk zorgen voor corrupte bestanden.

Welke Browser gebruik je verder? En komt dit ook voor als je een andere browser probeerd? (IE/FF/Chrome/Opera ect)

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• -Edwin-
Nee, geen van de systemen is overgeklokt. Normaal gebruik ik Firefox op alle systemen, maar met Chrome hetzelfde verhaal. Heb ook al een schoon Firefox profiel gebruikt.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Gebeurt het enkel bij files die over het netwerk verzonden zijn? Of enkel bij dingen die van internet afkomen? Of is het OS afhankelijk (virusje misschien?, testen met een ubuntu / random linux live disk).

Heb je hetzelfde euvel als je een van de pc's bedraad direct aan het modem hangt? Of misschien wel timeouts bij een continuous ping?
code:
1
 ping -t www.tweakers.net

wat ik ermee wil zeggen is dat je eigenlijk net zolang dingen moet wegstrepen tot je het de locatie van het euvel overhoudt...

[ Voor 14% gewijzigd door M2M op 10-11-2011 15:19 ]

-_-

• -Edwin-
M2M schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:18:
Gebeurt het enkel bij files die over het netwerk verzonden zijn? Of enkel bij dingen die van internet afkomen? Of is het OS afhankelijk (virusje misschien?, testen met een ubuntu / random linux live disk).

Heb je hetzelfde euvel als je een van de pc's bedraad direct aan het modem hangt? Of misschien wel timeouts bij een continuous ping?
code:
1
 ping -t www.tweakers.net

wat ik ermee wil zeggen is dat je eigenlijk net zolang dingen moet wegstrepen tot je het de locatie van het euvel overhoudt...
Ik heb de pc heel lang laten pingen met de site van download. Ik had 0% data verlies. Het gebeurt bij files die van het internet afkomen. Niet OS afhankelijk, want windows XP geeft hetzelfde verhaal. Ik zal toch eens straks met Ubuntu proberen voor de zekerheid (maar hoe Ubuntu te downloaden he??) Pc bedraad aan de modem hangen geeft inderdaad hetzelfde probleem. Oftewel, ik weet het nog steeds niet :'(

EDIT: Ik heb naar de helpdesk van UPC gebeld. Maandag komt er een monteur langs. Hopelijk vervangt deze de modem en blijkt het daardoor te komen. Het duurde wel even totdat ik de helpdesk zover kreeg.

[ Voor 8% gewijzigd door -Edwin- op 10-11-2011 19:02 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Dan weet je in ieder geval meer dan hiervoor :)

Het euvel ligt zeer waarschijnlijk niet bij jouw (router + pc's uitgesloten), maar vanaf het UPC modem. En helpdesks...
Ik had ook een euvel, zegt de kerel aan de andere kant dat ik mijn modem eens aan moest zetten. Terwijl ik met de vaste lijn (die aan het modem hangt) naar de helpdesk belde. Ach ja...

-_-

• -Edwin-
Ik heb het precies met dezelfde laptop op de universiteit geprobeerd. Het lukte in één keer. Hopelijk doet de monteur minder koppig dan de medewerker bij de helpdesk. Ik wil dit opgelost krijgen, want zelfs mijn telefoon updaten lukte erdoor niet.

Verwijderd

Controleer je geheugen met MemTest.

edit:
Oke alle computers. Ik las de TS niet goed genoeg. Dan is het waarschijnlijk wat anders.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 11:27 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-02 07:17
Je hebt dus nu uitgesloten dat het aan jouw laptop ligt.

* Eigen laptop > Thuis = NOK
* Eigen laptop > UNI = OK

Eigenlijk zou je het volgende nog moeten testen; dan heb je zeker een goed argument voor de monteur;

* Andere laptop > thuis = ?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Is er op alle PC's dezelfde virusscanner geïnstalleerd? Zo ja, verwijder deze eens op één van de PC's.

• -Edwin-
Lumics schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:28:
Je hebt dus nu uitgesloten dat het aan jouw laptop ligt.

* Eigen laptop > Thuis = NOK
* Eigen laptop > UNI = OK

Eigenlijk zou je het volgende nog moeten testen; dan heb je zeker een goed argument voor de monteur;

* Andere laptop > thuis = ?
Heb ik al gedaan. Meerdere laptops geven hetzelfde.
Exorcist schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 11:42:
Is er op alle PC's dezelfde virusscanner geïnstalleerd? Zo ja, verwijderd deze eens op één van de PC's.
Ja avast free op allemaal. Ik zal dat vanavond eens proberen. Al verwacht ik niet dat dat helpt.

[ Voor 27% gewijzigd door -Edwin- op 11-11-2011 13:16 ]

• -Edwin-
Hoe is dit mogelijk? Ik heb Avast verwijderd en ben van het probleem af. Kan iemand mij uitleggen waarom ik corrupte bestanden krijg op elk systeem hier. Als ik Avast gebruik ICM mijn netwerk? Avast op mijn universiteit gaat zoals gezegd prima!

EDIT: Te snel die conclusie getrokken. Het was blijkbaar één keer toeval dat dat bestand niet corrupt raakte.

Dus ik heb nog steeds geen oplossing heren :'(

[ Voor 25% gewijzigd door -Edwin- op 11-11-2011 19:38 ]

• -Edwin-
Daar gaan we. UPC heeft de afspraak met de monteur geannuleerd. Ik moet blijkbaar eerst worden gebeld door een andere afdeling van UPC, deze gaan pas kijken of er iets met de modem/router van UPC is.

Maar wat denken jullie? Zou ik nog zelf iets anders kunnen proberen?

EDIT: Heel raar, ik heb via torrents een vele malen groter bestand gedownload dan de bestanden die corrupt raken. En die kan ik gewoon wel uitpakken :?

[ Voor 22% gewijzigd door -Edwin- op 12-11-2011 22:54 ]

• -Edwin-
Ik heb ipv de Thomson router/modem de Cisco EPC3925 modem/router gekregen van UPC. Ik heb geen last meer van corrupte downloads! Wel jammer dat UPC slechte routers aanbiedt. Mijn Netgear WNDR3700 biedt veel betere prestaties vooral bij HD streamen op het thuisnetwerk onderling. Maar dat is weer een ander verhaal.

Toch fijn dat het probleem niet bij mij lag :)

[ Voor 15% gewijzigd door -Edwin- op 24-11-2011 00:35 ]

Pagina: 1