een goede 5.1 headset anyone?

Pagina: 1
Acties:

• Chovav
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-03-2024
Hallo,

ik ben hard op zoek naar een 5.1 headset, met ECHTE 5.1 speakers erin, niet een virtualizatie ding.

Ik heb de Tritton AX PRO geprobeerd maar dat was - by far - de slechtste koptelefoon OOIT!

heeft iemand ervaring met een 5.1 headset (vrouw wordt gek van al dat schieten)? ik heb een redelijk budget maar 200 euro is dan ook echt de max. Ik zal veel over de Astro koptelefoons maar zo te zien zijn ze niet eens echt 5.1!

... anyone?

bedankt! _/-\o_

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Chovav schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:57:
heeft iemand ervaring met een 5.1 headset (vrouw wordt gek van al dat schieten)? ik heb een redelijk budget maar 200 euro is dan ook echt de max. Ik zal veel over de Astro koptelefoons maar zo te zien zijn ze niet eens echt 5.1!
Ik ken de headset in kwestie niet, maar deze opmerking heb je vast gekregen omdat een 5.1 headset praktisch onmogelijk is. In het beste geval kunne ze meerder kleine drivers in de headset verwerken om iets 4.0-achtigs te bekomen maar een sub/centerspeaker vervanger zul je er nooit (of tenminste heel moeilijk) in kwijt kunnen.
offtopic:
Ik vraag me af wat/hoe groot een echte 5.1 headset is, bij die reguliere dingetjes kan het geluid toch nooit van achteren komen, hooguit van ietsjes meer van rechts oid. over de 0.1 maar niet gesproken :+

[ Voor 68% gewijzigd door Pixel Punk op 10-11-2011 14:57 ]

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Ik heb zelf deze:
http://www.sharkoon.com/?q=en/content/x-tatic-digital

Bevalt zeer goed!

This is a Rapture reminder..

• Chovav
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-03-2024
Sssquirrel, dit lijkt bijna 100% op de Tritton headset (het kastje is hetzelfde, volumeding etc). Luister je ook muziek daarmee? ik was ZO enorm teleurgesteld van de kwaliteit dat het feit dat het "te doen" was met gaming niet goed genoeg was.

Ik zoek inderdaad een ECHTE 5.1 set (al zou de .1 een beetje moeilijk zijn). Dus echt met verschillende drivers voor alles. Behalve als iemand een hele goede surround headset kan aanbevelen om mee te gamen... waarbij als je van achteren wordt beschoten het echt zo klinkt... bij de Tritton was dat niet echt het geval.

Verwijderd

Google :+ ?

misschien kun je hier wat informatie vindt,
dolby heeft ook 7.1 headset(A)
http://www.dolby.com/us/e...ater/dolby-headphone.html
http://www.biline.ca/headphones.htm

gr daniel

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 19:16 ]

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-01 15:17

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ik heb zelf geen idee, maar heb je er al eens aan gedacht om op een hardcore gamers forum te vragen wat ze gebruiken? Je hebt een specifieke vraag voor op dat gebied, en het lijkt me dat deze gamers misschien beter antwoord kunnen geven.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Pagina: 1