MacBook Pro wil niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19:44
Beste Tweakers,

Ik heb sinds kort een 120gb Vertex 2 SSD in mijn 13,3" MacBook Pro (mid 2011) zitten. Gisteren deed deze het nog helemaal perfect. Ik ben er echt super tevreden mee. alleen vannochtend wilde hij niet meer opstarten. Als ik op de aan-knop druk krijg ik dat witte scherm te zien en na lang wachten krijg ik een knipperend mapje met een vraagteken er in te zien.

Dit is pas mn eerste mac dus heb nog niet zo veel ervaring met troubleshooten op de mac maar hij wil ook niet in safe mode of target mode of iets anders. Iemand een idee wat er mis is met mijn MacBook/SSD?

EDIT: Met de originele HDD er weer terug in werkt het ook niet.
EDIT: met de Option key ingedrukt opstarten werkt ook niet.
Zonet even geprobeerd met een andere macbook via firewire aangesloten en dan ziet hij alleen maar de partities van de andere MacBook.

Ik denk dat dat
(1) Het sata kabeltje van het moederbord kapot is
(2) het moederbord kapot is
(3) mijn SSD en HDD kapot zijn.
of zie ik nog iets over het hoofd?

Alvast bedankt

don't mind me

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
Terug naar de plaats waar je je Mac gekocht hebt.
Je mag je Mac open schroeven en upgraden dus daar zal niks mis mee zijn.
Neem eventjes de spullen mee (SSD, Doos en tools eventueel) misschien dat ze er direct naar kijken.
Anders bel even van te voren.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Wat gebeurt er als je de SSD in een andere computer steekt? Vertex 2 gaat dood bij bosjes.

Wel apart dat de HDD het ook niet doet.

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb hetzelfde gehad (ook een tijdje na het inbouwen van een Vertex2), en bij mij hielp het om de SMC te resetten en de PRAM te resetten:

SMC:
1.Shut down the computer.
2.Plug in the MagSafe power adapter to a power source, connecting it to the Mac if its not already connected.
3.On the built-in keyboard, press the (left side) Shift-Control-Option keys and the power button at the same time.
4.Release all the keys and the power button at the same time.
5.Press the power button to turn on the computer.

PRAM:
1.Shut down the computer.
2.Locate the following keys on the keyboard: Command, Option, P, and R. You will need to hold these keys down simultaneously in step 4.
3.Turn on the computer.
4.Press and hold the Command-Option-P-R keys. You must press this key combination before the gray screen appears.
5.Hold the keys down until the computer restarts and you hear the startup sound for the second time.
6.Release the keys.

Deze laatste actie voeren sommigen meerdere keren uit door de toetsen vast te houden terwijl een keer of drie het opstartgeluid klinkt.

Zie ook: http://support.apple.com/kb/ht3964 en http://support.apple.com/kb/ht1379

• Pindakaas
Als ik de SSD in een andere computer steek gebeurt er niks. Kan de SSD nergens zien (wel windows bak trouwens)
Als ik de HDD in een andere computer steek kan ik de HDD wel zien (mar natuurlijk niks er opzetten etc omdat hij Mac Os geformatteerd is)
de SMC en PRAM Reset geprobeerd met de SSD er in en met de HDD er in bij allebei werkt het niet. Nog steeds gewoon een wit scherm.

don't mind me

• LeLo
  • Niet online
JeroenF schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:35:
Als ik de SSD in een andere computer steek gebeurt er niks. Kan de SSD nergens zien (wel windows bak trouwens)
Zie je ook in diskmanagement op de Windows PC geen device (RAW of niet geïnitialiseerd)? Dan is de SSD zeer waarschijnlijk stuk... Ook in Windows moet je in ieder geval een device zien als je het aansluit. Of een defecte Vertex2 ook een moederbord van een MBP kapot kan maken, durf ik niet te zeggen. Misschien is er wel iets gebeurd waardoor zowel de MBP als de Vertex2 zijn overleden (blikseminslag kan daarvan een voorbeeld zijn).

Ik zou inderdaad met de MBP en de originele schijf teruggaan naar de verkopende partij... De Vertex2 kan dan een los garantiegeval zijn.

• Pindakaas
Nee ook in diskmanagement is niks te zien bij de SSD. Ik zal wel even met de MacBook terug gaan naar de winkel. En de SSD heb ik 2de hands gekocht dus even kijken of dat nog op te lossen is..

geen leuk grapje in ieder geval :P

don't mind me

• LeLo
  • Niet online
Misschien heeft de SSD nog fabrieksgarantie, vooral omdat dit het bekende Vertex2 probleem lijkt te zijn...

• Philflow

Philflow

JeroenF schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:42:
En de SSD heb ik 2de hands gekocht dus even kijken of dat nog op te lossen is..
Maakt bij OCZ niet uit. Ze zullen wel vragen waar je hem hebt gekocht. Misschien kun je bij de verkoper nog vragen waar die vandaan kwam. Anders noem je gewoon wat.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Vertex 2 geeft erg veel problemen, ik heb hetzelfde gehad met de Vertex 2 240GB in mn iMac 2009 (binnen een maand tijd). Teruggestuurd en omgeruild voor een Kingston V+100 256GB, ben daar nog steeds uber tevreden over.

Heb je reinstall via DVD al geprobeerd? Kan je dan op jouw HDD installen?

Suc6!

Instagram / YouTube

• Pindakaas
Uiteindelijk toch de HDD werkend gekregen gelukkig. (tenminste ik moet de OS wel weer opnieuw installeren) Dus mn MacBook is niet kapot, Alleen de SSD. Toch nog een (kleine) meevaller.

nu eventjes kijken hoe de retour policy is bij OCZ :P

don't mind me

• Pindakaas
aramdin schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:49:
Vertex 2 geeft erg veel problemen, ik heb hetzelfde gehad met de Vertex 2 240GB in mn iMac 2009 (binnen een maand tijd). Teruggestuurd en omgeruild voor een Kingston V+100 256GB, ben daar nog steeds uber tevreden over.

Heb je reinstall via DVD al geprobeerd? Kan je dan op jouw HDD installen?

Suc6!
op hun website staat vrij duidelijk:
"An original sales receipt or valid copy the receipt is required to establish purchase date and original purchaser."

en als je een RMA ticket gaan aanmaken op de website vragen ze wel om een serial number en bij welke winkel je het gekocht hebt en op welke datum . (kunnen ze dan zelf wel checken gok ik)

don't mind me

• Philflow

Philflow

JeroenF schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:54:
[...]
op hun website staat vrij duidelijk:
"An original sales receipt or valid copy the receipt is required to establish purchase date and original purchaser."

en als je een RMA ticket gaan aanmaken op de website vragen ze wel om een serial number en bij welke winkel je het gekocht hebt en op welke datum . (kunnen ze dan zelf wel checken gok ik)
Ja dat vragen ze wel en nee dat checken ze niet :)

• Pindakaas
ok dan is het helemaal makkelijk.

(heb ook al aan de gene van wie ik heb gekocht heb gevraagd of die anders even op zijn bankafschrift kijkt, zoveel moeite is dat niet)

don't mind me

Pagina: 1