Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Cinema 4D geeft memory error bij te veel objecten *

Pagina: 1
Acties:

• ORoces
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-04 09:02
Ik weet niet of dit het juiste subforum is, zoniet kan een modje hem dan op de juiste plek zetten.

Ik heb Cinema 4D van Maxxon aangeschaft, het gaat hierbij om de Studio versie. Maar het probleem is dat hij na een tijdje vastloopt. Hij loopt soepeltjes in het begin maar zodra er teveel objecten in het scherm zitten dan krijg ik een memory error.

Nogal apart, aangezien ik hier met windows 7 (64 bits), 4GB werkgeheugen & een Core 2 Duo a 2,13 ghz + een HD4650)

( mijn processor zou naar mijn mening het probleem kunnen zijn maar als ik kijk naar de minimale eisen dan zou er helemaal geen probleem horen te zijn;

Minimum Windows PC
• Intel Pentium 4
Windows 2003

En over de videokaart wordt niet veel gezegd.

Hebben jullie enig idee, want iedereen die ik ken draait hem met vergelijkbare specs, en sommige vaak slechter.

GR

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
je zou eens kunnen duiken in de memory error. je noemt de exacte foutmelding niet, dat zou wel handig zijn. gooi die eens in google bijvoorbeeld.

• ORoces
Alles wat die zegt is: Memory Error

en dan sluit die af, dus veel kan ik je niet geven

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

ORoces schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:29:
Ik weet niet of dit het juiste subforum is, zoniet kan een modje hem dan op de juiste plek zetten.
Liever meteen op de juiste plek zetten en een topictitel geven die meer over het onderwerp zegt ('probleem met C4D' zegt niet zo veel over welk probleem dan) :P

Omdat het hier niet over het gebruik van de tool gaat maar puur de techniek: OFF => CSA + titelfix.

Kijk even wat er staat in je event log ("Gebeurtenislogboeken" in Windows 7) en je feitelijk geheugengebruik tijdens draaien (bijhv "Broncontrole"). Zowel Windows, je drivers als de applicatie zijn uptodate?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• ORoces
Inderdaad, alles is up-to date zowel windows als de drivers, en mijn geheugengebruik blijft stabiel. Ik kan tijdens "het crashen" gewoon nog andere programma's gebruiken, dus volgens mij ligt het dan echt aan het programma zelf.