Echte alles in 1 Bluray HD recorder?

Pagina: 1
Acties:

• The_Scratcher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03-2024

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik wil me een HD recorder aanschaffen maar dat wat ik wil is er op het moment nog niet.

Ik zoek een HD recorder die naast een HD recorder ook een Blu-ray speler heeft en waarmee je ook nog eens on-demand tv mee kunt kijken. Echt alles in 1 dus zeg maar. Weet iemand of zoiets binnenkort beschikbaar komt?

Heb zelf al een hoop gegoogled maar kan niks vinden. Heb een tijd terug ergens gelezen dat zo`n apparaat er aan kwam, ik meen van Cisco weet het echter niet meer zeker, maar kan het nergens meer terugvinden helaas.

Alvast bedankt voor de reacties!

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-01 15:19
nieuws: LG introduceert blu-ray-speler met hdd-recorder

Deze lijkt wel te doen wat jij wilt, maar alleen voor Nederland 1,2&3 omdat het netwerk in Nederland niet voorbereid is op wat jij wilt... je zult dus nog een paar jaar moeten wachten.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

The_Scratcher schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:51:
Hallo mensen,

Ik wil me een HD recorder aanschaffen maar dat wat ik wil is er op het moment nog niet.

Ik zoek een HD recorder die naast een HD recorder ook een Blu-ray speler heeft en waarmee je ook nog eens on-demand tv mee kunt kijken. Echt alles in 1 dus zeg maar. Weet iemand of zoiets binnenkort beschikbaar komt?

Heb zelf al een hoop gegoogled maar kan niks vinden. Heb een tijd terug ergens gelezen dat zo`n apparaat er aan kwam, ik meen van Cisco weet het echter niet meer zeker, maar kan het nergens meer terugvinden helaas.

Alvast bedankt voor de reacties!
Aangezien on-demand video kijken momenteel alleen nog als dienst van verschillende providers met eigen settop-box te krijgen is, vraag ik me af hoe je dat wilt integreren ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:22
Samsung heeft een blu-ray hdd recorder die ook muziek en films kan afspelen, maar het on-demand gedeelte van bijvoorbeeld Ziggo werkt volgens mij niet daar op. Mijn ouders hebben dat ding, werkt best goed.

Modellen: Samsung BD-C8900/BD-C8500/BD-C8200

[ Voor 10% gewijzigd door tiguan op 10-11-2011 13:00 ]

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
heuveltje schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:57:
[...]

Aangezien on-demand video kijken momenteel alleen nog als dienst van verschillende providers met eigen settop-box te krijgen is, vraag ik me af hoe je dat wilt integreren ?
Heb zelf ook geen idee hoe dat technisch moet. Misschien dat de hardware er wel in zit maar dat op basis van de smartcard en abonnement gegevens de content beschikbaar komt?
tiguan schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:57:
Samsung heeft een blu-ray hdd recorder die ook muziek en films kan afspelen, maar het on-demand gedeelte van bijvoorbeeld Ziggo werkt volgens mij niet daar op. Mijn ouders hebben dat ding, werkt best goed.

Modellen: Samsung BD-C8900/BD-C8500/BD-C8200
Ik weet dat Samsung inderdaad zoiets heeft en heb gekeken naar de nieuwe BD-D8500 met z.g.n. twin tuner.
Nadeel was dat die hele twin tuner niet werkt, tenmninste niet bij Ziggo waar ik tv van heb. Als je opneemt kun je dus geen gecodeerde kanalen meer kijken tenzij je ook een smartcard in je tv hebt. En zo waren er nog een paar dingen die me niet aanstonden.

Intel Core i7-7700K @stock | MSI Z270 Gaming M7 | MSI GTX1080 Gaming X 8G | Corsair DDR4 Vengeance LED 2x8GB 3200 Blue | Samsung 850 Evo 250GB SSD | Crucial MX300 525GB SSD | Corsair RMx Series RM750x | Cooler Master MasterLiquid Pro 280

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-01 15:17

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

The_Scratcher schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:18:
Ik weet dat Samsung inderdaad zoiets heeft en heb gekeken naar de nieuwe BD-D8500 met z.g.n. twin tuner.
Nadeel was dat die hele twin tuner niet werkt, tenmninste niet bij Ziggo waar ik tv van heb. Als je opneemt kun je dus geen gecodeerde kanalen meer kijken tenzij je ook een smartcard in je tv hebt. En zo waren er nog een paar dingen die me niet aanstonden.
Da's opmerkelijk. Je zou toch verwachten dat met twin (2) tuners je ten minste één tuner hebt voor opname, en de andere voor tv. Idealerwijs is het zoals bij de humax dat je zelfs twee aparte kanalen kan opnemen en dan nog 'streams' vrijhoud voor tv (lees: beperkte tv-kanalen die mee streamen in je opname kanalen)

Wat is het punt van 2 tuners bij die samsung dan als je niet kan opnemen en tv kijken tegelijk?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik zie nergens in de specs staan dat ie een twin tuner zou moeten hebben. Maar idd, je moet tijdens het opnemen via analoog of je tv met aparte CI+ kijken.

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
rockhopper schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:27:
[...]

Wat is het punt van 2 tuners bij die samsung dan als je niet kan opnemen en tv kijken tegelijk?
Geen idee. Eerst gaf Samsung de schuld aan Ziggo en vice versa. Naderhand bleek dat er ergens een ontwerpfout in de Samsung zat, lekker dus.
tiguan schreef op donderdag 10 november 2011 @ 13:49:
Ik zie nergens in de specs staan dat ie een twin tuner zou moeten hebben. Maar idd, je moet tijdens het opnemen via analoog of je tv met aparte CI+ kijken.
Staat toch echt bij de specs hoor op de Samsung site.

Maar goed, wil hier geen discussie starten over de Samsung BD-D8500 dat heb ik al helemaal onderzocht en valt sowieso voor mij af.
Ben dus nog steeds op zoek naar een all in one apparaat zeg maar...

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Denk dat het lastig gaat worden om echt 1 apparaat te vinden.
Je hebt nogal een breed 'eisenpakket' en dat interactieve tv nog redelijk in de kinderschoenen staat in Nederland helpt de boel niet echt.
Om het dan nog erger te maken zit je in ons landje met een aantal kabel providers die het allemaal net ietsje anders doen, zowel onderling, als in vergelijking met internationaal.
Het is dus lastig om goede hardware te krijgen omdat er geen grote afzet markt is voor een product dat wel veel kost in ontwikkeling.

Ik snap overigens wel waarom je dit wilt, maar vooral het interactieve gedeelte zal lastig gaan. Momenteel ondersteund ziggo maar 2 interactieve hd-ontvangers, waarvan 1 samsung die naar ik lees veel haken en ogen heeft in gebruiksgemak, en hun eigen ontwikkelde cisco die nauwelijks leverbaar is.
Overigens is die cisco in vergelijking met een humax5050 ook beperkt en werkt veel minder fijn. (ik heb beide zelf spreek dus uit persoonlijke ervaring)
Zo kan je bij de humax wel 2 programma's opnemen en tegelijk kijken, terwijl de cisco twee tuners gebruikt waarvan een altijd de opname is, en de andere de 'kijk' tuner.
De humax 5200 (opvolger van de 5050) gaat te zijner tijd wel interactief worden, maar daar zal nog wel een x aantal maanden overheen gaan. En dan is het nog steeds de vraag hoeveel kinderziektes deze zal hebben.

In conclusie zou ik zeggen dat je momenteel te vroeg bent met je wensen omdat er nog niet snel iets aankomt denk ik. Mijn advies zou dan ook zijn om te focussen op of hd/interactief of hd/blu-ray. Maar wie weet is er iemand die meer weet over nieuwe hardware die snel uitkomt.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
@Rockhopper:

Thanks voor je uitgebreide reply!

Tja, was al bang dat ik iets te vroeg was voor die specs. Maar wil best nog een paar maandjes wachten dat maakt me niet zoveel uit. Dat is het me wel waard want ik heb gewoon een gloeiende hekel aan al die lossen apparaten en tig afstands bedieningen.

Je noemt een Humax 5200. Dat heb ik zojuist eens opgezocht maar wat ik begrijp is die er al. Beoel je dat het al een verkrijgbaar apparaat is die d.m.v. een firmare updat interactieve (on demand?) features krijgt?
Ik zie dat hij wel geen Blu Ray speler heeft dat is voor mij toch wel keiharde absolute eis, misschien wel nog meer dan de on demand mogelijkheden...

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

The_Scratcher schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:09:
@Rockhopper:

Thanks voor je uitgebreide reply!

Je noemt een Humax 5200. Dat heb ik zojuist eens opgezocht maar wat ik begrijp is die er al. Beoel je dat het al een verkrijgbaar apparaat is die d.m.v. een firmare updat interactieve (on demand?) features krijgt?
Ik zie dat hij wel geen Blu Ray speler heeft dat is voor mij toch wel keiharde absolute eis, misschien wel nog meer dan de on demand mogelijkheden...
Geen dank.

De humax 5200 is al uit ja, dit is een hd pvr met twin tuners en een erg fijne gebruikers structuur en als er ooit een firmware uitkomt die interactief mogelijk maakt dan is deze dus ook interactief. Ik heb het dan over ziggo, weet niet hoe het met upc enzo zit. Hoe lang dit gaat duren? Onbekend, maar ik verwacht nog wel minstens een kwartaal en dan zou ik het nog snel vinden. Het is wel de bedoeling dat ie er komt, en is ook onofficieel aangekondigd op het onofficiële ziggo forum

Je kan daar ook meer info vinden over verschillende tuners / hd pvr en andere zaken op tv en interactief gebied. Persoonlijk zou ik voor een standalone blu-ray gaan omdat die vaak kwalitatief beter zijn. In mijn ervaring zijn de 'jack of all trades' machines vaak een compromis van kwaliteit tov gebruikers gemak. Ik begrijp je punt van vele apparaten die veel ruimte in nemen, maar zoals het er nu voor staat zul je toch minimaal 2 moeten aanschaffen, een voor pvr/interactief en een voor bluray, of een voor pvr/blu-ray en een voor interactief.
Over het stukje AB kan ik alleen een multi-apparaat AB aanraden zoals de harmony one van logitech, werkt erg fijn.

Als alternatief kan je nog een x aantal maanden/jaren wachten. Het ligt in de lijn der verwachting dat er interactieve CI+ cam-modules komen voor in de tv. Dan zul je wel een nieuwe tv nodig hebben die dat gaat ondersteunen, deze verwacht ik in de loop van volgend jaar. En natuurlijk de module zelf. Dan kun je je nu focussen op blu-ray/hd pvr combo. Maar dan nog zul je waarschijnlijk tegen het probleem aanlopen van ondersteuning voor ziggo. Ik ken zelf alleen LG blu-ray spelers die een hdd recorder hebben, maar geen ervaring mee, en ik weet ook niet of ze HD zijn of alleen SD.

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
@Rockhopper:

Thanks weer man! 8)

Die LG blu ray HD recorders heb ik ook eens naar gekeken maar daar zitten ook wat haken en ogen aan.
Ik denk dat ik nog maar effe wacht dan, het is het tocht net niet allemaal op het moment. Heb tot nu toe nog niet 1 Blu ray HD recorder gevonden die helemaal aan m`n wensen voldoet.

Weet je misschien of er op dat gebied (dus én blu ray én HD recorder) nog iets nieuws uitkomt binnenkort?
Dan laat ik het interactieve gedeelte maar zitten voorlopig.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Geen idee, ik heb momenteel de humax 5050, de interactieve draak van een cisco, en een standalone blu-ray. Die laatste zal wel het eerst vervangen worden, tenzij humax met een goede interactieve pvr komt, want persoonlijk zou ik liever de pvr / interactief goed combineren.
En ja ik vind de cisco zoveel slechter dat deze eigenlijk alleen voor interactief gebruikt wordt, of wanneer ik tv wil kijken als ik al 2 opnames heb lopen op de humax :)

Het grote probleem met hardware is sowieso dat op het moment dat je iets koopt er wel weer iets nieuws aangekondigd wordt, en je dus eigenlijk al meteen met oude apparatuur zit. Ik zie buiten de mindere plek, geen groot voordeel in een blu-ray / pvr combi, en ik vrees dus dat apparaten die teveel moeten kunnen overal relatief slecht presteren.

• The_Scratcher

The_Scratcher

Commodore 64 wanker

Topicstarter
Na lang wikken en wegen toch maar besloten om de Samsung BD-D8500 te kopen. :)
Dat de dualtuner niet werkte heb ik maar voor lief genomen en geaccpeteerd en opgelost met een 2e smartcard in de tv.
Werkt op zich prima maar ja wel weer extra kosten.

Dus probleem in principe opgelost met deze combi.

Pagina: 1