Toon posts:

HD 6970 DCII word 100 graden tijdens BF3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen

ik heb een behoorlijk groot probleem met de temperaturen van mijn ati 6970 DCII, deze word namelijk tijdens het spelen van BF 100 graden wat dus echt veel te hoog is

ook op idle word hij zo'n 45-50 graden

mijn specs zijn:

i7 2600 K
Antec 902 V3 (alle fans in de kast staan aan)
Coolermaster V6 GT
Asus p8p67 PRO
8 GB Corsair ram( sorry ik weet niet precies welke)
ocz agility 3 60gb (primaire harde schijf C)
en 2 TB aan opslag welk merk ben ik vergeten

ik draai op windows 7 64 bit Ultimate

het meest voor de hand liggende probleem is de plek waar de pc staat er kan namelijk geen lucht weg daar dus afkoelen doet het dan ook niet ik zal even een foto erbij doen zodat mensen kunnen oordelen of ik mijn pc moet verplaatsen

hier de links met de foto's http://tinypic.com/view.php?pic=59yq1t&s=5 en http://tinypic.com/view.php?pic=sn05f6&s=5

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Tja, al die ventilators gaan natuurlijk niet werken als je de case in een kast stopt :)

Maar waarom test je het gewoon niet? Trek dat ding uit die kast, slinger furmark en prime95 aan en test het even :)

Mocht dat niet helpen, voel eens aan het koelblok op je videokaart, en check anders de blaasrichting van de ventilators in je pc :)

ow ja, mocht het blijken dat de kast het euvel is... Trek de achterkant er voor de grap eens vanaf...

[ Voor 13% gewijzigd door M2M op 10-11-2011 11:36 ]

-_-

• Marce
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-11-2025

Marce

Het is Marc met een C!

Het meest simpele, probeer het eens? Zet je pc eens voor de kast en ga dan eens kijken hoe warm de kaart wordt.

EDIT: Spuit11

[ Voor 7% gewijzigd door Marce op 10-11-2011 11:36 ]

• Petaht
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-01 19:13
Is het mogelijk om de achterste plaat van je bureau te verwijderen?

Ik had precies het zelfde probleem en bij mij heeft dit geholpen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb zoals velen hier adviseren de pc uit de kast gehaald en word nu 85 graden tijdens BF en 40 op idle is nog steeds vrij hoog lijkt mij en hoe kan ik de blaasrichting veranderen ? want ik heb gelezen dat als je je fans goed combineert met blaasrichting dan kan het een stuk beter worden :)

• Joao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-01 22:19
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQXeHXFVnbTOhWryv3HHjGKNpLEkKvS3bnPfb0KR1vz0DMYnFw468ixWSA

Heb je een sidepanel? Allebei naar binnen laten blazen.
Controleer ook even of je GPU Fan stof heeft.

Op alle Fans heb je als het goed is een pijl met de blaasrichting.

[ Voor 17% gewijzigd door Joao op 10-11-2011 12:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
fans staan als aangegeven op het plaatje de videokaart blaast overigens niet maar zuigt ik weet niet of dat wel of niet goed is XD

• M2M

M2M

medicijnman

dude... trek die case uit de kast en test het even. Kost nog geen 5 minuten en je weet waar het aan ligt :)

-_-

• jroersma
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 25-06-2023
Ik denk dat het meer aan de snelheid van de fan van je 6970 ligt.
Staat de fan op auto of handmatig.

Verwijderd

Topicstarter
auto en hij is al uit die kast maar raar is ik deed net benchmark die zei dat mijn kaart 100 graden werd CCC ook ik raak de koelribben aan en die waren nie eens warm

• furian88
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-02 10:26
dan maakt hij geen goed contact. lekker terug sturen naar de winkel. wanneer je er zelf aan gaat lopen klooien (wat natuurlijk kan) dan raak je je garantie kwijt..

https://pvoutput.org/list.jsp?userid=86006

Verwijderd

Topicstarter
zal nog even MSI laten proberen en kijken of ik dan wel me fikken brand (tja moet toch die ribben voelen) zo niet dan ga ik er denk ik toch mee terug naar de winkel

• WilliamP
  • Laatst online: 11-02 15:25
Of de thermometer is van slag of het koel blok raakt de chip niet of nauwelijks aan.
Waarschijnlijk dus iets kapot, terug sturen ;)

• jroersma
En als je de fan van de kaart handmatig op 100% zet en hem daarna vlink op zn donder geeft?

Hoor je hem wel harder en zachter blazen als je hem belast?

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem belast gaat hij duidelijk harder draaien

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:31

Barrycade

Through the...

Hetzelfde gehad met een 560Ti -> defect retour naar leverancier. Nieuw exemplaar komt niet boven de 70 fully loaded.

Verwijderd

Topicstarter
1 ding snap ik niet hoe kan het dat waneer de temperatuurmeting in mijn kaart niet goed werkt hij te hoog meet in plaats van te laag want de rest in mijn pc word nooit warmer dan 45

• WilliamP
  • Laatst online: 11-02 15:25
Omdat je videokaart de lucht over het algemeen naar buiten blaast.

• jroersma
Als software matig de aanstuuring van de fan correct is ben ik bang dat het een retourtje leverancier word.

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:27

Pykow

Angelo OTR

heb je Vsync al aangezet ?
mijn GTX460 blijft een stuk koeler als ik vsync aan zet en 60FPS is meer dan voldoende en lekker stabiel.
ik heb het geforceerd in mijn driver, want bij BF3 settings wordt hij software matig gelimiteerd en niet gelijk via de driver(stuk beter)

kaart ging van 90 graden na 30 minuten spelen, naar 73 graden na 2 uur of meer spelen.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Verwijderd

Topicstarter
pykow inderdaad met Vsync gaat die van mij ook naar 90 naar hoog in de 70 hij staat nu buiten de kast overigens

• M2M

M2M

medicijnman

dan nog, heat pipes en koelribben horen warm te zijn. Natuurlijk onder belasting, waarbij je je systeem minstens 10 minuten belast hebt voordat je gaat voelen. Dan weet je zeker dat je een stabiele situatie hebt.

Bovendien klokt ook je videokaart, terug, als de videokaart vind dattie te warm wordt. En de fan gaat harder blazen omdat dat gekoppeld is met temperatuur van de chip. Niet de temperatuur van de heatsink.

En het hele vsync gebeuren is natuurlijk geen oplossing. Zo'n videokaart hoort een fatsoenlijke koeling te hebben, en hoort 24/7, zolang als er garantie op gegeven wordt, 100% belasting te kunnen hebben. Zonder dat de kaart smelt...

-_-

Verwijderd

Topicstarter
dat me die vsync, het werkte maar voor even op een of andere manier

m2m ben het met je eens die kaart word veel heter dan de bedoeling dus ik ga maar eens goed gebruik maken van mij garantie en zorg dat ik een nieuwe krijg, als de temperatuurmeting in de kaart verkeerd meet en daardoor gaat terugclocken heb ik niet veel aan zo'n kaart dus :(

ik had BF 3 2 uur aanstaan en de koelribben en heat pipes waren lauw dusja er klopt duidelijk iets niet

bedankt voor de snelle reacties iedereen, ben tot de conclusie gekomen dat een nieuwe kaart de beste optie hier is

• Pykow
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:27

Pykow

Angelo OTR

M2M schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:03:
dan nog, heat pipes en koelribben horen warm te zijn. Natuurlijk onder belasting, waarbij je je systeem minstens 10 minuten belast hebt voordat je gaat voelen. Dan weet je zeker dat je een stabiele situatie hebt.

Bovendien klokt ook je videokaart, terug, als de videokaart vind dattie te warm wordt. En de fan gaat harder blazen omdat dat gekoppeld is met temperatuur van de chip. Niet de temperatuur van de heatsink.

En het hele vsync gebeuren is natuurlijk geen oplossing. Zo'n videokaart hoort een fatsoenlijke koeling te hebben, en hoort 24/7, zolang als er garantie op gegeven wordt, 100% belasting te kunnen hebben. Zonder dat de kaart smelt...
ik heb hier een EVGA GTX460 staan en als ik vsync uitzet bijvoorbeeld als ik The sims 3 speel, dan gaat me kaart super hard blazen (net een stofzuiger) en wordt me kaart toch nog steeds heet. 450 FPS.
met Vsync aan is mijn kaart stil, rustig, koeler en stabieler.
ik was nooit een fan van Vsync, maar als ik boven de 60 FPS kom en me kaart gaat blazen als een gek, dan zet ik hem gelijk aan.

BF3 draaide ik (demo versie) op 90 - 110 fps op high settings, maar me kaart werdt 95 graden.
heb toen vsync aangezet, 60 fps altijd en 73 graden met uitschieters naar 80 maar me fps is altijd laag.

Enigste game die niet lekker draait is TF2, maar vandaag hebben ze de Beta versie geupdate (dat is zeg maar hun test omgeving) en ze zeggen het dramatisch aangepast te hebben.

Angelo NL / Global Cargo VTC

• M2M

M2M

medicijnman

Luister, natuurlijk is Vsync een handige optie om de belasting van je kaart wat minder te maken. Maar wat nu als de kaart over anderhalf? jaar buiten de garantie valt en BF4 op de stoep ligt. Die game maakt het wel moeilijk voor zo'n kaart om nog een fatsoenlijke FPS op het scherm te krijgen. Dan zit je met de gebakken peren, of chippies in dit geval :)

Dus gewoon garantie claimen :) (en BF3 beta had geen ultra settings, het zat tussen med en high ;))

-_-

Pagina: 1