Op een Windows 2008 R2 server probeer ik een basic (non-boot) volume te shrinken, dit shrinken wordt echter tegengehouden door unmovable files.
Als ik in het eventlog bij het 'defrag' event kijk welke file unmovable is, betreft het een regulier word/excel/etc.. document, géén systeem file.
Wanneer ik vervolgens de file naar een ander volume verplaats en daarna weer terugzet kan er wél verder geshrinkt worden, totdat tegen de volgende unmovable file (wederom word/excel/ect..) aangelopen wordt.
De uitvoer van defrag /v /a geeft aan dat er 84000 unmovable files gevonden zijn, met bovenstaande methode ben ik dus wel ff zoet
Drie vragen:
Als ik in het eventlog bij het 'defrag' event kijk welke file unmovable is, betreft het een regulier word/excel/etc.. document, géén systeem file.
Wanneer ik vervolgens de file naar een ander volume verplaats en daarna weer terugzet kan er wél verder geshrinkt worden, totdat tegen de volgende unmovable file (wederom word/excel/ect..) aangelopen wordt.
De uitvoer van defrag /v /a geeft aan dat er 84000 unmovable files gevonden zijn, met bovenstaande methode ben ik dus wel ff zoet
Drie vragen:
- wat kan er de oorzaak van zijn dat zoveel gewone files als unmovable worden aangemerkt, en
- hoe kan ik een overzicht van al deze files te krijgen (dan kan ik alles in blokken moven)
- is er een manier om het unmovable 'vlaggetje' te resetten, ik kan namelijk geen enkele reden bedenken waarom gewone (niet systeem) bestanden als unmovable gemarkeerd zouden moeten zijn