• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-06 22:14
Hallo,

De maand December staat bijna voor onze deur en mijn vader is afgelopen jaar alweer vijftig geworden.
Op dit ogenblik is hij de hele maand november in Italië voor het werk.

Mijn vader heeft het vaak over dat hij een tablet wilt dit wil ik hem graag gunnen met kerst.

Nu kom ik op mijn stageplek waar ik op de IT-afdeling zit veel in aanraking met een Samsung Galaxy Tab maar niet meer een iPad. Dit belemmerd mijn keuze wat voor mij moeilijk wordt.
Hiedoor heb ik hulp nodig met mijn keuze als dat mogelijk is.

Waarvoor zou hij een tablet willen gebruiken?
* Mail
* Office (Excel,Word,Powerpoint etc)
* Internet
* Muziek op z'n tijd
* Zakelijk gebruik

Zouden jullie mij misschien met de moeilijke keuze kunnen helpen?
Ik ben bereid een bedrag van €550,- met een goede stevige hoes uit te geven.

[Voor 12% gewijzigd door aapjuh99 op 24-09-2020 11:23]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• eagle00789
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-06 17:06

eagle00789

Est. November 2005

gelet op de eisen, kom ik tot de conclusie dat beide apparaten goed zouden zijn voor hem en dat het echt een kwestie van geld is voor welke van de 2 je gaat.

• aapjuh99
Kun je op de iPad ook standaard Office bestanden maken en openen,bewerken?

Edit:

Pages en QuickOffice zijn inderdaad programma's hiervoor.

[Voor 32% gewijzigd door aapjuh99 op 10-11-2011 10:53]

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

• Xtr3me4me
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:26

Xtr3me4me

Saiyajin Godlike Tweaker

Beiden zijn goed te noemen. Al hoewel de Galaxy tab met redelijk veel kuuren heeft mogen voortduren (zie genoeg topics hier erover)
Zat ik in dezelfde dubio, maar dan een tablet voor mezelf. Zowel werk als persoonlijk gebruik.

Uiteindelijk ben ik voor de IPad 2 gegaan, ook mede doordat de OS gewoon super stabiel is en desondanks Android flink aan het groeien is op de app market, heeft IOS er nog steeds meer in de aanbieding.

Mail werkt perfect, internet gaat grandioos en sinds de nieuwe OS 5.0 met safari lekker makkelijk in gebruik.
Muziek, ging altijd al goed. En je hebt behoorlijk veel office applicaties voor de IPad.

Maar dit is mijn ervaring en mijn keuze geweest.

-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --

• aapjuh99
Xtr3me4me schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:53:
Beiden zijn goed te noemen. Al hoewel de Galaxy tab met redelijk veel kuuren heeft mogen voortduren (zie genoeg topics hier erover)
Zat ik in dezelfde dubio, maar dan een tablet voor mezelf. Zowel werk als persoonlijk gebruik.

Uiteindelijk ben ik voor de IPad 2 gegaan, ook mede doordat de OS gewoon super stabiel is en desondanks Android flink aan het groeien is op de app market, heeft IOS er nog steeds meer in de aanbieding.

Mail werkt perfect, internet gaat grandioos en sinds de nieuwe OS 5.0 met safari lekker makkelijk in gebruik.
Muziek, ging altijd al goed. En je hebt behoorlijk veel office applicaties voor de IPad.

Maar dit is mijn ervaring en mijn keuze geweest.
Voor mijn gevoel doe ik hem een grote plezier met een iPad 2 met een mooie Smart Cover dan een Galaxy Tab 10.1.
Heeft u nog op of aanmerkingen voor de iPad 2 wat ik echt moet hebben of waar ik rekening mee moet houden?

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:59
Kies een goede kleur :+. Dat is echt het enige :) Gezien de rest allemaal Apps zijn, is het misschien ook leuk om er een Giftcard bij te doen? Zodat hij was Apps kan kopen. En verder gezien je budget ga je automatisch naar een iPad 2 16GB (EUR479,-) en dan een smartcover erbij zit je goed lijkt me :). Ooh en misschien een klik-on hoes voor de achterkant waarmee je de SmartCover ook nog kan blijven gebruiken. Zo beschadig je de achterkant niet!

gewoon nee.

• aapjuh99
@SanderPS3

Dankjewel voor het meedenken!
Bescherming voor de apparaat is van belang dus dank voor de tip.
Ik denk dat ik nog even wat reviews lees en kijk maar gevoelsmatig neig ik meer naar de iPad 2.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:51
iPad 2. Het is voor je vader, makkelijk te bedienen en gebruiksvriendelijk. Daarnaast is het gewoon een mooier apparaat. Mooiere materialen en strakker design.

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 24-04 17:32

xp7amrkr

De enige echte!

Als je echt met office bestanden overweg wil zal ik eens kijken of je met een Ipad van iemand mag klooien. Een vriend van mij heeft een Ipad (1), en ben daar wat mee gaan spelen. Ik kwam al snel tot de conclusie dat het voor mij een onhandig apparaat is. Ik kon bijlages van de E-mail niet opslaan om vervolgens het tekst document te bewerken. Je hebt geen 'lokale' opslag wat het georganiseerd werken van bestanden in folders toch wat lastig maakt.

Om deze reden ben ik zelf voor de SGT10.1 gegaan, geen haartje spijt van.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• CQC AnacondA
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:43
Je kan even kijken bij mijn review van de iPad twee, daarin vergelijk ik hem met de Galaxy.

• Supreme
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:22
STIMPPYYY schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:01:
iPad 2. Het is voor je vader, makkelijk te bedienen en gebruiksvriendelijk. Daarnaast is het gewoon een mooier apparaat. Mooiere materialen en strakker design.
dit dus, doe hem een plezier en ga voor de iPad.

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-03 10:24
Naast alle dingen hierboven geef je ook zakelijk aan. Daarin loop apple voor tegenover een android device.

• GateKeaper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 10:27

GateKeaper

#1 Procastinator

barry457 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:39:
Naast alle dingen hierboven geef je ook zakelijk aan. Daarin loop apple voor tegenover een android device.
Waarin Op welke manier dan? Ik gebruik op kantoor beide apparaten, de Galaxy Tab kan ik aan de pc hangen (usb) en wordt automatisch gemount en benaderbaar als schijf. De iPad kan dit niet.

[Voor 2% gewijzigd door GateKeaper op 10-11-2011 15:45. Reden: typo]

Procrastination for mr. President ! | Startup is looking for (wannabe) meteor developers. PM for info.

• aapjuh99
Dank allen voor de help of eventuele opmerkingen!
Mijn keuze is duidelijk het wordt een iPad 2 met een Smart Cover en 25€ iTunes card.
Hiermee zal ik hem héél blij maken.

Wat betreft dat de iPad 2 niet als diskstation direct kan worden gebruikt is geen issue.

[Voor 7% gewijzigd door aapjuh99 op 24-09-2020 11:23]

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

http://digitallife.nl/gad...me-tablet-deathmatch.html

^Je keuze staat al vast, maar alsnog een (misschien) nuttig linkje!

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• aapjuh99
Kecin schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:56:
http://digitallife.nl/gad...me-tablet-deathmatch.html

Dankjewel, deze link had ik inderdaad al bekeken.
Erg interessant stuk tekst en inderdaad ze zijn allebei goed.

Echter denk ik nu dat Android Tablet voor een zakenman niet bepaald handig.
Deze zal eerder geschikt voor onze leeftijdscategorie of de tweakers onder ons.
iPad past vind ik nu meer bij de zakenman d.m.v de looks en professionele iOS.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03:45
STIMPPYYY schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:01:
Want Android is niet/minder makkelijk te bedienen? Dat gaat mijn opa van 91 nog wel lukken... Mooier is ook lekker subjectief.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Kecin schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:56:
Denk het niet want al had de Galaxy in die test álles gewonnen neemt men alsnog een iPad hoor :)

Nickname does not reflect reality

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Brad Pitt schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:00:
[...]

Denk het niet want al had de Galaxy in die test álles gewonnen neemt men alsnog een iPad hoor :)
Nja, qua gebruiksvriendelijkheid heeft de iPad natuurlijk een streepje voor. Vooral mensen die gezeur in reclames horen over apps enzo. Vaak is er eerst de iOS app en daarna pas de Android.

Ik deel de mening dat een Android systeem bij een Tweaker beter tot zijn recht komt, waar iOS bij iedereen het truukje doet door limitaties. (Een Tweakers jailbreakt hem daarvoor gewoon)

I am not a number, I am a free man! Kecin's tweakblog! - Kecin.com!

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

Ik denk dan ook niet dat dit een vraag is geschikt voor op een forum. Dit is een zeer persoonlijk vraag, die iemand persoonlijk moet beantwoorden.

Ga met beide apparaten spelen, probeer ze, en neem een weloverwogen besluit.

Android fans zullen je nooit een apple adviseren en andersom idem. Ik gebruik beide apparaten en er is gewoon niks wat de een wel kan en de ander niet (behalve flash). Beide hebben apps die crashen en bij beide krijg je nog updates.

Procrastination for mr. President ! | Startup is looking for (wannabe) meteor developers. PM for info.

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

GateKeaper schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:06:
Android fans zullen je nooit een apple adviseren en andersom idem. Ik gebruik beide apparaten en er is gewoon niks wat de een wel kan en de ander niet (behalve flash).
Dit is niet helemaal waar. Ik ben al zolang ik mij kan herinneren 'tegen' Apple. Het zijn mooie producten, maar ik vind ze veel te begrenst voor mijn doel. Dat samen met hun bedrijfsvoering die mij toch wel tot het borst stoot.

Ik vind Android op mijn telefoon prachtig werken, en na besloten te hebben een tablet te willen kopen ben ik de Ipad2 tegen de Tab 10.1 gaan afwegen. Ik geef toe dat de Ipad 2 wat soepeler aanvoelt tijdens het scrollen, openen van applicaties, bladeren door foto's. Dit is iets dat de Tab 10.1 niet heeft. Wat ik bij de Tab persoonlijk prettiger vind is de manier hoe hij vast houd. Hij is iets dikker aan de zijkant en dat houd prettiger vast. Natuurlijk zijn dit esthetische punten en die moet ieder voor zichzelf bepalen. Ondanks dat ik niks van Apple moet hebben, heb ik erg lopen twijfelen, maar vanwege de software limitaties gekozen voor de Tab 10.1.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

• STIMPPYYY
The Realone schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:59:
[...]

Want Android is niet/minder makkelijk te bedienen? Dat gaat mijn opa van 91 nog wel lukken... Mooier is ook lekker subjectief.
Als je de SGTAB qua uiterlijk mooier vind dan de iPad 2 heb je wel een erg vertekend beeld van kwaliteit. Dit kan elke opa van 91 nog wel onderscheiden.

iOS is inderdaad gebruikersvriendelijker.

• Alphyraz
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:34
xp7amrkr schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:17:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Ik ben al zolang ik mij kan herinneren 'tegen' Apple. Het zijn mooie producten, maar ik vind ze veel te begrenst voor mijn doel. Dat samen met hun bedrijfsvoering die mij toch wel tot het borst stoot.

Ik vind Android op mijn telefoon prachtig werken, en na besloten te hebben een tablet te willen kopen ben ik de Ipad2 tegen de Tab 10.1 gaan afwegen. Ik geef toe dat de Ipad 2 wat soepeler aanvoelt tijdens het scrollen, openen van applicaties, bladeren door foto's. Dit is iets dat de Tab 10.1 niet heeft. Wat ik bij de Tab persoonlijk prettiger vind is de manier hoe hij vast houd. Hij is iets dikker aan de zijkant en dat houd prettiger vast. Natuurlijk zijn dit esthetische punten en die moet ieder voor zichzelf bepalen. Ondanks dat ik niks van Apple moet hebben, heb ik erg lopen twijfelen, maar vanwege de software limitaties gekozen voor de Tab 10.1.
Je zegt dat je GateKeaper geen gelijk heeft, maar uit je reactie kan ik opmaken dat je tegen Apple bent en dat je Android producten toch erg goed vind. Klinkt mij als een Android fan. Niks mis mee, maar in dat opzicht heeft GateKeaper dus wel gelijk, of zie ik dat verkeerd?

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

xp7amrkr schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:17:
[...] Dit is niet helemaal waar....
Ben het helemaal met je eens, en ik zat in precies hetzelfde schuitje. Uiteindelijk voor de Tab gegaan om precies de reden die jij aangeeft (en het mindere gewicht). Punt blijft, het is een erg persoonlijke keuze, en de iPad aan iemand adviseren is gewoon erg moeilijk, omdat je voor jezelf de keuze al gemaakt hebt.

Was natuurlijk wel wat aan ´t generaliseren, dus don´t take it to personal. :-)

Maargoed, ik ga wat offtopic dus.. :X

*ter verduidelijking. De Galaxy Tab is van mij privé, de iPad ligt op kantoor.

[Voor 21% gewijzigd door GateKeaper op 10-11-2011 16:31. Reden: Quote toegevoegd]

• Gerjannn
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-06 08:50
Ik zou naar de mediamarkt gaan, meestal staan beide apparaten netjes naast elkaar opgesteld. Ze zullen niet bij elkaar staan, aangezien Apple een speciaal stukje in de winkel nodig heeft (zucht.) Ook weet ik niet zeker of de iPad een File Explorer heeft. Voordeel van Apple sinds iOS5 is dat je iCloud heb, waardoor je bestanden veilig(?) online staan. Hier lijkt me het wel mogelijk om door je bestanden te browsen, maar kan ik niet met zekerheid zeggen. iPad zal makkelijker zijn in gebruik, maar je zult minstens één keer tegen een limitatie van Apple oplopen, maar voor de punten die je erop wil doen moet het ook lukken met een iPad.

Ik ben van de Android, hoop dat ik objectief gebleven ben. :)

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

@Alphyras, wat ik daarmee dus bedoel te zeggen, ondanks dat in 'Android fanboy' ben (om er maar even een stempel op te drukken) ik ten zeerste de Ipad 2 in overweging genomen heb. Fanboy gedrag vind ik als een kip zonder kop dingen lopen roepen, zonder degelijke onderbouwing.

Even een quote van Deviceguru:
So I guess my bottom-line advice is this: at price parity, the iPad 2 is a better bet for the average user, since it’s a more stable, near-perfect device with a rich assortment of apps for nearly every possible function you’d like to perform on your tablet. Therefore, unless you’ve got a grudge against Apple for some reason, or are enamored with the idea of having a more configurable tablet, there’s not a lot of justification to go with the less mature, less established device at the same price.
De Ipad 2 is koning in wat hij doet, maar 'what you buy is what you get'. Nu zal voor 95% van de gebruikers een Ipad 2 ideaal zijn, maar mijn keuze voor de Tab 10.1 was voornamelijk de manier waarop bestande lokaal opgeslagen worden. Als er bij de Ipad 2 gewoon een bestand verkenner zou zijn, met folders die aangemaakt kunnen worden waar ik zelf bijlage's in op kan slaan, of documenten in aan kan maken, was de keuze van mij ook naar een Ipad 2 gegaan.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09:55
xp7amrkr schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:06:
Als je echt met office bestanden overweg wil zal ik eens kijken of je met een Ipad van iemand mag klooien. Een vriend van mij heeft een Ipad (1), en ben daar wat mee gaan spelen. Ik kwam al snel tot de conclusie dat het voor mij een onhandig apparaat is. Ik kon bijlages van de E-mail niet opslaan om vervolgens het tekst document te bewerken. Je hebt geen 'lokale' opslag wat het georganiseerd werken van bestanden in folders toch wat lastig maakt.

Om deze reden ben ik zelf voor de SGT10.1 gegaan, geen haartje spijt van.
Dit staat mij dus ook heel erg tegen bij de Ipad. Je kan niet bij de file structure. Elk document moet je vanuit een app benaderen. Daar is wel omheen te werken met bijv. Dropbox en het zal ook vast wel wennen maar toch. Ik ben misschien teveel met Windows vergroeid en heb alles mooi in een map-structuur die ik zelf heb aangemaakt.

• fynrd1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:27

fynrd1

Fooled by Randomness

Ik ben geen apple fanboy maar sinds de iphone 3G heb ik geen ander merk smartphone meer gehad. De ipad staat ook op mijn lijstje, het iOS systeem voldoet gewoon prima aan mijn wensen. Er wordt altijd gezeken over de limitaties van apple, maar dan vraag ik mij echt af wat dan? En verwachten jullie dat een man van 50 die een tablet voor simpele taken wilt gebruiken zich gaat ergeren aan deze limitaties? Mijn vader van 50 ergerde zich wel aan alle tekortkomingen van android op een galaxytab.. Tevens bestaat er ook nog zoiets als jailbreaken waarin een een file explorer ook weer mogelijk wordt. Dus wat is het voordeel nog van aan een android tablet?

||| F1-aeroblog || Battlelog |||

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Een Ipad is zeker niet stabiel dan Android. Ik heb hier thuis een Ipad 2 en een HTC Sensation, De Sensation is vele malen stabieler dan de ipad 2. Deze draait IOS5 en regelmatig klapt een app eruit, zo uit het niets, bam en weg is hij. Ook zijn veel apps voor Android mooier, ik noem documents to go. Dit werkt beter op android dan op IOS.

edit: Waarom geen transformer + dock dat is echt een killer door het losse toetsenbord

[Voor 11% gewijzigd door Brilsmurfffje op 10-11-2011 17:22]

• GateKeaper

GateKeaper

#1 Procastinator

brilsmurfffje schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:22:edit: Waarom geen transformer + dock dat is echt een killer door het losse toetsenbord
Let hierbij wel op dat de transformer wel weer een stuk zwaarder is. Vooral wanneer je lekker op de bank zit en hem als "boek" gebruikt, kan dit behoorlijk oncomfortabel worden.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

680 gram vs 615 gram, zoveel is dat nou ook weer niet..

• Gerjannn
fynrd1 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:15:
Er wordt altijd gezeken over de limitaties van apple, maar dan vraag ik mij echt af wat dan?
Correct me if i'm wrong, maar volgens mij heeft de iPad geen FIle Explorer. Dit zou voor hem wel een missertje zijn imo door zijn officebestanden.

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Dat heeft de Ipad inderdaad niet, het is ook lastig dat alle aplicaties in een Sandbox draaien en dus heel moeilijk met elkaar kunnen communiceren

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-06 09:12
brilsmurfffje schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:45:
Dat heeft de Ipad inderdaad niet, het is ook lastig dat alle aplicaties in een Sandbox draaien en dus heel moeilijk met elkaar kunnen communiceren
Je kan je applicatie "registreren" als developer met welke bestanden hij om kan gaan. Zo kan je gewoon .doc's vanuit Safari openen in DropBox bijvoorbeeld of in Pages. Hij wordt dan wel gekopieerd naar de betreffende applicatie.

Why did the programmer quit his job? - He didn't get arrays.

• Luke_msx
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-05 10:43
brilsmurfffje schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:22:
Een Ipad is zeker niet stabiel dan Android. Ik heb hier thuis een Ipad 2 en een HTC Sensation, De Sensation is vele malen stabieler dan de ipad 2. Deze draait IOS5 en regelmatig klapt een app eruit, zo uit het niets, bam en weg is hij. Ook zijn veel apps voor Android mooier, ik noem documents to go. Dit werkt beter op android dan op IOS.

edit: Waarom geen transformer + dock dat is echt een killer door het losse toetsenbord
Vreemd, ik heb hele andere ervaringen, en ik heb zowel een paar Android tablets als een iPad én een iPad2 gehad. Alleen de iPad2 gebruik ik nu nog, de Android tablets blijven wat onbeholpen apparaten die, typerend voor Google producten, eigenlijk continu in beta fase lijken te verkeren. Als je iPad dit echt regelmatig doet zou ik vragen om een vervangend apparaat, het is niet normaal.

Macbook 2,13 GHz 4GB 120GB SSD

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

Er is een verschil tussen een OS dat vast loopt, en een programma. Zowel Android als IOS zijn 'out of the box' zeer stabiel, maar er zijn nou eenmaal vastlopende programma's aanwezig.

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Afgelopen week weer even met de SG Tab gespeeld in de Saturn maar ik blijf het een onding vinden in vergelijking met de iPad.

Het werkt minder soepel en het oogt allemaal rommelig en onoverzichtelijk. Het feit dat ik zelf een iPad gewend ben zal daar zeker debet aan zijn maar op dit moment ben ik niet overtuigd over de Samsung.

De witte voelt trouwens heel erg plastic aan maar dat terzijde.

• Tabbo12
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-06 23:37
Gerjannn schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 08:35:
[...]

Correct me if i'm wrong, maar volgens mij heeft de iPad geen FIle Explorer. Dit zou voor hem wel een missertje zijn imo door zijn officebestanden.
Op de iPad heb je inderdaad niet de mogelijkheid om alle bestanden van het systeem te doorzoeken. Maar voor het beheren van documenten kan je GoodReader gebruiken. Werkt perfect samen met bijvoorbeeld Dropbox en FTP en je bewaart alles lokaal.
Ik heb voor mijn gepensioeneerde digibete ouders een ipad2 gekocht om 2 redenen.
1) iOS is consistent en de Apps ook. "Linksboven kan je teruggaan naar vorige scherm. Als boven klikt spring je weer naar boven. En als je verdwaald bent, 1x op dat ronde knopje met het vierkantje klikken , dan begin je weer opnieuw."

Veel minder instructies dus dan, klik eerst hier, dan krijg je applijstje, daar moet je klikken om terug te gaan, maar bij die andere app is het hier....

2) de iPad en iOS is soepel, heel soepel. Dat is onvoorstelbaar belangrijk bij oudere mensen. Als ze niet gelijk een reactie zien, dan gaan ze langer, harder of meerdere keren klikken. Dan zijn ze vaak verdwaald in de app.

En juist door de simpele applauncher kan je een iPad 'voorinrichten'. 1e pagina nieuws en websites (bookmarks op homescreen), 2e pagina lezen, 3e pagina communicatie, 4e pagina games, etc.
Dan kan je zelfs via de telefoon instructies doorgeven.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-05 16:15
Ik kan alleen maar aanraden wat anderen voor me ook al hebben gezegd: Ga het eens proberen.

Qua hardware en prijs zijn ze nagenoeg het zelfde, mail/internet/etc doen ze allebei erg goed. Office doen ze beiden niet goed, al zijn er genoeg opties als je niet te veeleisend bent. Als office-toepassingen echt belangrijk voor je is, kan je beter kijken naar een portable laptop.

Het verschil zit hem in hoe het systeem aanvoelt tijdens het gebruik. De meest algemene vergelijking tussen android en ios lijkt te zijn dat android wat meer vrijheid geeft aan de gebruiker en ios wat stabieler en gebruiksvriendelijker is. Maar als je geen die-hard tweaker of een digibeet bent zul je kunnen werken met beide systemen.

Daarom moet je gewoon het proberen, ga naar de winkel, en wees niet bang om een half uur daar te staan spelen met zo'n apparaatje, je geeft veel geld uit en je wil zeker weten dat je iets koopt waar je tevreden mee bent. Als ze daar problemen mee hebben dan houd je je portomonee dicht en ga je naar de concurrent.

[Voor 5% gewijzigd door BlackMage op 22-11-2011 11:33]

• Cyclonic
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:52
fynrd1 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:15:
Ik ben geen apple fanboy maar sinds de iphone 3G heb ik geen ander merk smartphone meer gehad. De ipad staat ook op mijn lijstje, het iOS systeem voldoet gewoon prima aan mijn wensen. Er wordt altijd gezeken over de limitaties van apple, maar dan vraag ik mij echt af wat dan? En verwachten jullie dat een man van 50 die een tablet voor simpele taken wilt gebruiken zich gaat ergeren aan deze limitaties? Mijn vader van 50 ergerde zich wel aan alle tekortkomingen van android op een galaxytab.. Tevens bestaat er ook nog zoiets als jailbreaken waarin een een file explorer ook weer mogelijk wordt. Dus wat is het voordeel nog van aan een android tablet?
Kan je direct al 1 ding zeggen, PA heeft Ipad eerst keer in de hand, start internet op, spellen.nl doet het niet..... flash player.

Wil Ipad aansluiten aan nieuwe TV, gaat niet... Moet met Itunes gaan werken, ook lastig uitleggen in het begin.

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-06 09:28
Cyclonic schreef op donderdag 24 november 2011 @ 17:17:
[...]

Kan je direct al 1 ding zeggen, PA heeft Ipad eerst keer in de hand, start internet op, spellen.nl doet het niet..... flash player.

Wil Ipad aansluiten aan nieuwe TV, gaat niet... Moet met Itunes gaan werken, ook lastig uitleggen in het begin.
Ohja, het welbekende flash-argument. Adobe heeft in den beginne samen met Apple geprobeerd een fatsoenlijk werkende flash af te leveren voor iOS. Dit is niet gelukt en Apple heeft toen besloten om het helemaal te diften. Goed besluit. Alhoewel het soms lastig kan zijn heb ik liever dat de betreffende websites iets anders gaan gebruiken dan flash. Dit wordt ook ondersteund door Adobe aangezien zij zullen stoppen met flash ondersteuning voor mobiele apparaten.

Hoezo kun je je iPad niet aansluiten op je tv? Daarvoor koop je een verloopstukje naar hdmi, en voilà, je hebt beeld en geluid op je tv.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Bigg Balls schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:55:
Afgelopen week weer even met de SG Tab gespeeld in de Saturn maar ik blijf het een onding vinden in vergelijking met de iPad.

Het werkt minder soepel en het oogt allemaal rommelig en onoverzichtelijk. Het feit dat ik zelf een iPad gewend ben zal daar zeker debet aan zijn maar op dit moment ben ik niet overtuigd over de Samsung.

De witte voelt trouwens heel erg plastic aan maar dat terzijde.
Beetje late reactie :p

Die demo opstelling is inderdaad rommelig. Maar dat is met elke Android. Het voordeel is juist dat je het helemaal naar je eigen hand kan zetten, en dat gaat echt heel snel. Ik heb mijn Desire HD ook helemaal zoals ik hem wil, en dat biedt dat imho wel voordeel t.o.v. de Ipad. Ja, voor opa is dat fijn, maar het zou ook heel lekker zijn als ik op de Ipad gewoon iets meer mogelijkheden had om het ding heerlijk naar mijn eigen hand te zetten.

Op software vlak is dat dan ook wel meteen het enige wat mis is met de Ipad :) Als ik nu opnieuw moest kiezen (heb 2 Ipad 2), zou ik voor mezelf de Galaxy nemen en voor mijn vriendin weer de Ipad 2.
Laatste keer zat ik wat te spelen in de mediamarkt, terwijl ik aan het wachten was.
Effe heen en weer swipen. Kreeg ik opeens dit:

http://i.imgur.com/72HDf.jpg

[Voor 7% gewijzigd door kmf op 28-11-2011 10:08]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 18:18

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

[...]

Nu heb ik persoonlijk alleen ervaring tm Android 2.0 maar makkelijk bedienen en een eenduidige duidelijke interface ben ik nog nooit tegen gekomen. Voor de eenvoudige gebruikers wint de iPad het. Qua apps-aantallen ook.

• Gerjannn
kmf schreef op zondag 27 november 2011 @ 22:38:
Laatste keer zat ik wat te spelen in de mediamarkt, terwijl ik aan het wachten was.
Effe heen en weer swipen. Kreeg ik opeens dit:

[afbeelding]
Dat ziet er ernstig uit! Maar waar je bij de tablets bij de MediaMarkt rekening mee moet houden is dat deze door iedereen gebruikt kunnen worden, maar ook misbruikt.

En dat Android rommeliger is vind ik geen goed punt, aangezien je zoveel widgets op je homescreen kan plaatsen als dat je zelf wilt. Daarnaast is een iPad gewoon een groot scherm met 24 vierkante blokjes. Als je vader ook zijn agenda gaat gebruiken op z'n tablet is Android misschien beter, aangezien je agenda-widgets gewoon op je Homescreen kan plaatsen.
sebastius schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:29:
[...]

Nu heb ik persoonlijk alleen ervaring tm Android 2.0 maar makkelijk bedienen en een eenduidige duidelijke interface ben ik nog nooit tegen gekomen. Voor de eenvoudige gebruikers wint de iPad het. Qua apps-aantallen ook.
Android 2.0 is heel anders dan 3.0. Daarnaast is het in mijn ogen duidelijk, onderin zijn de knoppen om alles te doen, zoals terug en naar je homescreen.

Helaas heeft de Galaxy Tab 10.1 wel last van lag bij het swipen door je homescreens, hopelijk komt hier snel een update voor.

[Voor 27% gewijzigd door Gerjannn op 28-11-2011 09:41]

Gerjannn schreef op maandag 28 november 2011 @ 09:37:
[...]

Dat ziet er ernstig uit! Maar waar je bij de tablets bij de MediaMarkt rekening mee moet houden is dat deze door iedereen gebruikt kunnen worden, maar ook misbruikt.
Goed punt. Alleen worden iPads in de mediamarkt door nog meer mensen gebruikt en misbruikt :)

• Gerjannn
kmf schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:07:
[...]

Goed punt. Alleen worden iPads in de mediamarkt door nog meer mensen gebruikt en misbruikt :)
Klopt, maar dat is zo gesloten dat er gewoon niks mee kan :+
Ik snap je punt wel, maar de andere Android-tablets zullen daar waarschijnlijk wel goed werken. Lijkt me toch wel iets wat gebeurd is bij de MediaMarkt.
[...]

Je kan het wel roepen, maar heb je het uitgetest?
Ik toevallig wel (OK, ik heb geen opa voor handen, dus effe iemand van 71 genomen)

Doel: aanleren hoe ie met familie in buitenland kan emailen, facebooken, foto's bekijken, krantensites lezen, boeken lezen.

Op een Android tablet (even tab 10.1 van iemand geleend) was meneer de hele tijd de weg kwijt.

Op een iPad2 was het makkelijk.
"In een app is linksboven altijd terug waar je bent. Op de blauwe letters kan je klikken".
"Als je niet meer weet waar je bent, op die ronde knopje met het vierkantje klikken. En dan per pagina kijken wat je nodig hebt".

Naast het consistente gebruik is de smoothness ook heel belangrijk. Omdat de tab vergeleken met de iPad2 minder smooth is, kreeg meneer minder snel feedback. Hij drukte extra hard, of druk/swiped juist meerdere keren (en raakt dan verdwaald in een app/screen omdat hij opeens in een dieper gelegen scherm komt)

Dat de smoothness heel belangrijk is, bleek wel toen ik hem met een ipad + ipad2 liet spelen. De iPad reageerde soms wat trager en dan gaat hij ook meerdere keren klikken (maar dan ging ie wel "linksboven" klikken tot ie kwam waar ie moet zijn)

* oh, zijn iPad2 wordt deze week bezorgd. In 2-3 uur tijd heeft ie namelijk al geleerd zelf facebook berichtjes te plaatsen, foto's gemaakt, gemailed, boeken en krantensites gelezen. Ik was bijna mijn eigen iPad kwijt :D

[Voor 6% gewijzigd door kmf op 28-11-2011 10:24. Reden: epiloog toegevoegd]

• hiekikowan
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-06 22:09
Het grote voordeel aan een Android is toch de tweakbaarheid... daarom zal je hier ook een leuke discussie tussen de twee 'aanhangersgroepen'
spoiler:
fanboys
kunnen ontketenen.

Mijn persoonlijke ervaring is dat ik Android fijner vindt werken, ook vooral door de hoge aanpasbaarheid. Echter, iOS zal ook kunnen voorzien in wat je vader wil doen met z'n tablet en zal dan ook een prima keuze zijn.

Daarnaast is het budget wat je noemt prima, maar ga je voor een iPad dan heb je toch in vergelijking minder opties als wanneer je voor dat bedrag een Android koopt.

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-03 11:35
kmf schreef op maandag 28 november 2011 @ 10:19:
[...]

Je kan het wel roepen, maar heb je het uitgetest?
Ik toevallig wel (OK, ik heb geen opa voor handen, dus effe iemand van 71 genomen)

Doel: aanleren hoe ie met familie in buitenland kan emailen, facebooken, foto's bekijken, krantensites lezen, boeken lezen.

Op een Android tablet (even tab 10.1 van iemand geleend) was meneer de hele tijd de weg kwijt.

Op een iPad2 was het makkelijk.
"In een app is linksboven altijd terug waar je bent. Op de blauwe letters kan je klikken".
"Als je niet meer weet waar je bent, op die ronde knopje met het vierkantje klikken. En dan per pagina kijken wat je nodig hebt".

Naast het consistente gebruik is de smoothness ook heel belangrijk. Omdat de tab vergeleken met de iPad2 minder smooth is, kreeg meneer minder snel feedback. Hij drukte extra hard, of druk/swiped juist meerdere keren (en raakt dan verdwaald in een app/screen omdat hij opeens in een dieper gelegen scherm komt)

Dat de smoothness heel belangrijk is, bleek wel toen ik hem met een ipad + ipad2 liet spelen. De iPad reageerde soms wat trager en dan gaat hij ook meerdere keren klikken (maar dan ging ie wel "linksboven" klikken tot ie kwam waar ie moet zijn)

* oh, zijn iPad2 wordt deze week bezorgd. In 2-3 uur tijd heeft ie namelijk al geleerd zelf facebook berichtjes te plaatsen, foto's gemaakt, gemailed, boeken en krantensites gelezen. Ik was bijna mijn eigen iPad kwijt :D
Wat betreft smoothness kan ik me iets voorstellen doordat ik mijn oma wel eens met een pc heb laten spelen, die verwachte ook instant feedback.

Maar die knoppen.. ok er zit geen fysieke knop voor op de tab maar 'op het huisje en je bent terug' lijkt me niet veel ingewikkelder. Linksboven = pijltje naar links?

71 en facebook btw, doet 'ie goed! Bij mijn oma (85) heb ik het al redelijk snel opgegeven, al zou touchscreen voor haar ook een uitkomst kunnen zijn (ze zat al op het pc scherm te drukken als ik me versprak en niet 'klikken met die knop op de muis' zei)
Ja, en dan te bedenken dat ie nog steeds niet de afstandbediening van de DVD-speler kan gebruiken...

Maar met "knop linksboven" bedoel ik ook de consistentie over de hele linie van iOS.
Alles is consistent opgezet en 99% van de ontwikkelaars houden zich ook aan de "best practices". En dan is het voor hem heel makkelijk om aan te leren hoe andere apps werken.
(hij was het trouwens die zei: "oh, knop linksboven is dus teruggaan". Het was mij zelf nog niet eens opgevallen. En wat blijkt, dat is bij alle apps zo)

En het is blijkbaar voor hem heel belangrijk dat er ergens een fysieke knop is die ook direct reageert (de onscreen van de tab had weer vertraging soms). En door de fysieke knop weet ie ook echt dat ie ergens op geklikt heeft.

De simpele "loader" van iOS helpt ook heel goed voor de digibeten. Je hebt immers maar 2 handelingen "knopje indrukken" en "de juiste pagina met knoppen zoeken"

• Gerjannn
Je zit de hele tijd over digibeten te praten, maar nergens staat dat zijn vader een digibeet is. Dus in dat geval gaat het niet op dat het 'makkelijker' is.
Gerjannn schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:28:
Je zit de hele tijd over digibeten te praten, maar nergens staat dat zijn vader een digibeet is. Dus in dat geval gaat het niet op dat het 'makkelijker' is.
Ik heb over de test die ik had gedaan. Niet meer over de vader van TS.

En los daarvan vind ik dat als een digibeet van 71 iOS makkelijker vind, dat iedere opa/vader dat ook wel vind.

[Voor 3% gewijzigd door kmf op 28-11-2011 11:57]

• Gerjannn
Klopt, maar een vader van 50 kan waarschijnlijk met allebei werken, zowel iOS als Android. Het beste is gewoon om naar de MediaMarkt te gaan, en met allebei te laten werken. Dan heb je het beste idee erover, in dit forum zijn het meer de fanboys die hun OS gaan lopen aanprijzen.

• Marxje1981
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Ik kan je niet vertellen welke je moet nemen.
Ik heb hetzelfde gehad met mijn vader. (nu 65)

Gebruik zelf beide (android phone en ipad). Heb hem all voors en tegens uitgelegd, itunes, flash, en voor android de korte retention time van updates etc etc.

End of story heeft hij gekozen voor de android, en nu 2 maanden later gaat deze toch het veld ruimen voor de ipad.

Moraal van dit verhaal, je kunt iemand alle feiten en meningen voorhouden, soms is het gewoon beter om zelf te zien en te ervaren wat er anders is.

I have the body of a god, shame it's a buddha......

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-06 09:43
Ik ben zelf in het bezit van een iPad2, iPhone en Samsung Galaxy Sii.

Eigenlijk kun je Android vs. iOS samenvatten als:

Android, meer mogelijkheden. Soms wat minder gebruiksvriendelijk (keuzes kunnen ook stress oproepen)
iOS, je wordt meer beknopt (geen folders, geen drag&drop vanuit Windows) maar alles werkt gladjes.

Als je zegt dat je pa het zakelijk wilt gebruikt, zou ik voor Android gaan. Je hebt 'gewoon' een mappenstructuur.
Wat ik irritant vind aan m'n iPad2 is dat ik geen goed/makkelijke folderbeheer kan doen.
Wellicht dat hier met Office voor iOS begin volgend jaar verandering inkomt.

En als ik heeel eerlijk ben:
Een tablet echt zakelijk gebruiken? Dan wil je een toetsenbord. Neem dan liever een slanke laptop.
En een tablet als speelgoed. En als het dan toch speelgoed is.... dan de iPad.

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06 18:40

SacreBleu

VR Enthousiasteling

Stpan schreef op donderdag 01 december 2011 @ 11:51:
Ik ben zelf in het bezit van een iPad2, iPhone en Samsung Galaxy Sii.

Eigenlijk kun je Android vs. iOS samenvatten als:

Android, meer mogelijkheden. Soms wat minder gebruiksvriendelijk (keuzes kunnen ook stress oproepen)
iOS, je wordt meer beknopt (geen folders, geen drag&drop vanuit Windows) maar alles werkt gladjes.

Als je zegt dat je pa het zakelijk wilt gebruikt, zou ik voor Android gaan. Je hebt 'gewoon' een mappenstructuur.
Wat ik irritant vind aan m'n iPad2 is dat ik geen goed/makkelijke folderbeheer kan doen.
Wellicht dat hier met Office voor iOS begin volgend jaar verandering inkomt.

En als ik heeel eerlijk ben:
Een tablet echt zakelijk gebruiken? Dan wil je een toetsenbord. Neem dan liever een slanke laptop.
En een tablet als speelgoed. En als het dan toch speelgoed is.... dan de iPad.
Met geen folders neem ik aan, dat je bedoelt dat je iPad niet wordt herkend als externe media.
Dit is meer persoonlijk, en kan niet echt worden gebruikt voor nadeel.
Dat iOS beperkter is kan ik in zekere maten wel beamen, maar ook een Amdroid toestel zul je opnieuw moeten flashen wil je het echte tweak werk verrichten.
Bovendien kan deze openheid alleen de stabiliteit van het apparaat in beding trekken, gooi genoeg programmas op je computer om het uiterlijk te veranderen van je bureaublad en je computer is ook langzamer.

Ik heb zelf een iPad 2 en gebruik hem voor mijn studie en mijn stage, en ik moet zeggen dat ik nog geen een keer heb geneigd om de laptop te pakken.
Aantekeningen en dergelijke gaat prima met pages of QuickOffice (ik heb beiden).
De keuze voor een iPad 2 was simpelweg omdat ik al android had op mijn telefoon, en ik dolgraag iOS wilde proberen.

Natuurlijk zul je het echte tekstverwerken nog doen aan je bureau gewoonweg omdat Office voor desktops meer mogelijkheden biedt.
Bovendien kun je op beide tablets prima aan toetsenbord aansluiten.

Maar de keuze die je moet maken ligt toch, inderdaad, bij jezelf.
Beide zijn het mooie apparaten, zeker.

[Voor 17% gewijzigd door SacreBleu op 01-12-2011 12:43]

Elite Dangerous: AmazingPaper

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:25

delorean7

Let's take the Aston toni

Misschien niet helemaal de plek, maar ik heb laatst de samsung teruggebracht ondermeer door 3x een klein defect en omdat hij toch mijn series niet meteen zonder enige aanpassing kon afspelen. Kan de ipad wel 720p mkv's afspelen?

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:41
delorean7 schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:19:
Misschien niet helemaal de plek, maar ik heb laatst de samsung teruggebracht ondermeer door 3x een klein defect en omdat hij toch mijn series niet meteen zonder enige aanpassing kon afspelen. Kan de ipad wel 720p mkv's afspelen?
Er zijn verschillende apps te downloaden die 720p MKV ondersteunen. Ik gebruik zelf AVPlayer HD. Werkt goed met bijna alle MKV's.
Ondersteunen is 1. Het soepel kunnen laten draaien is 2.

720p MKV werkt met de iPad2 ook niet helemaal soepel voor zover ik getest heb. Op de iPad1 al helemaal niet.

(maar ja, 720p werkte ook helemaal niet op mijn Athlon XP2200...)

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 09:22
Ik kan heel goed 720p mkv's streamen hoor via het programma "streamtome"

Geen enkel probleem en/of hickups.

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:59
720P films afspelen die gewoon op mijn iPad 2 staan is geen probleem, zelfs ondertitels zijn in te stellen en lopen vloeiend :).

gewoon nee.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
delorean7 schreef op zondag 04 december 2011 @ 12:19:
Mijn Ipad 2 speelt 720p gewoon vloeiend af. Heb hier echter ook de Galaxy Tab liggen van een collega, en die speelt het even makkelijk af. Ik kan er nu zo een MKV heenslepen in 720p zonder problemen.

• sjtienuh
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 08:52
Ik heb zelf zowel de tab als de ipad getest.

De Galaxy tab, was rete traag, een spelletje wat op mijn Desire Z goed draaide, draaide op de tab totaal niet.
Daarbij zoals al eerder aangegeven een zeer grote lag in het swipen. Het is een stuk plastic, wat voor mij ook direct een gevoel geeft dat ik GEEN degelijk apparaat in handen heb. Daarentegen zijn meer applicaties gratis. Maar is op het moment het aantal virussen toch wel verontrustend, zeker als je iemand hebt wat er minder goed mee overweg kunnen.
Veel mensen zeggen dat ze geen Ipad willen ivm Itunes, maar laat het ff zo zijn dat voor de tab KIES nodig is. Wat een veel rotter programma is om mee te werken. Zeker als je zoals ik vooral op mac computers werkt, waar de ondersteuning ook nog eens zeer slecht is. Waar itunes redelijk goed draait onder windows.

De ipad is snel, makkelijk in gebruik, voelt een stuk degelijker aan en vind hem ook nog eens vele malen mooier als de galaxy tab.

En tsjaah nog even over het flash gebruik van de tab, ik zou me daar niet zo druk om maken. Flash is einde verhaal aangezien zelfs adobe haar ondersteuning eraf heeft gehaald. En tsjaah van die spelsites, die zijn ook niet geschikt om met tablets op te werken aangezien de spellen werken met muisklikken.

En nee ik ben geen FAN-boy, ik heb beide apparaten objectief getest.

• Novi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-06 12:33
sjtienuh schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:46:
Ik heb zelf zowel de tab als de ipad getest.

Veel mensen zeggen dat ze geen Ipad willen ivm Itunes, maar laat het ff zo zijn dat voor de tab KIES nodig is. Wat een veel rotter programma is om mee te werken. Zeker als je zoals ik vooral op mac computers werkt, waar de ondersteuning ook nog eens zeer slecht is. Waar itunes redelijk goed draait onder windows.
Kies is niet nodig. Updates komen OTA. Media kan gewoon gesleept worden via USB en speelt zich gewoon af.

• STIMPPYYY
En wanneer komen die OTA dan? Ik heb met de GSII nog nooit een update OTA ontvangen, zelfs niet na een maand wachten.

• delorean7

delorean7

PWM schreef op maandag 05 december 2011 @ 19:44:
[...]

Mijn Ipad 2 speelt 720p gewoon vloeiend af. Heb hier echter ook de Galaxy Tab liggen van een collega, en die speelt het even makkelijk af. Ik kan er nu zo een MKV heenslepen in 720p zonder problemen.
Mmm dat is raar, want ondanks dat ik vele players geprobeerd heb lukte me het nooit om een actiescene in een MKV 720p bestand soepel te laten spelen op dat Tab. Omdat dit op de Galaxy S2 wel soepel gaat met hetzelfde bestand was dit ook een reden om dat ding terug te brengen.

Ik ga binnenkort wel even een Ipad2 regelen en kijken of dat inderdaad zo soepel werkt, kan je bijvoorbeeld zomaar een bestand kopieeren naar de Ipad2 zonder het te converteren? Voor mijn ipod gebruik ik gewoon winamp, voor mij werkt dat beter dan itunes.

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-03 11:35
Ook hier loopt 720p op de tab als een tiet.

Wel is het zo dat ik nu en dan helaas bestanden tegenkom die niet geopend kunnen worden ;(

• Mrs Redhair
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:55

Mrs Redhair

TruckingGirl

Mijn schoonmoeder gaf ik mijn Ipad2 even in handen en voila, ze zat op internet te youtuben. Deze vrouw had in geen jaren een pc aangeraakt en was gebleven bij windows 98.

Nu heeft ze thuis mijn oude pc staan met Linux Mint 11 er op en ze gaat als een speer. Ik heb ook een Notion Ink Adam 10 inch Android Tablet , maar vind de Ipad lekkerder werken. Wel even klooien zodat flash toch werkt. Kwestie van een andere browser gebruiken.

Mijn keus is duidelijk , de Ipad wint. En als mijn LG Chic smartphone kapot gaat, dan komt er ook een IPhone.

[Voor 7% gewijzigd door Mrs Redhair op 06-12-2011 17:19]

Instagram:Ambitielozemeisjes

• Rebel8319
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 09:22
JohnBQ schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:39:
Ook hier loopt 720p op de tab als een tiet.

Wel is het zo dat ik nu en dan helaas bestanden tegenkom die niet geopend kunnen worden ;(
Kwestie van een andere goeie player vinden denk ik.

https://www.instagram.com/indigobeatz_rebelchild/

• STIMPPYYY
En een fatsoenlijke rip downloaden.

• delorean7

delorean7

STIMPPYYY schreef op woensdag 07 december 2011 @ 09:53:
En een fatsoenlijke rip downloaden.
Wat een kul argument, dat doe ik toch ook niet met mijn media center? Het moet t gewoon afspelen.

• STIMPPYYY
Kul? Wat is het niet 'aankunnen' van HD video. Dit kan ook zijn als de boel out of sync loopt. Dit kan wel degelijk veroorzaakt worden door een slechte rip.

• delorean7

delorean7

STIMPPYYY schreef op donderdag 08 december 2011 @ 21:21:
Kul? Wat is het niet 'aankunnen' van HD video. Dit kan ook zijn als de boel out of sync loopt. Dit kan wel degelijk veroorzaakt worden door een slechte rip.
Natuurlijk, dat is een punt. Alleen mijn voorbeeld paar regels terug is een video die het op de S2 en MC goed doet maar waarbij de actie scenes problemen hebben op de galaxy tab 10.1. Als gebruiker ben ik er dan meteen klaar mee.

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-06 17:04
Heb een tijdje terug een galaxy tab gehad. Had nog nooit een Android en dacht het lijkt toch allemaal op elkaar.
Het viel toch erg tegen, zitten nogal wat kinderziektes in en belangrijkste voelde toch niet echt lekker aan. Heb de Samsung weer verkocht en een iPad 2 gehad, zeker geen spijt van gehad. Ook gebruik ik het alleen om wat te browsen,mailtje checken, video-tje en simpel spelletje dus al is Android wat opener,
de iPad voldoet prima aan mijn eisen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee