Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf gisteren krijg ik af en toe zomaar de melding 'Phonespy, always know where your friends are' via het Android systeem en blijft ook daarna in de werkbalk staan. Als ik erop klik gaat hij naar een website waar ik hem kan installeren. Alleen kost het gebruik van die app je dus € 1,50 per bericht! Hij wordt gelukkig niet automagisch geInstalleerd zoals toen met die 'Melkfabriek' app. (of zoiets)

Het vreemde is dat de melding komt via het Android systeem. Ik heb nooit iets aangevraagt of bevestigd. Is mijn telefoon geinfecteerd? Zijn er hier meer mensen die deze ongewenste reclame op deze vreemde manier binnenkrijgen? Spam dus...

Heb er niks over gevonden dus wel een topic waard denk ik?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 10:30 ]

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:24
kijk eens met een app als deze welke processes er draaien en ook welke er bij startup vermeld staan.

Verwijderd

Topicstarter
Die heb ik al toevallig, maar heb die app niet gedownload. Het is alleen raar dat ik de melding krijg via het systeem, en er niet om gevraagd heb. Een gepushed reclamebericht zeg maar die je naar een website stuurt en dan daar de mogelijkheid om een apk te downloaden met een waarschuwing dat het een abonnement is en dat het € 1,50 per bericht kost. Vind het een nogal opdringerige manier en lijkt me niet de bedoeling. Ik heb dus niets aangevraagd, niets gedownload en toch dat bericht.

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Lijkt op een gevalletje AirPush. Bekijk de apps die je gisteren of recent hebt geinstalleerd (meestal zal je in de commentaarsectie ook al kunnen lezen dat het AirPush gebruikt omdat gebruikers er niet blij mee zijn) en je zal de app vinden die met de AirPush ads wordt geleverd.

Zie de volgende apps voor detectie en eventuele opt-out:

https://market.android.co....brosmike.airpushdetector
https://market.android.com/details?id=com.airpush.optout

Het zou ook nog een ander advertentienetwerk dan AirPush kunnen zijn. Dan moet je even wat verder zoeken...

Dat zit wel Schnorr.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik erop klik stuurt hij me naar wap.mozzi.com, een content aanbieder. Het gebeurt, tot nu toe, alleen als mijn toestel (LG O2X) opnieuw opstart. Ik zal die apps eens proberen die je noemt, maar denk dat ik de boosdoener al wel weet.

Edit De app die ik dacht is het toch niet, het is mp3 download of Mobo Video Player Pro. Ik ga die laatste maar verwijderen en kijken of het nu beter gaat.

Edit2 Ik had er 2 versies van mp3 music download opstaan, een normale en de Pro versie. De normale heeft 5 verschillende versies voor reclame! De pro 1, namelijk MobClix. Hopelijk ben ik er nu vanaf.

Edit3 Het heeft gewerkt. :)

Met Addons Detector vind hij ze ook, en daarmee zie ik ook dat er heel veel apps zijn die reclame aanbieders gebruiken. Ik neem aan dat die niet zo hardnekkig zijn als die airpush.

Bedankt voor de tip!

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 10:46 ]

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11 11:28
Zelfde hier,
Friggin abbodienst.

Staat wel een opt out website bij, maar daar moet je OF een opt-out-app installeren (buiten de market om) of je 06 of imei nummer invoeren.
3 opties die ik niet vertrouw :P

Zo maar ff doorzoeken hoe ik dat ding wegkrijg

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10 00:59

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Ik heb hier ook last van, alleen ontdekte ik het pas de afgelopen week, omdat ik mijn toestel al zo lang niet had opgestart.

Airpush Detector laat zien dat MP3 downloader adds pusht, dus heb ik die verwijderd.
Dat lijkt te hebben geholpen...

Dank voor de melding en de oplossing, want via google vond ik niets... :)

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11 11:28
Airpush inderdaad...
die detector heeft t m geflikt :) (hier ook, had alleen d eoplossing niet neergezet -_- )

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 10:26:
Met Addons Detector vind hij ze ook, en daarmee zie ik ook dat er heel veel apps zijn die reclame aanbieders gebruiken. Ik neem aan dat die niet zo hardnekkig zijn als die airpush.
Op zich hoef je voor al die advertentienetwerken niet bang te zijn :) ze zorgen er tenslotte voor dat je veel apps gratis mag gebruiken :Y

De enige netwerken (afaik) die ook aan zgn "notification ads" doen zijn Airpush, Leadbolt, Appenda en nog een waarvan ik de naam even kwijt ben, de rest is redelijk veilig.

Daarnaast doet Airpush ook nog aan homescreenicoontjes, wat ze met stip op nummer een het meest gehate netwerk maakt onder gebruikers en een van de meest geliefde netwerken onder ontwikkelaars, omdat die laatsten er daadwerkelijk iets mee verdienen ipv de paar centjes per gebruiker die je met banners krijgt doordat Google er jaren terug voor heeft gezorgd dat banners niets (!) opleveren tenzij iemand er daadwerkelijk op klikt. En dat maakt het als ontwikkelaar uiteraard veel moeilijker om een app van updates en meer features te voorzien, want zonder geld kan je geen eten betalen en ga je dood en in de hemel is geen internet.

Vertoningen van banners bij de meeste netwerken leveren dus weinig op en is de reden dat ontwikkelaars uitwijken naar andere diensten.

Dus als je wil dat Airpush ed. niet de overhand krijgt dan is het verstandig om je apps te gaan kopen of vaker op advertenties te klikken. Hoe meer mensen dit doen, hoe minder groot de kans is dat de ads nog irritanter gaan worden :Y

Zomaar even wat achtergrondinformatie :P

Dat zit wel Schnorr.

Pagina: 1