• bas1986
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-06 10:13
Ik zit met het volgende:

Een pc met kabel rechtstreeks aangesloten op het Speedtouch modem geeft keurig internet.

Nu heb ik er een Linksys E1000 tussen gehangen (i.v.m. draadloos), ook met kabel rechtstreeks aangesloten op de pc. Nu geeft de pc alleen "lokaal netwerk" weer en kan ik niet meer op het internet. Ik heb keurig de stappen doorlopen met het installatie cd'tje van linksys.

Iemand een idee?

Alvast bedankt.

• wallywally
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-03 22:06
Hoe ziet de config van die linksys eruit?

IP gegevens van PC, Linksys, Speedtouch. Ik neem aan dat het een NAT situatie is vanaf die Speedtouch.

Met dit soort info kan niemand je helpen.

Graag meer info

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02
Ook hoe de 2 routers op elkaar aangesloten zijn. Een internet router zomaar aan een andere internet router hangen gaat 9 van 10 keer verkeerd; slimste is eigenlijk om de speedtouch in bridge mode te laten werken zodat het in weze een dom modem wordt. Je Linksys krijgt dan je internet IP.

als je echter telefonie gebruikt icm. de speedtouch dan gaat het echter niet werken; bij bridging mode verlies je je telefonie functionaliteit van je speedtouch

Pvouput live

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Misschien ook handig om erbij te zetten welke Speedtouch je hebt?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 19:19
Krypt schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:33:
Ook hoe de 2 routers op elkaar aangesloten zijn. Een internet router zomaar aan een andere internet router hangen gaat 9 van 10 keer verkeerd; slimste is eigenlijk om de speedtouch in bridge mode te laten werken zodat het in weze een dom modem wordt. Je Linksys krijgt dan je internet IP.

als je echter telefonie gebruikt icm. de speedtouch dan gaat het echter niet werken; bij bridging mode verlies je je telefonie functionaliteit van je speedtouch
wie zegt dat de speedtouch ook een router is?
maar als het er wel een is heb je kan je hem niet zo maar in bridge mode zetten.
want je dan heb beste kan doen is de speedtouch via een lan poort op de linksys aansluiten via een lan poort.
als het via de wan poort komt namelijk zal hij de dhcp van de speedtouch niet door laten.
als je dan de dhcp van de linksys uit zet zal het waarschijnlijk wel werken. anders moet je even op het forum zoeken dan daar staat precies hoe het moet.

• bas1986
wallywally schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:29:
Hoe ziet de config van die linksys eruit?

IP gegevens van PC, Linksys, Speedtouch. Ik neem aan dat het een NAT situatie is vanaf die Speedtouch.

Met dit soort info kan niemand je helpen.

Graag meer info
Op de pc staat alles op "Obtain automatically". Deze krijgt zijn ip via dhcp van de linkys nu (range 192.168.0.x)
Het speedtouchmodem heeft een vast ip (86.86.x.x) / vaste default gw / vaste dns.
Wat betreft de Linksys, deze krijgt nu van de speedtouch een adres.

Wellicht moet ik de vaste gegevens van de Speedtouch "vast" in de linksys zetten onder "internet connections type"? Deze staat nu op Automatic Configuration - DHCP.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09 16:41
Wellicht een stomme vraag, maar heb je de kabel vanuit de Speedtouch wel in de WAN-poort van de Linksys gestoken ?

Met deze vraag ga ik uiteraard wel vanuit dat je Speedtouch gewoon je ADSL modem is :)

[ Voor 28% gewijzigd door nextware op 10-11-2011 10:41 ]

• bas1986
nextware schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:40:
Wellicht een stomme vraag, maar heb je de kabel vanuit de Speedtouch wel in de WAN-poort van de Linksys gestoken ?

Met deze vraag ga ik uiteraard wel vanuit dat je Speedtouch gewoon je ADSL modem is :)
Uiteraard zit de kabel op de internet ingang van de linksys.
En de Speedtouch is inderdaad het ADSL modem.

• firefly112
bas1986 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:50:
[...]

Uiteraard zit de kabel op de internet ingang van de linksys.
En de Speedtouch is inderdaad het ADSL modem.
heb je de tekst van mij wel gelezen???

je moet de kabel in de linksys router NIET! in de wan poort doen maar in een lan poort en de dhcp van de linksys uit zetten

• firefly112
Als je zelf een beetje had gezocht op het forum was je deze Guide wel tegen gekomen.
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• bas1986
firefly112 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:34:
Als je zelf een beetje had gezocht op het forum was je deze Guide wel tegen gekomen.
Bedankt, ik ga dit vanmiddag eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas1986
firefly112 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 11:34:
Bedankt! Dit was het inderdaad. De rest ook bedankt voor de input!
Pagina: 1