Coppermine vs Athlon, UITGELEGD graag

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Biosphere
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 15:26
ik heb weinig verstand van de aspecten van een processor, Ik wil nou wel eens uitgelegd hebben hoe het zit met cache, busspeed.
en welke op welk front het beste is in combinatie met een mobo.
ik wil zelf 600mhz. dus dat is ongeveer voor

intel>
mobo: fl 300,-
proc: fl 700,-

amd >
mobo: fl 430,-
proc: fl 500,-

Het verschil, fl: 70,-, vervalt omdat de kasten voor de athlon duurder zijn.
ik geloof dat ik zo goed gerekend heb.

Ik ga de pc gebruiken voor muziek>Sample-en

plz. help me

Verwijderd

De Athlon is 0.25micron techniek met aparte cache geheugens op het PCB van de Processor, terwijl de Coppermine 0.18micron techniek gebruikt, met de cache geheugens geintegreerd in de CPU, dus ook dezelfde snelheid van de CPU frequenzy, daardoor gebruikt ook de Coppermine een lager voltage, waardoor weer minder warmte wordt ontwikkeld, en de overklok mogelijkheid groter wordt...

• Beaves
  • Laatst online: 12:08

Beaves

Usque ad Finem

En de Coppermine is vanaf 600MHz sneller door z'n cache geheugen dan de Athlon.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

harry=> heb jij lopen slapen ofzo, de Athlon wordt tegenwoordig(nou al een paar maanden) met de 0.18 micron techniek gemaakt dus wat je daarover zegt slaat nergens op.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

Als je multimedia applicaties SSE ondersteunen dan vlamt de Coppermine de Athlon er heel hard uit. Niet ondenkbaar in de nabije toekomst.

Verwijderd

Ja Frank, excuus, ik sliep half... ;)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 15:27
Als je f 300,- voor je mobo wilt nemen, kun je een Msi 6309 of Asus P3v4x nemen.

Als je daar voor f 700,- een P3-600E bij koopt, kun je die overklokken naar 800mhz.

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

volgens mij is de kans op een stabiel werkend systeem groter met een p3 dan met een athlon. (wat ik allemaal lees hier op GoT..) dus volgens mij kan jij het beste voor de p3 gaan. Wel lekker over te klokken, maar als je dat niet wil natuurlijk niet nodig :)

Verwijderd

Als ik nu iets moest kopen zou ik denk ik een Abit KA7 met een Athlon 700 ofzo kopen denk ik . Zal +/- 1050 gulden kosten . Athlon 700 a 639,- (Eynstein) en een KA7 a dik 400 gulden . Ik heb overigens zelf een Coppermine 600@+/-800 op een BE6-2 . De Athlons zijn op dit moment goedkoper aan het worden , ik zag de eerste prijsverlagingen al bij Narwal .

• Biosphere
  • Laatst online: 22-02 15:26
wat doet het cache geheugen eigenlijk?

Verwijderd

cache is een extra geheugenbuffer tussen je RAM en je CPU, maar veel sneller dan RAM.

Verwijderd

Mijn Coppermine550E loopt stabiel op 800MHz, met PC100 Hyundai's op bussnelheid 145MHz.(MSI)
Pagina: 1