Sitecom 300n op UPC moden/router aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 307993

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb maak thuis al geringe tijd gebruik van een Thompson draadloos modem/router van UPC.
Nu is de verbinding boven in het huis minimaal en heb ik al enige tijd geleden een sitecom 300N router bijgekocht om het netwerk uit te breiden.
Ik heb een kabel welke normaal mijn computer van internet voorziet in de 2e router gestoken en de nieuwe (sitecom) router geeft een wifi netwerk met super bereik.
Het lukt alleen maar niet om er ook internet op te krijgen.
Ik hoop dat jullie daar een antwoord op hebben.

B.v.d.

Erwin.

• Daffie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21-04 01:46
(jarig!)
Een beetje onderzoek hier op GoT kan geen kwaad.
Ik maak uit je verhaal op dat je die router alleen wilt gebruiken om je draadloos bereik te vergroten. In dat geval biedt deze guide uitkomst.

Anoniem: 307993

Topicstarter
Deze guide heb ik helemaal opgevolgd maar de nieuwe router geeft geen internet. Ik heb zijn IP veranderd naar 192.168.200.200. Als ik dit nu in de browser typ kom ik niet meer in het menu waar ik voorheen de instellingen kon aanpassen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Met zo weinig informatie denk je blijkbaar dat wij glazen bollen hebben...

Even zo helder mogelijk gesteld:
  • Je Thomson (niet Thompson...) modem/router is een modem, NAT router en DHCP server. Dat hoeft je Sitecom allemaal niet te doen.
  • In de Sitecom moet je dus de DHCP server uitzetten (meestal in een "LAN" menu oid)
  • Vervolgens moet je in de Sitecom NAT uitzetten (dit kan ook "bridge mode" heten, die je dan aan moet zetten)
  • Nu heb je je Sitecom router feitelijk ingesteld als access point
  • Soms moet je na die tweede handeling de kabel van de modem/router naar je Sitecom AP in een van de LAN-poorten van de Sitecom steken. Soms hoeft dat niet en kun je het in de WAN-poort steken.
Als dit niet lukt, graag aangeven exact wat je gedaan hebt, welke instellingen je veranderd hebt en waarin, en exact welke meldingen je krijgt.

Oslik blyat! Oslik!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:26
geeft de thompson router zelf ook een ip uit via DHCP in het 192.168.200.X netwerk of doet hij dit in de 192.168.1.X netwerk? en er zit ook verschil tussen de sitecom router (WAN poort) een ip geven of de management interface (lan poorten) een ip geven.

[ Voor 34% gewijzigd door firefly112 op 10-11-2011 14:42 ]