Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe PC wil niet opstarten

Pagina: 1
Acties:

• ninosm1
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
Hoi
voordat ik begin... ik weet niet of ik het hier mag plaatsen omdat ik dit misschien in een apart forum moet maar ik kon geen forum vinden waar ik dit dus kon vertellen

Gisteren heb ik eindelijk mijn pc onderdelen ontvangen
en natuurlijk heb ik ze gelijk in elkaar gezet
nadat ik klaar was wou ik het natuurlijk ook testen :P
maar het vervelende is, als ik op de power knop druk dan gaat alles aan ( de 2 LED's op de GTX 560 TI en de LED op mn moederbord en de fans ) en na 1 seconde gaat alles weer uit maar de LED's blijven nog steeds aan ( groen kleurig )
ik moet steeds weer de voeding uit doen en dan weer aan om dat nog een keer te kunnen doen ( hopen dat het dan wel lukt )
ik heb alle kabels aangesloten op de goede plek
hier is een plaatje van de onderdelen die ik heb aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/420/asusam3m5a78lmusb3srgbl.jpg

en dit zijn alle componenten die ik dus heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sharkoon Vaya€ 22,60€ 22,60
1Corsair Builder CX600 V2€ 57,07€ 57,07
1Corsair CMV4GX3M1A1333C9€ 17,66€ 17,66
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 95,90€ 95,90
1Asus M5A78L-M/USB3€ 54,60€ 54,60
1Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5€ 197,-€ 197,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 444,83

De HDD heb ik gekocht bij alternate hellaas staat die niet in de pricewatch

ik wou eerst de voeding en de moederbord terug sturen naar alternate maar ik heb me bedacht omdat ik misschien beter eerst aan de professionals kan vragen :P

owja als ik de computer opstart dan krijg ik niets te zien op mn beeldscherm
en als ik de pc aan heb dan hoor ik een zacht piep geluid dat nooit stopt ( tenzij ik de stekker eruit trek )
het klinkt net als de pieptoon die zogenaamd niet hoorbaar is voor oudere maar dan wat zachter
en ik heb wel de goud kleurige "schroefjes" gebruikt zodat de moederbord niet de kast aanraakt

kan iemand mij misschien hiermee helpen?

* sorry als ik het niet zo duidelijk heb uitgelegd zit half slapend dit te typen :O *

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-11 11:28
Bios die je chip nog niet pakt?

Pieptoon klinkt als een coilwhine... Waar komt die vandaan?

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:25
Ga eens na of alles wel juist is aangesloten. (ik heb mensen gezien die zelfs DDRx sticks er verkeerd in konden doen)
Met name de `vergeetbare` stekkers. Zoals de cpu atx 4-pin bij de cpu socket of de pci atx 6 pin op je videokaart.

Al lijkt het mij het verstandigst om eerst zonder pci-videokaart te draaien, want on-board heeft hij er toch al een.

Een bios reset kan geen kwaad, ook het aansluiten van het meegeleverde piepertje kan helpen.

Die hoge piep komt uit je voeding, en daar is in principe niets mis mee. Veel goedkopere modellen hebben dat.

• ninosm1
@kawarez ik heb echt geen idee waar de geluid vandaan komt als ik mn oor naast de pc doe dan hoor ik het alsof het van alle componenten komt

@jeroen ik heb alles juist aangesloten
en ik heb de ddr3 stick op alle slots gebruikt maar nog steeds de zelfde resultaat
en ik ook de onboardvideokaart gebruikt maar ook de zelfde resultaat
en hoe moet je bios reseten?
heb de meegeleverde piepertje ook aangesloten maar daar hoor ik niets van

• NoNoAD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-12-2023
ik zie maar een reep geheugen, moet dat er niet 2 zijn? of was dat alleen bij intel borden?

skullcrusher

• ninosm1
ja ik heb idd alleen maar 1 "reep" geheugen
maar 1 "reep"geheugen van 4GB is toch wel voldoende?

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met 1 DIMM moet het systeem ook gewoon functioneren.

Haal eens alles los wat je niet echt nodig hebt en laat alleen de GPU, Processor en geheugen zitten. Ook de kabels die je niet persee nodig hebt los halen (alleen voeding voor het moederbord heb je in principe nodig). Haal tevens de stroom van de overige componenten zoals hdd en dvd los.

https://discord.com/invite/tweakers

• jeroen3
Dat zal wel de reden zijn dat hij niet functioneert.
Sla de handleiding van je moederbord er eens op na, en de compatibiliteit list op de website van Asus.

Moderne processoren verwachten volgens mij Dual Channel geheugen, met 2 geheugen sticks.

[ Voor 0% gewijzigd door jeroen3 op 09-11-2011 23:49 . Reden: moeder processoren -.- ]

• ninosm1
@redfoxert heb ik gedaan maar bleef t zelfde

@jeroen ik heb net de compatibiliteits list van asus gedownload en mijn ddr3 stick staat er niet tussen maar dat kan dit toc niet veroorzaken?
en ik heb de handleiding gelezen maar ik kan nergens lezen dat ik dual channel geheugen nodig heb ;S

• jeroen3
Dat kan, als er maar niet "unsupported" bij staat.

En waarschijnlijk wel iets over de installatie en de kleur blauw en zwart van de sockets. Dat heeft een reden.

• Boszna
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 09:01
Heb je al geprobeerd alles buiten de kast aan te sluiten?

Dus je moederbord met processor en 1 geheugenreepje in dimm1 en je voeding sluit je alleen aan met de 24pin en 4pin connector. gebruik het liefst dan ook gewoon de onboard video aansluiting van je moederbord.

Controleer nog even je processor op verbogen pinnen..

[ Voor 9% gewijzigd door Boszna op 09-11-2011 23:54 . Reden: aanvulling ]

• ninosm1
er staat geen unsupported bij en ik heb mn ddr stick in de blauwe en de zwarte gedaan maar nog steeds is er niets verandert

dit staat er in de compatibileit list van asus :

4 DIMM Slots
• 1 DIMM: Supports one module inserted in any slot as Single-channel memory configuration
• 2 DIMM: Supports one pair of modules inserted into eithor the blue slots or the black slots as one pair of Dual-channel memory configuration
• 4 DIMM: Supports 4 modules inserted into both the blue and black slots as two pairs of Dual-channel memory configuration

wat betekent dit?

• ninosm1
@boszna nee dat heb ik nog niet gedaan omdat ik dan niet weet hoe ik het aan moet doen
en mijn voeding heeft een 8 pin connector en een 24 pin connector maar mn moederbord heeft een 4 en 24 pin connector

maar volgens mij kan een 8pin ook op een 4 pin toch?

Edit:

sorry voor dubble post |:(

[ Voor 7% gewijzigd door ninosm1 op 09-11-2011 23:57 ]

• jeroen3
Er MOET een connector in de 4 pin op je moederbord.

Mogelijk kan je de 8 pin in 2x4 'breken". Maar 8 moet er ook in kunnen. (ATX is namelijk fool proof)
Maar past het niet makkelijk, dan past het niet!

• Boszna
Corsair geheugen is gewoon goed en werkt altijd wel samen met het moederbord.

als je 8pin connector los kan halen en 2x4pin dan is het goed.
Je kan ze gerust van elkaar los trekken, ik weet dat ze op die Corsair voeding stevig in elkaar geklikt zitten.

Mocht je ze absoluut nog los kunnen halen, dan heb je waarschijnlijk de verkeerde 8pin connector gepakt, die bedoeld is voor de videokaart.

• ninosm1
jeroen3 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:57:
Er MOET een connector in de 4 pin op je moederbord.

Mogelijk kan je de 8 pin in 2x4 'breken". Maar 8 moet er ook in kunnen. (ATX is namelijk fool proof)
Maar past het niet makkelijk, dan past het niet!
past met gemak ;P en ik heb een mini ATX ( weet niet of dat veel uitmaakt )
kan het zijn dat ik toch een sterkere voeding nodig heb? 700 watt inplaats van 600?

• jeroen3
Nee, 600 watt is genoeg.
Doet hij het ondertussen al?

• ninosm1
Nee ik heb echt alles gedaan wat ik kan doen maar hij wil gewoon niet opstarten alles gaat gewoon uit na 1 seconde maar de leds op de moederbord en vidkaart blijven gewoon aan

• Boszna
heb je hem ook al buiten de kast kunnen testen?

als je geen matje hebt, dan kan je het moederbord ook gewoon op de doos leggen en alles aansluiten.

Heb je het al geprobeerd met één geheugen module per keer?

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Heb je alle kabels er ook daadwerkelijk goed in gestoken, zo dat ze helemaal in de aansluitingen zitten?

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• ninosm1
nee dat heb ik nog niet gedaan omdat ik niet weet hoe ik t dan aan moet doen

en ja ik heb steeds met 1 geheugen module geprobeerd

en ik heb ook alle kabels goed aangesloten ik kan ook niet verder op drukken omdat ik bang ben dat ik de moederbord breek

[ Voor 32% gewijzigd door ninosm1 op 10-11-2011 00:07 ]

• Boszna
Je kan je moederbord dan aandoen door met een balpen (iets van metaal) de 2 pinnen aan te raken waar normaal gesproken de power connector van het frontpaneel zit.

• jeroen3
Voordat je alles uit je kast haalt.
Probeer een CMOS reset. Zie 1.1.9 in je handleiding.

• ninosm1
dat moet ik hellaas morgen maar gaan doen omdat ik nu moet slapen :p ik vertel jullie morgen wel of het gelukt is of niet

• Boszna
kan je je voeding helemaal loshalen van je moederbord en dan het batterijtje van het moederbord loshalen en dan een paar keer op de aanknop drukken.

daarna kan het batterijtje weer terug en sluit je je voeding weer aan.

Zou je dat nog snel kunnen doen :P?

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ninosm1 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:34:
maar het vervelende is, als ik op de power knop druk dan gaat alles aan ( de 2 LED's op de GTX 560 TI en de LED op mn moederbord en de fans ) en na 1 seconde gaat alles weer uit maar de LED's blijven nog steeds aan ( groen kleurig )
ik moet steeds weer de voeding uit doen en dan weer aan om dat nog een keer te kunnen doen ( hopen dat het dan wel lukt )
Precies de symtomen van kortsluiting en een voeding die dit probeert de PC te beschermen tegen "total destruction" :p Lijkt op kortsluiting en voeding die in de kortsluitbeveiliging schiet.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• ninosm1
dus wat kan ik nu het beste doen volgens jou? een nieuwe voeding kopen? of?

@boszna dat ga ik geljk doen als ik thuis ben

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ninosm1 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 10:05:
dus wat kan ik nu het beste doen volgens jou? een nieuwe voeding kopen? of?
Alles buiten de kast aansluiten, bijvoorbeeld op de doos van je moederbord of op een plank.

Loop de aansluitingen nog eens na en kijk of je niet de verkeerd 4 pinnen van de 8pins voeding in de 4 pins connector hebt geforceerd.

https://discord.com/invite/tweakers

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:48
Heb je wel afstandbusjes gebruikt?

• ninosm1
bedankt voor jullie hulp allemaal :D hij doet het nu perfect ik moest gewoon de schroefjes niet zo strak draaien :$

nou moet ik nog windows 7 instaleren xD

• -The_Mask-
  • Niet online
Er klopt iets niet, het was dus duidelijk kortsluiting maar kortsluiting krijg je niet door de boutjes te strak aan te draaien. Of je gebruikt geen afstandsbusjes, of afstandsbusjes op plekken waar ze niet horen maar dan kan het mobo als nog in rook opgaan.

AMD Nieuwsdiscussie

• ninosm1
volgens een vriend van mij had ik de schroefjes te strak gedraaid waardoor de stroom ook naar de kast liep ofzo ik weet niet meer precies hoe het zat maar dat maakt nu niet zo veel uit want hij doet het gewoon :D alleen moet ik morgen een nieuwe dvdrom halen met sata inplaats van IDE want mn moederbord heeft geen IDE ;S

• -The_Mask-
  • Niet online
Probleem is alleen dat het niet klopt wat hij zegt. Dus ik zou maar opzoek gaan naar de echte reden voordat je mobo naar de eeuwige jachtvelden is.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1