• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-12 10:34
Voor een projectopdracht heb ik de vraag gekregen de juridische aspecten van een bank financiering te benoemen. Wat ze willen weten is welke zekerheden de bank zal eisen van de onderneming en hoe deze zekerheden juridische in elkaar zitten. Het gaat hierbij dan om een opdracht voor Belastingrecht. Nu zoek ik geen hapklare andwoorden maar hoop dat iemand me op weg kan helpen. Ik denk zelf als eisen van de bank aan onderpand, goed ondernemingsplan of goede vooruitzichten, winst in het verleden behaald, directeuren die eventueel garant staan etc. (Het gaat om een bestaande onderneming die wil uitbereiden). Nu zit ik alleen met het belastingrecht gedeelte van deze andwoorden. Wat zou ik me hiermee voor moeten stellen ? Ik heb geen idee als ik eerlijk ben namelijk :( Alvast bedankt voor jullie hulp !!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:21

• clonedonkey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-12 10:34
Klopt idd maar dat is omdat daar tot nu toe geen echte reacties komen. Ik zoek zoals gezegd geen uiwerking ofzo maar meer een duwtje de juiste richting in. Waar moet ik aan denken. Ik heb al wat dingen genoemd die bij een financiering belangrijk zijn voor de bank maar wat voor juridische kant zit daaraan...

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
De specifieke boeken via Google Books helpen ook niet? Of zijn die te uitgebreid?

Daarnaast mag je woorden combineren in het Nederlands, zoals bankfinanciering :). Leest wat prettiger en zoek je beter mee!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:44

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Wat let je om je eigen bank binnen te lopen (mogelijk van te voren telefonisch afspraak maken) en te vragen om een toelichting door iemand die het professioneel doet? :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-12 16:58

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voor huiswerkvragen dient van te voren toestemming aan de moderators gevraagd te worden; bovendien past dit onderwerp niet in W&L...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.