Backup vanaf kantoor naar huis/andere locatie

Pagina: 1
Acties:

• nhw026
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-11-2025
Hallo,

Zit met het volgende probleem, wij hebben een windows 2003 server op kantoor voor onze file opslag.
Nu wil ik deze graag gebackup hebben naar een externe locatie, het probleem is alleen de omvang van de backup. Deze bedraagt ongeveer 500 gb aan bestanden.
Nu is dit natuurlijk niet te doen elke naht over een adsl lijn, dus mijn idee was om alleen de nieuwe/ aangepaste bestanden te backuppen
Maar kan hier goed programma of andere oplossing voor vinden!
Zit zelf te denken aan 2 grote nas machines te kopen. Maarhoe krijg ik deze gebackuped liefst via ingebouwde software.

Iemand een idee ?

• nasdude
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21-12-2025
netgear readynas bied daar prima oplossingen voor, nas aan kant 1, nas aan kant 2 en draaien maar...

misschien handig hoe ik mijn backups geregeld heb in een datacentrum waar ik draai
zelf heb ik 10 (welliswaar) linux servers in beheer in een datacentrum, op een lokaal lan heb ik vervolgens een kopie van de actuele data staan van die 10 servers.

Deze data rsync ik snachts naar locatie 2 (de backup locatie)

Nadat die actie klaar is kijk ik op de backup locatie wat de verschillen zijn sinds de backup van gister en maak ik daar met rdiff een backupje van