• mellebast
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-07-2025
hallo,

om te beginnen zal ik de producten even vermelden waar het overgaat.

Asus SABERTOOTH X58 (1366)
intel core i7 930
OCZ Gold DDR3 PC3-16000 Low-Voltage Triple Channel
Crucial C300 64gb
Western Digital Caviar Black WD1002FAEX, 1TB
asus HD 6870
Cooler Master 850W

dit werkt dus voor geen meter helaas... (altans ik krijg het niet aan de praat..)
het geheugen moet ik dat handmatig op zn ferquenties zetten?
en ziet iemand hier misschien een bekend probleem in?
hij krijgt de heletijd BSOD en windows installleren lukt ook al niet helemaal meer.

graag uw hulp en bedankt daarvoor
:'(

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:27

D4NG3R

kiwi

:)

Begin maar eens de standaard stappen te ondernemen:
Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Op de gok genomen is het je geheugen, dus een rondje* Memtest86+ zou ik eens mee beginnen.
Waarom het geheugen? Omdat het installeren van het OS amper wil en je in het OS zelf constant blue screens krijgt. Maargoed ik weet niet welke info de BSoD's gaven dus dit is ook maar een speculatie.

*Rondje Memtest86+ houd in dat je het minimaal 8u (Liever richting de 12u) laat draaien om uitsluitsel te krijgen. Bijv 's nachts. Zorg ervoor dat het geheugen op de fabrieksnelheid, met de fabriekstimings en het fabrieksvoltage staat. Dit vind je op de verpakking of op de website van OCZ. Krijg je vrijwel direct al errors kan het dus al zijn dat je geheugen (Of IIG een van de DIMM's) brak is. Elke gevonden fout is er 1 teveel en kan al zorgen voor een instabiel systeem (Wat je dus recht geeft op garantie).

Eventueel eerst elke DIMM apart testen voor een uur (of 2) voordat je ze allemaal samen een lange test laat doen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• mellebast
de BSOD begon met 0003 enz.....
maar bedankt voor de info ga ik proberen.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Als je na een BSoD direct reset en niet de kans krijgt om een foto te maken of de foutcode(s) over te schrijven moet je even dit doen:
http://pcsupport.about.co...tic-restart-windows-7.htm

(Het staat nergens vermeld, maar met het bovenstaande systeem ga ik er haast van uit dat je Win7 gebruikt)

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
BSOD en windows installeren werkt al helemaal niet meer.... BSOD krijg je als je windows al geinstalleerd hebt ;).

Maar welke melding krijg je bij de falende windows installatie? Heb je een nieuw systeem gemaakt en daar je oude schijf ingezet? Dan zal hij waarschijnlijk falen doordat de schijfcontroller onder andere veranderd is.

Carpe Diem

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar hoe kom je aan een BSOD als je geen OS geinstalleerd hebt?

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik gok erop dat hij in zijn huidige Windows installatie BSoD's krijgt en dat herinstalleren fijn word beëindigt/vastloopt ect.

En daarnaast kan je "gewoon" BSoD's krijgen tijdens het installeren van Win7..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
mellebast schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:21:
het geheugen moet ik dat handmatig op zn ferquenties zetten?
Frequenties niet zozeer, maar vooral voedingsspanning is het belangrijkste. Ondanks de wat misleidende naam van 'Low Voltage' geheugen heeft dit brakke OCZ spul juist een verhoogde spanning van 1.65V (standaard voor DDR3 is 1.5V) nodig om stabiel op de opgegeven waardes te werken.

• mellebast
D4NG3R schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:42:
Ik gok erop dat hij in zijn huidige Windows installatie BSoD's krijgt en dat herinstalleren fijn word beëindigt/vastloopt ect.

En daarnaast kan je "gewoon" BSoD's krijgen tijdens het installeren van Win7..
jep klopt
gebruik idd windows 7

• mellebast
Nielson schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:46:
[...]
Frequenties niet zozeer, maar vooral voedingsspanning is het belangrijkste. Ondanks de wat misleidende naam van 'Low Voltage' geheugen heeft dit brakke OCZ spul juist een verhoogde spanning van 1.65V (standaard voor DDR3 is 1.5V) nodig om stabiel op de opgegeven waardes te werken.
enig idee hoe dit moet?
of een link naar een walkthrough?
dankje

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-02 21:19
boekje van je moederbord zou een duidelijk beeld kunnen scheppen :) Maar ik wacht nog op het antwoord van de melding die je krijgt als je windows opnieuw installeerd :)

Carpe Diem

Verwijderd

Do a barrel roll!

Maar even serieus.. We verwachten hier enige inzet. Daar is een simpele test voor: als je je vraag in google intypt en er komt een goed antwoord uit rollen, dan hoort je vraag niet hier thuis.

>Processors, Moederborden & Geheugen

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:40:
Misschien een domme vraag, maar hoe kom je aan een BSOD als je geen OS geinstalleerd hebt?
Een BSOD kan je wel degelijk krijgen (tijdens) een instalatie van windows ,het is gewoon een stop error.
Begin eens met je geheugen te testen en liefst met 1 reepje tegelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Speedy-J op 10-11-2011 08:59 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

geheugen lijkt mij hier de boosdoender,als windows al niet goed wil instaleren,zaols hierboven gezegd .Dan is of het geheugen of je hdd,kan ook ,de meest voor de hand liggende boosdoender.

• 6820s
  • Laatst online: 28-10-2025

6820s

I Have No Greeting!

volgens de specs van de I7 930 zou je
"PC3-8500 (DDR3-1066)" geheugen moeten gebruiken, ipv van OCZ Gold DDR3 PC3-16000 Low-Voltage Triple Channel

zou dat het misschien zijn

Excuses voor al het bovenstaande

• ExilaaHH
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-02 09:06
Ervaring leert mij dat een OCZ Gold geheugen icm een asus moederbord een slechte combinatie is. Tijdens mijn werk bij een webshop reparatie afdeling was dit enorm vaak het probleem.
Ik zou dus gewoon even een ander merk geheugen proberen.

Verwijderd

en wel handig om dan gelijk geheugen te nemen dat getest is met dit mobo,dus wat in de qvl staat.
Dat moet altijd,met zekerheid werken

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

6820s schreef op donderdag 10 november 2011 @ 12:17:
volgens de specs van de I7 930 zou je
"PC3-8500 (DDR3-1066)" geheugen moeten gebruiken, ipv van OCZ Gold DDR3 PC3-16000 Low-Voltage Triple Channel

zou dat het misschien zijn
Maakt niks uit ;) zonder over te klokken (Hieronder valt ook de geheugen multiplier) ondersteunt de geheugencontroller tot 1066Mhz. Het geheugen word echter automatisch teruggeklokt naar 1066Mhz als het sneller is.

Kortom: Dit boeit niks.

Zoals hierboven vermeld zijn Asus bordjes vaak kieskeurig met RAM. Kijk dus even of je DIMM's in de QVL staan.

Verwijderd

Ik ben het eens met Nielson, het is heel vaak zo dat dit soort geheugen absoluut een hogere spanning nodig heeft. Dit dien je dan ook via de Bios even in te stellen.

Edit: Specifieke instellingen van je geheugen kun je vinden op de website van OCZ

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 14:04 ]

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Meest waarschijnlijke is idd geheugen, maar ook de harddisk kan voor behoorlijk gekke errors zorgen heb ik gemerkt.
Als je nog een andere disk hebt, probeer het daar eens mee. Maar eerst memtest :)

• BitchCrew
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07-01 21:32
muppet99 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:38:
BSOD en windows installeren werkt al helemaal niet meer.... BSOD krijg je als je windows al geinstalleerd hebt ;).

Maar welke melding krijg je bij de falende windows installatie? Heb je een nieuw systeem gemaakt en daar je oude schijf ingezet? Dan zal hij waarschijnlijk falen doordat de schijfcontroller onder andere veranderd is.
nee toch niet :-)
je kan tijdens de installatie van windows dit ook krijgen.

probeer eens windows 2003 met ahci te installen, ik krijg dan BSOD ;-)
Pagina: 1