Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 2003 Domain local groups niet op client zichtbaar

Pagina: 1
Acties:

• nico_van_wijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-11 14:29
Beste mensen,

Ik hanteer de rechtenstructuur AGLP op een windows fileserver. Dus accounts in een Global Group en de Global maak ik weer lid van een Domain Local Group.

De permissions op een folder deel ik uit met de Local Group. Op de file server werkt dit allemaal goed.

Nu heb ik een XP client in het zelfde domein, hierop staat een folder gedeelt, waarop ik de permissions wil instellen. Nu kan ik alleen de Global Groups toevoegen. De Domain Local Groups zijn niet zichtbaar.

Maak ik een denk fout?

• nico_van_wijk
Ben er nog eens verder in gedoken vandaag. Het heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het functional level van onze domein controller op Windows 2000 native staat. Dit moet ik op waarderen naar Windows Server 2003.

Uiteraard geen probleem want wij draaien toch geen 2000 AD controllers in ons domein.

Heeft er iemand een idee of dit gevolgen kan hebben voor Windows 2000 clients in het domein? Sorry we hebben er nog een paar :-)

Verwijderd

Dan geeft geen enkele probleem beste man. Voor zover ik het nu op school heb geleerd (wat al voor de 4e x overnieuw moest) kan het geen kwaad om te RAISEN , maar denk eraan je kunt niet downgraden naar 2000. En ik zou als ik u was naar 2008 gaan die bied veel meer mogelijkheden.

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-11 14:41
Ik denk dat je Local Groups en Domain Local Groups in je eerste post doorelkaar haalt. Maar heb verder geen aanwijzigen om dat te bevestigen.

Waar maak je die "local groupen" aan? op de file server in local users & groups? of in Active Directory Users and Computers?

h2h
Sem

• nico_van_wijk
Semt-x schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 22:44:
Ik denk dat je Local Groups en Domain Local Groups in je eerste post doorelkaar haalt. Maar heb verder geen aanwijzigen om dat te bevestigen.

Waar maak je die "local groupen" aan? op de file server in local users & groups? of in Active Directory Users and Computers?

h2h
Sem
Volgens mij haal ik niets door elkaar. Uiteraard maak ik ze aan in de AD. Ik heb het over Domain Local Groups.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Je moet als je groepen toevoegt op een folder niet lokaal zoeken maar in de AD, dat kun je instellen tijdens het toevoegen van een groep anders zoek je naar lokale groepen op de server zelf. Zijn het beide trouwens AD groepen?

Kun je anders een met screenshots stap voor stap beschrijven wat je doet, want zo is het erg lastig te begrijpen.

[ Voor 23% gewijzigd door Turdie op 11-11-2011 23:44 ]

• nico_van_wijk
Mensen ik doe het echt op de juiste manier. Ik ben er al uit ik heb het functional leverl van de AD controller van Windows 2000 native ge-raiserd naar Windows Server 2003.

Ik zie nu netjes op de clients de AD Domain Local Groups waar ik permissions op kan zetten.

Dank voor jullie tips.
Pagina: 1