Welke kabel voor beeldscherm?

Pagina: 1
Acties:

• rvanlaarhoven
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-01 14:52
Vraagje:

Ik heb een MSI R6950 Twin Frozr II videokaart met de volgende uitgangen:
Mini DisplayPort x 2
Dual-link DVI x 1
Single-link DVI x 1
HDMI x 1

Hierop aangesloten zit een Samsung SyncMaster 2443BW met de volgende ingangen:
15pin D-SUB
DVI-D

Ik had de standaard DVI kabel tussen de PC en het beeldscherm zitten, maar ik heb voor mijn nieuwe computerhoek een langere kabel nodig; 3 of 5 meter lang.
Ik kan verschillende soorten kabels kopen: bijvoorbeeld DVI <--> DVI of HDMI <--> DVI.
Welke kabel kan ik het beste gebruiken voor deze lengte, of maakt het allemaal niets uit?

Alvast dank voor jullie reacties

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

HDMI is gewoon DVI + geluid en 5m is geen probleem voor DVI/HDMI (ik heb hier zelf een 10m kabel DVI naar HDMI die ook prima werkt, zolang ik maar geen verloopplugjes gebruik). Maakt dus helemaal niks uit.

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 20:53
Ik wil even toevoegen dat de HDMI-uitgang op de meeste videokaarten maximaal een WUXGA-resolutie (1920x1200) (de HD6000 series igg) kunnen uitpoepen, terwijl de 1.4 standaard HD 4k (4096x2160) (bron) ondersteund. Als je een hogere resolutie beeldscherm zou hebben moet je dus wel een DVI-kabel (of DP) gebruiken.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:26
hij heeft een WUXGA scherm dus dat is geen probleem :)

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:04
DVI :Y
HDMI en DP kun je op je scherm niet aansluiten (een verloopje heeft geen zin).
D-SUB wil je niet :P

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is geen dumpbak. Vragen die elders op GoT besproken horen daar, niet hier.

Een kabel die tussen videokaart en beeldscherm gaat hoort in... Videokaarten en Beeldschemern

Move OH -> VB

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Toevallig dat dit topic hier nu is, want ik heb een vraagje. Ik heb deze week een nieuw 27" scherm gekocht, een Iiyama ProLite X2775HDS. Deze heeft als input zowel HDMI als DVI. Mijn vorig scherm was een 24" scherm die ik had aangesloten met HDMI, en dat was allemaal prima. De HDMI kabel is echter stuk (tegelijk met m'n scherm, daarom een nieuwe), dus ik heb deze nieuwe aangesloten met DVI (er zat geen HDMI kabel bij het scherm).

Maar nu heb ik een probleem met dit scherm. Als ik in een game (World of Warcraft) een beetje rondloop, dan ervaar ik een soort van motion blur (is dit het fenomeen dat "ghosting" heet?). Dat had ik niet met m'n vorige scherm.

Kan dit komen doordat deze nu met DVI is aangesloten, in plaats van HDMI? Of is het plausibeler dat het aan het scherm zelf ligt? Ik kan me dit eigenlijk niet voorstellen, omdat de "specs" verder hetzelfde zijn als m'n vorige scherm, behalve dus de grootte (allebei zelfde response time, ook); de resolutie is ook hetzelfde.

Ik heb nog niet echt veel gegamed, maar bij het rondlopen was het al vrij irritant, en bij sommige andere activiteiten merk ik het ook al een beetje.

Verwijderd

Als ik in een game (World of Warcraft) een beetje rondloop, dan ervaar ik een soort van motion blur
Zoals eerder gemeld is HDMI het zelfde als DVI+geluids kanalen. Dus hier is geen verschil in tenzij je een kabel breuk hebt maar dit zou uitzonderlijk zijn.
Heb je in de opties van het scherm al rond gekeken van het scherm? Deze heeft mogelijk een Film, Game en desktop functie zoals vele andere waarmee je het scherm fijn kan afstellen op het gewenste gebruik, dit kan heel veel schelen.
Wat ik ook zie bij jouw scherm is dat dit gigantische oppervlakte het moet doen met "maar" 1920x1080 (Full HD 1080p) Deel dit over het totale oppervlakte en de pixels zijn dan natuurlijk veel groter als bij bv. een 23"inch 1920x1080 (Full HD 1080p) scherm. Dus heb je de monitor opties allemaal geprobeerd en vind je de pixels nog steeds niks zou ik het scherm lekker terug brengen, helaas is het alternatief (een PVA / IPS paneel) twee keer zo duur en moet je dat er voor over hebben natuurlijk!

Verwijderd

Ah, sorry, ik had daar een beetje overheen gelezen. :X

Ik heb nog even gekeken, en blijkbaar is dit ding een VA paneel, en 8ms, wat anders is dan m'n vorige scherm (een LED edge lit ding, met 2ms). Waarschijnlijk dat het daar aan ligt.

Ik had wat gegoogled en zag dat ghosting wel voor kan komen bij een VA paneel (hoewel ik geen idee heb wat het is), dus blijkbaar is dit een miskoop geweest.

Sorry voor de thread hijack.

• rvanlaarhoven
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-01 14:52
DVI wordt het dus, bedankt voor jullie reacties!
Pagina: 1