Volgens 3x piepen geheugen probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-08 13:25
Ik heb een jaar geleden een computer gebouwd en heeft het altijd prima gedaan. Nu als ik hem wil opstarten hoor ik hem 3x piepen. Na wat te hebben gegoogled schijnt het een geheugen probleem te zijn.

Okee nu komt het, ik had 2 bankjes in de eerste 2 slots gedaan en heeft het een jaar lang zo gedaan. Nu kom ik erachter dat de zwarte de eerste 2 sloten zijn en dan de blauwe.
Andere mensen hadden dezelfde probleem en hen werd geadviseerd om de bankjes 1 voor 1 te proberen en zo kwamen ze erachter wat er scheelde. In mijn geval heb ik dat ook geprobeerd maar niks lukte, hij bleef 3x piepen.

Het is een MSI P55 GD65 bord met een Core i5 processor en 2 (identieke) bankjes van 2GB Kingston geheugen KVR1333D3N9K2/4G kit van 2, 1.5v
O.S. Windows 7 32bit

Wat is het probleem??

edit
Heb even het bovengenoemde geheugen in mijn eigen pc gedaan en dat werkt gewoon prima!
Mijn pc: gallery: Spiritual89

edit
Heb het volgende nog geprobeerd, videokaart ander slot en cmos batterij eruit en weer in, maar weer 3x piep.

Weet het nu niet meer :?

[ Voor 16% gewijzigd door Spiritual89 op 09-11-2011 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom381
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-09 21:16
Spiritual89 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 21:50:
edit
Heb even het bovengenoemde geheugen in mijn eigen pc gedaan en dat werkt gewoon prima!
Mijn pc: gallery: Spiritual89
En wat gebeurt er als je het geheugen van jouw computer op de MSI P55 GD65 zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
tomtom381 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:45:
[...]

En wat gebeurt er als je het geheugen van jouw computer op de MSI P55 GD65 zet?
Heb ik ook geprobeerd, vergeten te melden, maar hetzelfde gebeurt 3x piepen. Lange piep, niet zo'n korte als hij bijvoorbeeld wel goed opstart. Maar ietsje langer en 3x hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 15:07

PCR

Is de CPU nog wel goed? Weet het in dit geval niet zeker maar het is niet onmogelijk dat de CPU gebruikt wordt om de geheugencheck uit te voeren en dan gaat het dus al eerder in de 'ketting' mis.

Codedivision | Freedom Internet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
PC-Reactive schreef op woensdag 09 november 2011 @ 22:53:
Is de CPU nog wel goed? Weet het in dit geval niet zeker maar het is niet onmogelijk dat de CPU gebruikt wordt om de geheugencheck uit te voeren en dan gaat het dus al eerder in de 'ketting' mis.
Ik zou het echt niet weten, dat is ook een beetje lastig te testen. Ik heb hier niet een andere computer waar ik de processor even in kan doen om te kijken of het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom381
Misschien dat er wat anders gebeurt als je geen geheugen er in doet?

Of voeding vervangen, computers gaan hele gekke dingen doen met een te zwakke/kapotte voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:06

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Kan ook grafisch probleem zijn, of moederbord richting geheugen. Bij mij was het overigens waarschijnlijk wel geheugen, gezien ander bankje perfect werkt.

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
tomtom381 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:06:
Misschien dat er wat anders gebeurt als je geen geheugen er in doet?

Of voeding vervangen, computers gaan hele gekke dingen doen met een te zwakke/kapotte voeding.
Voeding is nieuw en deze doet het gewoon, en is niet te zwak.

Als ik geen geheugen er in doe dan piept hij ook 3x.

[ Voor 7% gewijzigd door Spiritual89 op 09-11-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
FreezeXJ schreef op woensdag 09 november 2011 @ 23:11:
Kan ook grafisch probleem zijn, of moederbord richting geheugen. Bij mij was het overigens waarschijnlijk wel geheugen, gezien ander bankje perfect werkt.
De bankjes doen het in mijn pc wel en mijn bankjes doen het op het MSI bordje niet.

• PCR

PCR

Ik blijf voorlopig de CPU als boosdoener beschouwen. En een printspoortje of chipje dat doorgebrand is kan natuurlijk ook maar daar kom je moeilijk achter en moet je op een gegeven moment gewoon 'aannemen'.

Standaard: doe ook nog even een goede visuele check zoals roetaanslag van doorgebrande onderdelen of gebarsten condensatoren.

• Spiritual89
PC-Reactive schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:04:
Ik blijf voorlopig de CPU als boosdoener beschouwen. En een printspoortje of chipje dat doorgebrand is kan natuurlijk ook maar daar kom je moeilijk achter en moet je op een gegeven moment gewoon 'aannemen'.

Standaard: doe ook nog even een goede visuele check zoals roetaanslag van doorgebrande onderdelen of gebarsten condensatoren.
Ik ga morgen op mijn gemak (bij daglicht) alles nalopen. Ik hoop dat ik het ga vinden.

Update:

Heb de videokaart, geheugen eruit gehaald en met compressor alles schoon geblazen, helaas mocht dat ook niet baten. Ben nu wel zo'n beetje ten einde raad. |:(
Ik zie trouwens niets vreemds van binnen, alles ziet er strak en schoon uit. Zie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-3BA864OA-D.jpg of http://www.mijnalbum.nl/Album=QPLNHNZF

[ Voor 23% gewijzigd door Spiritual89 op 10-11-2011 11:59 ]

• tomtom381
Geen andere usb apparaten dan normaal er aan hangen?

Ik heb zelf een keer gehad dat een wifi usb adapter een bios terugzette naar de fabrieksinstellingen.

• Spiritual89
Nee geen andere usb apparaten aan gehangen.

Heb nu iets anders geprobeerd en dat is mijn videokaart, maar dat werkte ook niet. Sterker nog de pc deed helemaal niks. Ik moest wel de kabels gebruiken van mijn voeding om mijn videokaart van stroom te voorzien in de kapotte computer. Alles aangesloten maar niet eens opstarten!

Ik alles weer terug en probeer de computer met zijn eigen kaart weer op te starten en hij piept niet maar gaat maar twee seconden aan en dan weer uit. En dat gaat zo automatisch door totdat ik de stroom eraf haal.
Kan me niet voorstellen dat de voeding kapot is want die is nog geen jaar oud.

• PCR

PCR

Klinkt alsof er teveel stroom uit de voeding wordt getrokken waardoor die afslaat. Moeilijk dit. Ik had het al eerder gezegd en wil ook absoluut niet zeurderig overkomen maar: CPU vervangen? :)

• Spiritual89
PCR schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:59:
Klinkt alsof er teveel stroom uit de voeding wordt getrokken waardoor die afslaat. Moeilijk dit. Ik had het al eerder gezegd en wil ook absoluut niet zeurderig overkomen maar: CPU vervangen? :)
Je komt niet zeurderig over maar zou zo graag zeker willen weten, alleen hoe kom je er zeker achter???
Bij nader onderzoek zie ik dat er iets is verbrand ook.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DPFY6RCO-D.jpg

Ga eerst dan maar een ander moederbord proberen.

Dit zag ik trouwens NADAT ik van videokaart verwisselde, heb namelijk ook nog een foto van daarvoor en toen was er nog niks aan de hand.

[ Voor 10% gewijzigd door Spiritual89 op 10-11-2011 17:33 ]

• PCR

PCR

Spiritual89 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:29:
[...]

Je komt niet zeurderig over maar zou zo graag zeker willen weten, alleen hoe kom je er zeker achter???
Bij nader onderzoek zie ik dat er iets is verbrand ook.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DPFY6RCO-D.jpg

Ga eerst dan maar een ander moederbord proberen.

Dit zag ik trouwens NADAT ik van videokaart verwisselde, heb namelijk ook nog een foto van daarvoor en toen was er nog niks aan de hand.
Hmm, dat ziet er inderdaad niet goed uit! Kun je zien wat er precies verbrand is? Ik zie wel roetaanslag maar verder kan ik het niet goed genoeg zien.

Ben bang dat je mobo kapot is.

• Spiritual89
PCR schreef op donderdag 10 november 2011 @ 17:46:
[...]

Hmm, dat ziet er inderdaad niet goed uit! Kun je zien wat er precies verbrand is? Ik zie wel roetaanslag maar verder kan ik het niet goed genoeg zien.

Ben bang dat je mobo kapot is.
Heb nog wat nieuwe foto's gemaakt.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TW6P8AIX-D.jpg

en

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QRVA6GPV-D.jpg

Grote foto:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TW6P8AIX.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Spiritual89 op 10-11-2011 18:02 ]

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 11:03

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

• PCR

PCR

Zo, daar is een beetje stroom doorgegaan! Niet per ongeluk kortsluiting gemaakt?

• Spiritual89
Tens schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:10:
[...]

Da's echt beyond repair. :'(

Wat voor usb apparaten hingen eraan?
Muis & toetsenbord. That's it.

• Spiritual89
PCR schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:24:
Zo, daar is een beetje stroom doorgegaan! Niet per ongeluk kortsluiting gemaakt?
Nee, wonderbaarlijk geen kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 11:03
Spiritual89 schreef op donderdag 10 november 2011 @ 21:28:
[...]

Muis & toetsenbord. That's it.
Ik zou toch heel terughoudend zijn met het gebruik van die twee, rondom de usb aansluitingen op het mobo zit meestal de spanningsregeling voor de usb.
Controleer in elk geval de kabeltjes goed op beschadigingen.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 13:00
De conclusie is nu wel duidelijk: moederbord is gefrituurd :).

Maar wel bij de USB aansluiting lijkt het, of is het echt de condensator zelf die stuk is?

MSI schijnt daar wel vaker last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiritual89
PCR schreef op donderdag 10 november 2011 @ 15:59:
Ik heb toch maar een splinternieuw moederbord gekocht, op verzoek van mijn zwager de eigenaar, en ben net klaar met bouwen en zoals jullie zien werkt het aangezien ik dit schrijf op de besproken computer.
Het lag dus niet aan de CPU maar ik denk aan de kabels van de front USB kast. Deze heb ik nu maar niet op het moederbord aangesloten aangezien er achterop meer dan genoeg USB aansluitingen zitten. En kan me herinneren dat mijn zwager ook een USB hub gebruikt.

Al met al staat er weer een werkende computer. Ben trouwens half Den Haag doorgereisd om een 1156 moederbord te vinden: NERGENS MEER TE KRIJGEN!!!! MyCom, Paradigit, PCL Computers, Harddata, Computerland was verhuisd |:(

Moest hem uiteindelijk bij Redcoon (goedkoopste) bestellen. Enfin, denk dat mijn zwager wel blij is dat hij vanmiddag zijn computer weer kan meenemen.

Wilde jullie allemaal danken voor het meedenken en alle tips!!

Groet,

Gilbert.
Pagina: 1