USB(1.0) bestanden overzetten TRAAG

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

• MichaelW85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-01 07:12
Wie kan mij vertellen waarom de overdrachtsnelheid van een groot, bv 10 GB, bestand via USB1.0 naar een externe HDD begint met een overdrachtsnelheid van 110 MB/ps en vervolgens afzakt naar 90-80-70-32 MB/ps en dan de trage overdrachtsnelheid aanhoud.

Als het begint met een snelheid van 110 MB/ps begrijp ik niet waarom overdracht niet deze snelheid vasthoud. Ik merk en zie duidelijk dat hij in het begin ook daadwerkelijk overdraagt met 110-90-etc MB/ps en vervolgens mijn geduld op de proef stelt.

Ik loop al lange tijd met deze vraag rond en hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

alvast vriendelijk bedankt,
Michael

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-01 14:14

Swordlord

Act first, think never

Dit had je simpel kunnen googlen, wat de snelheden zijn van de USB connecties, dan had je een eigen verklaring voor de snelheid.

De 110 MB/s is een burst snelheid... windows ziet in een miliseconden iets gebeuren en calculeerd hier een hoge snelheid uit.

De daadwerkelijke doorvoersnelheid van usb 1.1 is maar rond de 1 MB/s usb 1.0 is nog trager.

[ Voor 29% gewijzigd door Swordlord op 09-11-2011 21:49 ]

Verwijderd

De Nederlandse Wikipedia pagina biedt uitkomst in dit geval: Wikipedia: Universal Serial Bus

Je ziet dan staan:
USB 1.0: 1,5 Mbit/s (low speed);
USB 1.1: 12 Mbit/s (full speed);
USB 2.0: 480 Mbit/s (high speed);

Snelheid staat in Mbit/s wil je naar MB/s komen zoals het in Windows wordt aangegeven moet je het getal door 8 delen. 8 bit = 1 Byte. 12/8 = 1,5 MB/s. Dit is de theoretische snelheid, meestal ligt de daadwerkelijke snelheid nog lager ;). Ik hoop dat je er nu uit bent.

Ik weet niet hoe oud je PC is maar je kunt een aftermarket USB2.0 kaartje kopen om de USB snelheid fors op te krikken ;). Dat hoeft ook helemaal niet veel geld te kosten: http://tweakers.net/price...cUdRMsC52y3gaXu62ZQntPM8f en zelfs tweedehands misschien minder.

• MichaelW85
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 31-01 07:12
Bedankt voor jullie antwoorden heren. Het is mij nu duidelijk. Misschien toch verstandig om gebruik te maken van de USB2.0 aansluitingen op het moederbord, welke in een behuizing zit die in een kast tegen de muur aanstaat :P

p.s Dat verhaal van de burstspeed had ik zelf niet gevonden op google.

Nogmaals bedankt heren _/-\o_

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit had je dus ook heel makkelijk kunnen vinden door de FAQ's eens door te nemen of de GoT search eens te gebruiken. Dit is namelijk al wel veel meer besproken hier op GoT. Zoals je in de huisregels kunt lezen verwachten wij dat een ieder ook enige eigen initiatief toont, dat doe je door in je topic start te vermelden wat je reeds gedaan hebt. In dit geval had je waarschijnlijk geen topic hoeven openen, als je de GoT search had gebruikt, daarom gaat dit topic dan ook op slot.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.