Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• SRich
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 30-11-2023
ik ben bezig om het servernetwerk van 2003 naar 2008 te upgraden
Nou heb ik al op 1 server 2008 R2 Enterprise staan...en daar wil ik een dc van maken
zodat de laatste 2003 Enterprise weg kan...

Nu moet ik omdat er wat dingen in AD veranderd zijn adprep32 /forestprep uitvoeren op de 2003 server...maar de server blijft acces dennied melding geven en dat ik de schrijfrechten moet controleren. Op %systeemroot%\debug\adprep . Ik heb dit met 2 Administrator accounts geprobeerd die lid zijn van alle 3 de admin groepen maar het blijft maar niet werken....en bij google kom ik er ook niet uit

kunnen jullie me een helpende hand bieden ?

Dit is de foutmelding:
Microsoft Windows [Version 5.2.3790]
(C) Copyright 1985-2003 Microsoft Corp.

D:\support\adprep>adprep32 /forestprep
Adprep was unable to create the log file ADPrep.log.
[Status/Consequence]
Adprep has stopped without making changes. Adprep uses the log file, created in
the C:\WINDOWS\debug\adprep\logs\20111109190345 directory, to write out status a
nd error messages during the preparation of the domain or forest.
[User Action]
Verify that your logon ID has write permissions to this directory and change the
permissions as appropriate.

Adprep encountered a Win32 error.
Error code: 0x5 Error message: Access is denied..

D:\support\adprep>

Ik kan wel handmatig daar alles wijzigen :F

Het grote adblocking topic

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Je hebt wel rechten op deze folder: C:\WINDOWS\debug\adprep\logs\20111109190345

De foutmelding zegt nl. dat hier geen file aangemaakt kan worden. Van welke admin-groepen maak zijn je useraccounts lid? De term "alle 3 de admin groepen" zegt me nl. niets.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• SRich
Enterprise, domain en schema admins. Tevens zijn beide accounts ook lid van de administratorsgroep zelf.
Ik kan handmatig van alles in die folder aanmaken en verwijderen...dus daarom begrijp ik het ook niet..

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maar ... je kan die 2008R2 toch gewoon promoveren tot DC met dcpromo. Daarna de rollen overzetten indien nodig en de 2003 server demoten.

Als je daarna het domain level wilt upgraden kan dat gewoon (als je verder geen 2003 servers meer hebt).

https://discord.com/invite/tweakers

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-11 15:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Om een 2008 (2r) Domain controller te kunnen introduceren in een bestaand 2003 domein zal eerst het AD-schema uitgebreid moeten worden met de nieuwe extensies. Dat staat los van een evt. functional domain level.

Het enige wat ik op afstand nog even kan roepen is dat TS de adprep probeert te draaien vanaf een DC niet de Schema Master is(?). Verder worden in dit artikel nog wat troubleshooting genoemd mbt Adprep. TS kan ook hier nog even kijken voor wat extra info :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Question Mark schreef op donderdag 10 november 2011 @ 18:52:
Om een 2008 (2r) Domain controller te kunnen introduceren in een bestaand 2003 domein zal eerst het AD-schema uitgebreid moeten worden met de nieuwe extensies. Dat staat los van een evt. functional domain level.

Het enige wat ik op afstand nog even kan roepen is dat TS de adprep probeert te draaien vanaf een DC niet de Schema Master is(?). Verder worden in dit artikel nog wat troubleshooting genoemd mbt Adprep. TS kan ook hier nog even kijken voor wat extra info :)
Heb het even nagezocht en het klopt inderdaad. Kom op veel plekken ook tegen dat je het beter op de Schema Master kunt draaien.

https://discord.com/invite/tweakers

• ThomVis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 21:04

ThomVis

Detected rambling:

Het is Windows, als eens gereboot?
En dat is een serieuze vraag, zelf met adprep een foutmelding gehad (weet niet meer welke): Reboot -> adprep wel werken.

You don't have to know how the computer works, just how to work the computer.

• SRich
Dc is de schemamaster. En @hierboven hij is al meerdere keren gereboot

Verwijderd

Kijk even na of de account waarmee je dit probeert wel effectief schrijfrechten heeft op het hele AD Schema

Open ADSI Edit en connecteer op je Schema.

Rechtsklikken > Properties > tab Security. Eventueel kun je specifiek de gebruikersnaam controleren via Advanced > Effective Permissions

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2011 22:46 ]

Pagina: 1