Tot voor kort had ik nooit problemen met mijn Thompson TG789 router met KPN firmware. Zowel een Minecraft server als HTTP en SFTP kon makkelijk worden geforward. Bij Modern Warfare 3 loop ik echter tegen een probleem aan; na meerdere malen de poorten geforward te hebben, uPnP aangezet te hebben geef ik het op. Blokkeert KPN MW3? Terwijl SFTP, HTTP en minecraft wel toegestaan zijn?
Nee, je moet je EB goed configureren.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Toch vreemd dat minecraft, http en sftp wel lukken, en mw3 niet? Lijkt me niet dat het aan mij ligt.
Verwijderd
Diepe zware harde zucht, weer zo'n Experiadoosklager.
Ik val in herhaling, maar het moet maar.
Verwijderd in "[HOW TO] port forwarden op de kpn experiabox (st)780wl."
Ik val in herhaling, maar het moet maar.
Verwijderd
Ik heb dezelfde router en heb ook problemen met mw3, hij blijft maar op strict staan.
Magnetra de link die jij geeft is allemaal leuk en aardig maar port forwarden allang gedaan en het helpt niet.
Stap 1 is om superuser te worden alleen is een beetje verouderd uit 2008 en heeft geen betrekking op Thompson TG789
Magnetra de link die jij geeft is allemaal leuk en aardig maar port forwarden allang gedaan en het helpt niet.
Stap 1 is om superuser te worden alleen is een beetje verouderd uit 2008 en heeft geen betrekking op Thompson TG789
Verwijderd
CrosspostVerwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 16:46:
Ik heb dezelfde router en heb ook problemen met mw3, hij blijft maar op strict staan.
Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 00:34:
[...]
[...]
Kortom, wil je wat meer dan moet je maar zelf een eigen modem verzorgen of in het geval dat je ook IPTV en/of InternetBellen hebt overstappen op een andere ISP.
Houd het dan nooit op met die KPN'ertjes hier op GoT
Verwijderd
Ben het ook helemaal met je eens, maar kpn doet hier ook gewoon niks aan? En waarschijnlijk word het gewoon overstappen:D
Jullie weten ook dat IWNET brakke sofware heeft net als bij mw2 werkt nat open nooit en zegt die 99% van de keer dat die op strict staat.
Si vis pacem, para bellum
Verwijderd
KPN houd van dichtimmeren.
Dichtgetimmerde Experiaboxen met PPPoE encapsulation en klakkeloos Verimatrix toepassen op elke zender bij IPTV zijn de normaalste zaken van de wereld voor KPN.
Ook van het faciliteren van ondegelijke oplossingen als draadloze verbindingsets is KPN niet vies.
Of glasvezelklanten afzetten met ADSL IPTV-streams van 3Mbit SD en 7Mbit HD.
Zoals Magnetra al zegt:
Opzeggen die rotzooi en een echte ISP pakken ;-)
Dichtgetimmerde Experiaboxen met PPPoE encapsulation en klakkeloos Verimatrix toepassen op elke zender bij IPTV zijn de normaalste zaken van de wereld voor KPN.
Ook van het faciliteren van ondegelijke oplossingen als draadloze verbindingsets is KPN niet vies.
Zoals Magnetra al zegt:
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2011 04:33 ]
Ik wil hier toch even op inhaken. Het lijkt mij zeer onwaarschijnlijk dat KPN die specifieke porten blokkeert. Zoveel verkeer genereert het spelen van zo'n spel immers niet. Ik heb zelf een half jaartje geleden MW2 gekocht om het casual te spelen en dezelfde problemen als jij met een Netgear-router.
Alle porten netjes geforward, UPnP aan/uit, DMZ aan/uit, firewall aan/uit. Maakt allemaal geen verschil. Met andere software of servers die ik draai waarbij ik moet forwarden heb ik nooit problemen maar CoD wil dus niet connecten. Het spel doet het alleen als ik m'n pc rechtstreeks op het kabelmodem aansluit, met als gevolg dat ik het dus nooit speel (geen zin om elke keer draden te gaan moeten omwisselen
).
Heb er ook over gepost op het CoD-forum inc. screenshots van de geforwarde porten, maar nooit een nuttige reactie op gehad:
http://www.cod6forum.com/...re-forwarded-t158675.html
Volgens mij ligt het idd zoals TerreurBV zegt aan dat brakke IWNET.
Alle porten netjes geforward, UPnP aan/uit, DMZ aan/uit, firewall aan/uit. Maakt allemaal geen verschil. Met andere software of servers die ik draai waarbij ik moet forwarden heb ik nooit problemen maar CoD wil dus niet connecten. Het spel doet het alleen als ik m'n pc rechtstreeks op het kabelmodem aansluit, met als gevolg dat ik het dus nooit speel (geen zin om elke keer draden te gaan moeten omwisselen
Heb er ook over gepost op het CoD-forum inc. screenshots van de geforwarde porten, maar nooit een nuttige reactie op gehad:
http://www.cod6forum.com/...re-forwarded-t158675.html
Volgens mij ligt het idd zoals TerreurBV zegt aan dat brakke IWNET.
♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch ♠
Verwijderd
Gaan we weerVerwijderd schreef op vrijdag 11 november 2011 @ 04:10:
KPN houd van dichtimmeren.
Zoals Magnetra al zegt:
Tot mijn verbazing stond mijn NAT gisteren volgens CoD open(ik kon nu ook connecten met vrienden), zonder daarvoor iets aan de instellingen gewijzigd te hebben. Maar sinds vandaag staat het weer op strict, erg vreemd.
Verwijderd
Geef het op, please. Het gepruts met die Experiadozen van KPN is een never-ending story weet ik uit ervaring
Zijn er mensen die ook een TG789 router hebben van KPN waarbij MW3 wel aangeeft dat het NAT type open is?
Het afzeikgehalte mag wel iets minder in dit topic, en zulle we persoonlijke kruistochten om mensen van KPN af te halen ook even achterwege laten?
Tijd voor een nieuwe sig..
Ik overweeg om MW3 dan maar te verkopen. Jammer, normaal gesproken krijg ik dingen wel voor elkaar, maar dit ziet er uit als een doodlopende weg ben ik bang. Ik snap niet dat zoiets simpels niet mogelijk is.
Dat zou toch niet mogen?? Je neemt toch een bepaald product af bij KPN wat deugdelijk zou moeten werken? Feit is gewoon dat KPN willens en wetens de boel afknijpt omwille van zogenaamde veiligheid voor de klant. Waarom bouwen ze niet standaard een veilige functie in die je wel uit kunt zetten in de modem als je dit graag wilt. Volgens mij zou je gewoon met je bonnetje van MW3 naar KPN moeten gaan en daar je geld terug moeten vragen wegens geen deugdelijk product en nalatigheid.Verwijderd schreef op zondag 13 november 2011 @ 18:58:
Ik overweeg om MW3 dan maar te verkopen. Jammer, normaal gesproken krijg ik dingen wel voor elkaar, maar dit ziet er uit als een doodlopende weg ben ik bang. Ik snap niet dat zoiets simpels niet mogelijk is.
PS. Ik heb zelf het zelfde probleem.
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+
Hier geen probleem UPNP aan en de poorten even doorgestuurd.
Zowel op ZTE als de TG789 heb ik het draaiend gekregen
Mag ik dan weten welke poorten je openzet? Heb al meerdere geprobeerd en geen enkele lijkt te werken. Heb tg789vn router.SmoothTweaker schreef op zondag 13 november 2011 @ 21:50:
Hier geen probleem UPNP aan en de poorten even doorgestuurd.
Amateur aankloter: Applewatch Ultra 2| MacBook Pro 2020 16GB 13”| iPad Pro 11” 2021| iPhone 16 Pro Max| AirPods Pro 3| Synology DS220+
Verwijderd
Zou je ons misschien willen vertellen welke poorten en hoe je dit gedaan hebt?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 00:38 ]
Houden we wel in gedachten dat je alléén poorten moet forwarden als je een server wil gaan draaien? Als het de TS te doen is omdat hij niet kan verbinden of wat dan ook, dan moet de verbinding naar de server gecontroleerd worden. De poorten die je voor MW3 moet forwarden (als je zelf een server draait) zijn hetzelfde als voorgaande CoD delen. Kan me niet voorstellen dat dat anders zou zijn en anders kan Google perfect vertellen welke poorten dat zijn.
[ Voor 13% gewijzigd door CH4OS op 14-11-2011 00:59 ]
@CptChaos: Als je met CoD een special ops game wilt doen met een online vriend, wijst cod één van de twee spelers aan als server. Dit heb je als speler niet door, maar zo werkt het wel. (volgens mij)
@SmoothTweaker: Hoe heb je het precies aan de praat gekregen als ik vragen mag? En gaat het bij jou ook om de PC versie?
@SmoothTweaker: Hoe heb je het precies aan de praat gekregen als ik vragen mag? En gaat het bij jou ook om de PC versie?
Verwijderd
Het gezeur waarom het soms wel of niet werkt heeft te maken met de aggressieve firewall en intrusion detection in de EB's, en niet zozeker de nietwerkende UPnP. Het kan soms werken, maar vaak ook niet. Vandaar mijn motivatie om het op te geven en een andere ISP te zoeken. Een andere reden is er niet waarom het soms wel en soms niet kan werken, simpel. En ik weet er (helaas) alles van.
De firewall en IDS zijn niet instelbaar en/of uitschakelbaar.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 20:01 ]
Helemaal correct,
UPNP en Firewall nalopen dan werkt het prima.
kijk voor zekerheid ook naar je windows firewall
UPNP en Firewall nalopen dan werkt het prima.
kijk voor zekerheid ook naar je windows firewall
Verwijderd
@hierboven:
Ik heb het over de firewall in de Experiadoos. Daar kan je dus niets aan veranderen. Dat is nou het hele probleem...
Ik heb het over de firewall in de Experiadoos. Daar kan je dus niets aan veranderen. Dat is nou het hele probleem...
Maar toch beweert SmoothTweaker dat het werkt bij hem. @SmoothTweaker: Heb je de TG789vn router of TG789 zonder vn?
Verwijderd
Net wat ik zeg ^, het kan soms werken. En soms ook niet.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 19:59:
Het gezeur waarom het soms wel of niet werkt heeft te maken met de aggressieve firewall en intrusion detection in de EB's, en niet zozeker de nietwerkende UPnP. Het kan soms werken, maar vaak ook niet. Vandaar mijn motivatie om het op te geven en een andere ISP te zoeken. Een andere reden is er niet waarom het soms wel en soms niet kan werken, simpel. En ik weet er (helaas) alles van.
KPN levert enkel de 789vn, niet de 789 zonder "vn". En je bent min of meer verplicht om de apparatuur van KPN te gebruiken. Tenzij je geen IPB of IPTV hebt.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2011 23:42 ]
Nou voor mij is het probleem opgelost. Tenminste....... Het is een zoethoudertje. Had het gelezen op het KPN forum. Tis een rare en wat omslachtige manier maar het werkt tot nu toe wel.
Stop eerst mw2 in je ps3 ( had het nat probleem namelijk nooit met mw2. Daar stond ie altijd op open) en start het op. Als je nat daar nu op open staat stop je mw2 weer en doe je mw3 in je Ps3 en start die op. Als het goed is staat je nat nu op open. Gaat helemaal nergens over maar het werkt wel.
Iemand die mij uit kan leggen hoe dit kan????
Succes allen.
Stop eerst mw2 in je ps3 ( had het nat probleem namelijk nooit met mw2. Daar stond ie altijd op open) en start het op. Als je nat daar nu op open staat stop je mw2 weer en doe je mw3 in je Ps3 en start die op. Als het goed is staat je nat nu op open. Gaat helemaal nergens over maar het werkt wel.
Iemand die mij uit kan leggen hoe dit kan????
Succes allen.
Verwijderd
De UPnP-implementatie in de EB is gaar. Daarom wisselt het ook soms wel is en werkt de ene applicatie wel goed en de andere niet. Wat jij beschrijft kan heel best een voorbeeld daar van zijn.
Pagina: 1