Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een laptop aan te schaffen voor mijn eigen bedrijf. Ik geef advies over en bouw social media pagina's. De laptop zal dus met name gebruikt worden om te surfen, grafische programmas draaien, prezi presentaties maken en draaien en standaard huis-tuin-en-keuken werk (office applicaties).

Vereisten voor mij zijn:
- Snelheid
- "Goede" grafische kaart (ik wil nog wel een spel kunnen spelen op de laptop)
- SSD geheugen (ivm de snelheid)
- laptop moet mbt hardware niet snel "verouderd" zijn (wil er minimaal 2 jaar mee doen)
- Binnen het budget van 900 - 1100 euro passen

Ik heb zelf al aardig wat gezocht en ben op de onderstaande lijst van (toevallig allemaal) acer laptops gekomen:

Acer Aspire 7750G-2674G62MN
Acer Aspire 7750G-2624G62MN
Acer Timeline 4830TG-2438G12MN
Acer Timeline 4830TG-2416G12MN
Acer Timeline 4820TG-454G16MN

Nu heb ik bijvoorbeeld geen idee wat het verschil is tussen een grafische kaart van radeon of van GeForce, of dat 6G DDR3 per definitie beter is dan 4G DDR3 (hangt vast samen met de gehele configuratie....), dus: advies is zeer welkom

Ik hoor graag van jullie welke "het beste" bij mij past, alternatieven zijn uiteraard ook welkom!

Alvast bedankt voor de reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word gek van al die mensen die een Acer willen kopen. Is dit een marketing stunt van Acer of iets dergelijks :? :-( .

Aanschaf Acer laptop: advies nodig!
Welke Acer laptop zal ik nemen?
Welke Acer desktopDual Head monitors ?

Lees: *LET OP* - Wat moet ik kopen en Best Buy Guide overzichtstopic Post vervolgens je vraag in het daartoe bestemde topic met de nodige eigen inzet.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:03

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:41:
Ik word gek van al die mensen die een Acer willen kopen. Is dit een marketing stunt van Acer of iets dergelijks :? :-( .

Aanschaf Acer laptop: advies nodig!
Welke Acer laptop zal ik nemen?
Welke Acer desktopDual Head monitors ?

Lees: *LET OP* - Wat moet ik kopen en Best Buy Guide overzichtstopic Post vervolgens je vraag in het daartoe bestemde topic met de nodige eigen inzet.
Je zou bijna zeggen dsat het een misselijke marketingsstunt is ofzo..

@TS;

kijk eens in de pricewatch en stel de filters in op wat je noodzakelijk acht. Vergeet vooral niet om ook naar andere merken te kijken..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:26

Umbrah

The Incredible MapMan

Tsja, er is zo veel mogelijk. Ik kan je bijvoorbeeld Dell aanraden. Niet bepaald pricewatch vriendelijk, maar zeker in de schranieren en support heb je er een betere laptop aan. Bij de XPS15 zijn er zelfs HD-Wide Gamut schermen te krijgen die binnen je budget vallen, voor grafisch werk zeker een pluspunt.

GeForce of Radeon? Tsja, kwestie van voorkeur. Geen van je omschreven taken klinken alsof je een érg zware GPU nodig hebt, een Core i5/i7 van de sandy-bridge generatie in combinatie met een nVidia kaart (GeForce 525M) in combinatie met Optimus (en dus een zuinige Intel IGP) zal voor de grafische aansturing geweldig zijn.

Hoeveelheid geheugen daar valt erg veel over te vinden. Daar ga ik niet eens over beginnen; wat is beter of niet?

Tsja, een SSD? Een grote of een kleine? Vergeet niet dat je vaak maar één device in een laptop kwijt kunt; of je moet de DVD-drive opofferen. Dat heb ik gedaan met m'n XPS15; ik heb een 80GB SSD er in én een 500GB harddisk. Alleen een SSD zal ik, zeker met jouw budget, niet aanraden: ik zal eerder voor een beter HD-scherm gaan (1920*1080 op een 15" laptop). De Dell XPS15 L502x is in feite precies wat je zoekt qua budget en mogelijkheden, en is bovendien goed aanpasbaar.

Goed. Een serieus antwoord op wat aanvoelt als een trolltopic. En een serieus antwoord waarbij ik je zeg: kijk vooral in dit forum, LEES, en kijk in de pricewatch. Dell staat daar echter niet in omdat ze niet met één vast product werkt. De XPS15 is er vanaf 499 euro tot makkelijk 1799 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geen marketingstunt, en onwetendheid als deze vraag verkeerd stond op het forum, wel een serieuze vraag. Dus nogmaals dank voor de (snelle) reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John767
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-09 22:29
Je kan ook kijken voor een BTO laptop. Die valt ook binnen je budget namelijk, en is helemaal zelf te configureren zoals jij wil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica