Na hoelang geen contact melding doen van oplichting

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09 16:38
Eind oktober een Ati videokaart gekocht hier, 25 oktober betaald en 27 oktober bericht van de verkoper "ja in goede orde ontvangen pakketje gaat zsm op de bus!" Daarna niets meer gehoord. herhaaldelijk nieuwe PM's gestuurd maar tevergeefs. Persoon is hier al even actief en heeft wat feedback.

Ik begrijp dat tweakers niets kan betekeken, dat vraag ik ook niet, maar ze vragen wel om per mail alles door te geven - moeten voorkomen dat een oplichter (als hij dat is, laat ik nog even in het midden) kan doorhandelen.

In laatste PM vrijdag als deadline gegeven, dat is ruim twee weken radiostilte. Daarna tweakers informeren en maar aangifte doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien het handelen zover lijkt het onwaarschijnlijk dat het om een oplichter gaat. Best kans dat er iets anders aan de hand is. En dat is ook een beetje het punt: het is nogal wat iemand als oplichter te bestempelen terwijl er zovele oorzaken mogelijk zijn.

Het feit dat anderen verteld is dat de kaart verkocht was sluit bijvoorbeeld niet aan. Een oplichter heeft één doel: ongezien ermee weg komen zo veel mogelijk geld op te strijken. Hij is overigens ook al enige tijd niet meer op T.net geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
Eens, daarom laat ik dat ook bewust in het midden hier en noem ik geen namen. De inactiviteit zag ik ook. Net spontaan reactie op een email naar het mailadres in zijn profiel. Allemaal problemen met DHL oid en de deadline van vrijdag vindt ie geen redelijke termijn (alsof ik niet al vanaf 27 oktober om reacties vraag....). Zaterdag beloofd op de bus, we wachten af maar het blijft een vreemd verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaspov schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:31:
Eens, daarom laat ik dat ook bewust in het midden hier en noem ik geen namen. De inactiviteit zag ik ook. Net spontaan reactie op een email naar het mailadres in zijn profiel. Allemaal problemen met DHL oid en de deadline van vrijdag vindt ie geen redelijke termijn (alsof ik niet al vanaf 27 oktober om reacties vraag....). Zaterdag beloofd op de bus, we wachten af maar het blijft een vreemd verhaal.
Vreemd verhaal. Oplichting of niet hij komt de voorwaarden die jullie overeengekomen zijn niet na wat op zijn minst niet netjes is.

- Zo snel mogelijk betekent toch echt maximaal enkele dagen.
- Hij bericht jou niet over de problemen met DHL.
- Nu heeft hij nog een grote mond ook over de termijn van aankomende vrijdag, terwijl hij al twee weken geleden het pakketje had moeten posten.
- Hij heeft geen andere reden dan problemen met DHL aangevoerd.
- Een vreemd verhaal. Je kunt alleen denk ik niet zoveel doen dan nog even afwachten :).

Om wat voor een bedrag gaat het?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• y_boonstra
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 14:59
je kan je geld nog terug halen binnen 7 dagen.. daarvoor moet je contact opnemen met je bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

y_boonstra schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:57:
je kan je geld nog terug halen binnen 7 dagen.. daarvoor moet je contact opnemen met je bank
Dat kan toch nooit bij een normale overschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-09 19:08
Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 20:59:
[...]

Dat kan toch nooit bij een normale overschrijving?
Nee, dit kan niet. Ik denk dat y_boonstra in de war is met de mogelijkheid van het storneren van een automatische incasso.

• jaspov
Dank. Ik wacht zaterdag even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:24

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat gaat om een compleet andere verkoper... Gewoon uit het niets een linkje neerplempen is ook niet echt geweldig.

Overigens is hij inderdaad een oude bekende. Maar ja, de politie laat hem blijkbaar zijn gang gaan. De naam komt al jaaaaaren af en aan terug. Meestal hebben we hem hier binnen enkele dagen in de gaten als hij weer eens een nieuw IP en mailadres heeft, waarna we ook een DM rondsturen aan eenieder met wie hij contact had.

We kunnen een verbod via de rechter opleggen, maar bij iemand die al zo diep in de shit zit heeft ook dat geen zin. Die gast moet gewoon voor langere tijd de cel in en heropgevoed worden.
Pagina: 1