Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

2 harde schijven opgedeeld.

Pagina: 1
Acties:

• tekken4111
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 22:51
hey allemaal,

ten eerste: sorry als het in het verkeerde topic zit, ik weet niet zo goed waar het eigenlijk thuis hoort dus heb ik het maar bij opslagmedia geplaatst.

het gaat over 2 harde schijven van 1tb per stuk die ik in me computer heb zitten, specificaties doen er denk niet zo heel erg toe.
mijn eerste harde schijf is zegmaar opgedeeld in een C: windows en D: schijf. mijn 2de schijf is gewoon 1 E: schijf die ik vooral gebruik voor het opslaan van spullen.

ik zit met het volgende probleem: wanneer ik iets download, zoals bijvoorbeeld java, maar ook veel andere dingen van het internet. dan komt het gelijk in mijn C: windows map uit. daar slaat mijn computer het op onder program files. terwijl de C: schijf maar 86GB inhoud en ik hem het liefste vrij houd voor windows!

wat ik graag wil, is dat wanneer ik niet kan kiezen waar ik iets opsla het gewoon standaard opgeslagen word in de D: schijf. dus dat ik niks meer hoef op te slaan onder de C: schijf.

kan iemand mij hiermee helpen? of weet die een oplossing?

alvast heel erg bedankt! zit hier echt al lang mee _/-\o_

tekken

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:56
Welke browser gebruik je? Zorg dat je de functie aanzet waarbij je kan kiezen waar je het bestand opslaat. Of bedoel je dat niet?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15:25

Quad

Doof

Je kan twee dingen doen:
* Partitie uitbreiden
* Instellen in de browser en andere programma's dat hun data wordt opgeslagen onder D:/weetikveel

Of bedoel je temp files?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

• tekken4111
Bartske schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:42:
Welke browser gebruik je? Zorg dat je de functie aanzet waarbij je kan kiezen waar je het bestand opslaat. Of bedoel je dat niet?
nu ik er over denk, zou dit het inderdaad wel is kunnen zijn 8)7 het is namelijk als ik iets van het internet haal ( zoals java, adobe, van battlefield wat spullen over battlelog ) dat die het in mijn C: schijf gaat opslaan.
ik gebruik google chrome. opties? :*)

edit:
hoe breid je zo'n schijf dan uit? :)

[ Voor 4% gewijzigd door tekken4111 op 09-11-2011 18:47 ]

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Opties? Inderdaad. Onder Opties of Settings of hoe het ook heet. "Download location" instellen. Beetje abc eigenlijk.

Verwijderd

Je kan toch van de c een d maken, windows maakt automatisch een map aan op de d schijf, of bij je brouwser aangeven waar de downloads moeten komen te staan bv. d:\ software

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 18:54 ]

• tekken4111
oke: even het volgende. ik installeer dus bijvoorbeeld java om maar even een programma te nemen.

dan slaat mijn browser het op in tijdelijke map C: downloads.
MAAR wanneer ik dan met de installatie van het programma begin, ik ben dus door het binnenhalen van het internet heen. Dan slaat die het op in mijn C: schijf.
lijkt me niet dat dit dan meteen is opgelost met een andere map instellen. want ik kan dan wel een andere map instellen maar dan haalt die de 'instal/application' alleen naar die map, niet het programma zelf.

en in programma's zoals java kan je niet kiezen waar je opslaat. dus doet die het automatisch in C:program files x64.

hoop dat dit duidelijk was :P

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:31
Kijk eens bij SchoonePC die geeft prima aan hoe te handelen.
En een kleine C: partitie is ook handig als je over wil op een SSD.

En programma's wel op C: houden. Dat kost met elkaar echt geen 50 GB,
In de FAQ van Windows Clients (WOS) staan links naar tweaks van windows.

[ Voor 25% gewijzigd door beascob op 09-11-2011 19:12 ]

gewaarwordingshorizon

• Quad

Quad

Doof

beascob schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:05:
Kijk eens bij SchoonePC die geeft prima aan hoe te handelen.
En een kleine C: partitie is ook handig als je over wil op een SSD.
Niks handig, een 1 op 1 kopie naar SSD nooit doen (als je dat bedoelt).
Ten allen tijde een schone installatie op een SSD!

Partitie breidt je uit dmv een Hirens Boot CD met daarop de geschikte software (volgens mij iets van Acronis bijvoorbeeld).

Edit: Maar kom je dan ruimte te kort? Zolang je geen ruimte te kort komt is er niks aan de hand lijkt me?

[ Voor 8% gewijzigd door Quad op 09-11-2011 19:08 ]

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• tekken4111
[b][message=37106082,noline]

Edit: Maar kom je dan ruimte te kort? Zolang je geen ruimte te kort komt is er niks aan de hand lijkt me?
nee ik kom geen ruimte tekort, maar mijn C: schijf is alleen bedoelt voor windows zegmaar. hij is maar 86GB. ik heb liever dat alles op mijn D: schijf word geinstalleert. maar als ik niet kan kiezen waar het word geinstalleert in een programma en het dus blijkbaar automatisch in de C: schijf gaat is erg irritant... baal ik gwn van :S

• Quad

Quad

Doof

tekken4111 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:10:
[...]

nee ik kom geen ruimte tekort, maar mijn C: schijf is alleen bedoelt voor windows zegmaar. hij is maar 86GB. ik heb liever dat alles op mijn D: schijf word geinstalleert. maar als ik niet kan kiezen waar het word geinstalleert in een programma en het dus blijkbaar automatisch in de C: schijf gaat baal ik daar erg van :S
Je zou dan in het register wat kunnen doen. Weet zo niet wat precies, moet je even googlen, maar er is (zijn) een sleutel(s) waarmee je het automatisch installeren in x:/Program Files/ kunt wijzigen in bijvoorbeeld D:/Program Files

Zal vooral in de SSD topics te vinden zijn denk ik.

PVOutput☀️
nggyu nglyd

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit lijkt mij typisch iets voor WOS -----> kleine verhuizing.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23-11 20:21

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Even je post samengevat:
  • Je wilt de default download lokatie binnen Google Chrome aanpassen.
Dat antwoord is al gegeven door: CaptJackSparrow
  • Je wilt dat programma's standaard niet in "C:\Program Files..." installeren, maar op een lokatie op je D-schijf.
Dat kun je bij bijna alle programma's instellen tijdens het installatieproces (ook bij het door jouw aangehaalde voorbeeld van Java).

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Fbarmentlo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:05
aanvulling op question mark:
het kan zijn dat je bij programma's als flash, java, etc. soms ergens in een hoekje van het installatie/setup venster een vinkje moet aanzetten, iets als "geavanceerde instellingen gebruiken",
doe je dit niet, kan het zijn dat je dus niet kan kiezen waar je het installeert.

en zoals hier eerder gezegd is door Quad, zou je eens kunnen kijken naar die registry-"tweak" :)
edit: gevonden
het staat in windows 7(heb ik zelf even gecontroleerd), en windows vista in:
Hkey_local_machine \Software\ Microsoft\ Windows \Currentversion
en dan de key genaamd "ProgramFilesDir "

bron: http://www.xcomputers.inf...ta/standaardmap-wijzigen/

[ Voor 26% gewijzigd door Fbarmentlo op 16-11-2011 12:47 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En reghacks werken juist niet betrouwbaar sinds Vista.
Daar dien je de betreffende API calls voor in te zetten (wat de WAIK ook voor je doet)
http://blogs.msdn.com/b/p...multiple-os-versions.aspx

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tekken4111
oke heel erg bedankt allemaal :) sorry voor verkeerde plaatsing maar zoals ik al zei wist ik niet waar het hoorde :S
ik denk dat het zo wel opgelost is, ik ga dat van fataldarkness nog even goed bekijken en anders maak ik de schijf gewoon iets groter (uitbreiden dus)

bedankt allemaal!
Pagina: 1