Toon posts:

installatie van bordermaker en koppeling jpgs

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu sinds een paar weken ubuntu geinstalleerd maar krijg het nog steeds niet aan de gang zoals ik wil

er zijn 3 progammas die ik onder windows primair gebruikte
irfanview
total commander
bordermaker

irfanview heb ik geinstalleerd gekregen via winetrick
totalcommander heb ik ook draaiende gekregen alleen kwam ik er niet bij mijn hd ?
in plaats daarvan heb ik krusader geinstalleerd, heel mooi en doet bijna hetzelfde als total commander. alleen krijg ik het niet voor elkaar op irfanview te koppelen aan de jpgs zodat als ik op een jpg klik in krusader dat de foto wordt geopend in irfanview :(

bordermaker is ook een linux en java versie voor dus daarvan dacht ik dat het geen probleem zou zijn maar ik krijg een java dependcy fout en wat ik dan moet doen ? ik heb java 7 geinstalleerd maar krijg bordermaker nog steeds niet geinstalleerd :(

Iemand ideeen hoe ik deze problemen kan oplossen ???
of toch maar windows installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:20
Als het goed is staat er in de foutmelding welk pakket mist, deze apt-get je vervolgens en klaar.
Ik zou trouwens kiezen voor native (linux) alternatieven dan met geumuleerde oplossingen te gaan werken. Vaak zijn er hele goede alternatieven te vinden :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi schreef op woensdag 09 november 2011 @ 18:45:
Als het goed is staat er in de foutmelding welk pakket mist, deze apt-get je vervolgens en klaar.
Ik zou trouwens kiezen voor native (linux) alternatieven dan met geumuleerde oplossingen te gaan werken. Vaak zijn er hele goede alternatieven te vinden :).
nop er was niet echt een foutmelding op de dependency melding na dan maar die kwam ook niet als foutmelding over.

voor irfanview heb ik geen alternatief maar dat draait gelukkig nu onder linux *O* *O* *O*
bordermaker heeft gewoon een linux versie http://www.bordermaker.nl/nl/download/

heb zowel de linux als java geprobeerd te installeren maar beide werken niet :(

en waar apt-get je dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Vanuit een terminal :) bijvoorbeeld:
Hos@ubuntu:/# sudo apt-get update
Hos@ubuntu:/# sudo apt-get -y install sun-java6-bin sun-java6-fonts sun-java6-jdk sun-java6-jre sun-java6-plugin
Afhankelijk van de pakketten die je nodig bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm nu xfe commander geprobeerd. kan wel koppeling maken met irfanview alleen worden de jpgs niet geopend erin :F
Moet ik soms in de wine command line nog de variabele van de file doorgeven die ik wil openen ?

en bij bordermaker krijg ik de melding Dependency is not satisfiable: sun-java6-jre

in de terminal krijg ik met jouw command line de volgende error

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
Package sun-java6-jre is not available, but is referred to by another package.
This may mean that the package is missing, has been obsoleted, or
is only available from another source

Package sun-java6-fonts is not available, but is referred to by another package.

Package sun-java6-jdk is not available, but is referred to by another package.

E: Unable to locate package sun-java6-bin
E: Package 'sun-java6-fonts' has no installation candidate
E: Package 'sun-java6-jdk' has no installation candidate
E: Package 'sun-java6-jre' has no installation candidate
E: Unable to locate package sun-java6-plugin

8)7

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Oké, gaat 'sudo apt-get update' wel goed? Mogelijk staat je /etc/apt/sources.list niet helemaal goed :).

• freyk
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-10 07:14
totalcommander heb ik ook draaiende gekregen alleen kwam ik er niet bij mijn hd ?
in plaats daarvan heb ik krusader geinstalleerd, heel mooi en doet bijna hetzelfde als total commander.
Wine werkt met schijfkoppelingen, zodat bepaalde locaties als een schijf binnen de wine omgegeving weergegeven worden. Deze kan je wijzigen met commando "winecfg".
Voor een leuke twinpanel filebrowser voor je terminal omgeving, probeer eens midnight commander.
alleen krijg ik het niet voor elkaar op irfanview te koppelen aan de jpgs zodat als ik op een jpg klik in krusader dat de foto wordt geopend in irfanview :(
Om jpegs aan irfanview in een wine omgeving te koppelen, installeer irfanview via winetricks of je voegt het volgende toe aan je jpeg file association:
PREFIX="/home/mijnprofielnaam/.local/share/wineprefixes/irfanview" wine start /ProgIDOpen IrfanView.jpg %f 

Voor alternatievenvoor ifranview kijk eens rond op alternativeto.net.
of toch maar windows installeren ?
Je kan hem ook virtualiseren met virtualbox of zet windows naar je linux omgeving.
Of een andere distro, bijvoorbeeld opensuse, waar je ook grafisch zonder tekstbestandbewerkingen je repositories (sources.list) toe kan voegen.

offtopic:
Soms begrijp ik echt niet waarom starters met ubuntu beginnen. Ik raad ze altijd opensuse aan.

[ Voor 25% gewijzigd door freyk op 10-11-2011 09:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik ga vanavond weer eens proberen :). midnight commander kreeg ik nog in het hele nostalgische norton commander look van uit de vorige eeuw ? of is er ook al een grafische versie van ?

en is die jpeg file association dan ook systeem breed geaccepteerd ? en waar kan ik dat dan zo instellen dat als ik waar ook op een jpeg klik dat dan irfanview wordt opgestart met die jpg ? of geldt die associatie dan alleen binnen wine ?

ik had irfanview al via winetricks geinstalleerd. bij xfe kon ik dan wel aangeven welk progamma ik er mee kon associeren maar dan wist ik niet of ik irfanview.lnk of irfanview.desktop moest selecteren of iets anders ?. maakte ook niet uit bij beide opties werd het bestand niet geopend in irfanview.

thanks alvast voor alle input : na 4 jaar probeer ik het weer eens met linux en dan is het knap frustererend als 3 kleine freeware programmatjes al dagen tijd kost om goed draaiende te krijgen

ps misschien omdat iedereen ubuntu roept als meest eenvoudige systeem als je vraagt om een linux voor dummies ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2011 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
nu net bezig met xnview, dat ziet er wel veelbelovend uit :)

kan nu batch resizen en gamma aanpassen en ook nog watermarks teksten en kaders toevoegen waar ik eerst bordermaker voor gebruikte :) alles ook nog in handige sjablonen op te slaan :)

als het even meezit heb ik irfanview en bordermaker niet meer nodig :)
Pagina: 1