Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-09 15:05
Het probleem
Bij gebruik van de Linksys RV042, dan wel RV082, als NAT ontstaat er een probleem met het laden van websites. Responsetijden lopen erg uiteen. Soms onder 1 seconden, soms doet hij er vijf over, 20 en soms helemaal niet. In Chrome is in de developer tools onder netwerk goed zichtbaar wat er gebeurt. Er wordt een aanvraag verzonden voor een bepaald object, alleen de response laat erg lang op zicht wachten, dit gebeurt voornamelijk als content zich buiten het domein van de website wordt aangevraagd, zoals banners etc.
Dit resulteert in half opgebouwde website, zonder opmaak, niet ladende pagina's dat soms voor ettelijke minuten duurt waarbij refreshen niet helpt. Vrijwel onwerkbaar.
Troughput van de verbinding is geen probleem, ik haal dan de volle snelheid met de RV. Het gebruik van een Sitecom WL-122 lost alle problemen op, ook bij het direct aansluiten van een computer op de internetverbinding geeft de verwachte performance.

De situatie
De internet wordt geleverd door XMSnet. Een 50/50 Mbps verbinding. Deze gaat rechtstreeks de Linksys in. In de linksys staan de WAN IP gegevens daar deze vast zijn, dit moet van XMS, anders werkt de verbinding niet. Verder zijn alle instellingen ongewijzigd. Zowel een RV042 als de RV082 die ik beide tot mijn beschikking heb vertonen de problemen. Beide zijn hardwarerevisie 1.1 en voorzien van recente firmware.
  • Het uitschakelen van de firewall in de RV geeft geen resultaat.
  • Het opgeven van een andere DNS server geeft geen resultaat.
  • Het aanpassen van de MTU size op de WAN port geeft geen resultaat.
  • Ik heb contact gehad met XMS, zetten het uit bij hun tweede lijn.
  • Cisco small business support ondersteund het product niet meer.
  • Op de Cisco small business support forums vind ik geen relevante informatie.
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn van deze symptomen?